حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل ویندوز ١١ برای تراشه‌های AMD Ryzen؛ کاربران از عملکرد نامناسب گله دارند!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، مایکروسافت

ویندوز ١١ جذابیت‌های زیادی دارد. این نسل از سیستم عامل ویندوز، به صورت رایگان برای به روزرسانی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بسیاری نیز این به روزرسانی را انجام داده‌اند. اما اخیراً، مشکل ویندوز ١١ برای تراشه‌های AMD Ryzen در حال پدیدار شدن هستند. اما این مشکل عملکرد، دقیقاً در چه بخش‌هایی نمایان می‌شود؟

مشکل عملکرد ویندوز ١١ برای پردازنده‌های سری AMD Ryzen

مایکروسافت دو روز قبل، رسماً نسخه نهایی Windows 11 را ارائه کرد. این نسخه از ویندوز، با طراحی جدیدی معرفی شده است.

 

نسخه نهایی ویندوز ١١ رسماً ارائه شد: هر آنچه که لازم است بدانید!

 

به گزارش Gizmochina، هم اکنون ویندوز ١١ در دسترس قرار گرفته است. این بزرگ‌ترین تحولی بود که مایکروسافت می‌توانست امسال به کاربران خود ارائه دهد. اما شایان ذکر است که مایکروسافت، موفق نشده است تا تمام کاربران را راضی نگه دارد. کاربرانی که رایانه مجهز به ویندوز ١١ و تراشه AMD Ryzen دارند، از مشکلات عملکرد خبر داده‌اند. حتی مایکروسافت از این مشکل خبردار است و می‌گوید که تراشه‌های AMD Ryzen، ممکن است در ویندوز ١١ با افت عملکرد ١۵ درصدی مواجه شوند.

ظاهراً ٢ مشکل در ویندوز ١١ وجود دارد که کاربران را مشغول خود کرده است. مورد اول، این است که ویندوز ممکن است میزان حافظه کش L3 را سه برابر کند. اما AMD معتقد است که این موضوع، می‌تواند منجر به کاهش عملکرد ٣ تا ۵ درصدی بشود. حتی ممکن است برخی از بازی‌ها مانند eSports، با افت عملکرد ١۵ درصدی دست و پنجه نرم کنید! مورد دوم، فناوری “Preferred Core” کمپانی AMD در محصولاتش است. این فناوری، سبب می‌شود تا مهم‌ترین هدف، به سریع‌ترین هسته پردازنده انتقال بیابد. حال، AMD به کاربران دارای ویندوز ١١ هشدار داده است که اگر پردازنده آن‌ها، بیش از ٨ هسته دارد می‌بایست در مورد میزان TDP مغز متفکر رایانه خود محتاط باشند.

خب، خبر خوب این است که هم مایکروسافت و هم AMD، از این مشکل ویندوز ١١ با خبر هستند. بنابراین، آن‌ها در حال حل مشکل هستند و اعلام کرده‌اند که به طور فعال در حال بررسی مسائل شناخته شده در باب این مشکل و ارائه یک به روزرسانی نرم افزاری برای حل مشکل هستند. ممکن است دو به روزرسانی وجود داشته باشد. یک به روزرسانی، مخصوص ویندوز است و دیگری، به روزرسانی نرم افزاری تراشه‌های Ryzen خواهد بود. به هر حال، فعلاً اگر به کاربری از ویندوز ١٠ بپردازید، گزینه عاقلانه‌تری است.

نظر شما در مورد این مشکل چیست؟ پردازنده موجود در رایانه شما چیست؟ شما ویندوز ١۰ را ترجیح می‌دهید یا ویندوز ١١ را؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مایل به تکرار ویندوز ویستا؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️