حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه نهایی ویندوز ١١ رسماً ارائه شد: هر آنچه که لازم است بدانید!

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | Windows 11، آپدیت، اخبار، مایکروسافت

ویندوز ١١ مدتی است که در فاز پیش نمایش قرار دارد. اما باید بگوییم که دیگر نیازی نیست تا در این فاز شرکت کنید. چرا که ویندوز ١١ به صورت نهایی عرضه شده است! نسخه نهایی ویندوز ١١، بالأخره از راه رسیده است. اما این نسخه از ویندوز، چه چیزی برای ارائه به کاربران و طرفداران مایکروسافت دارد؟

نسخه نهایی ویندوز ١١ رسماً ارائه شد

ویندوز ١١ چند ماه پیش معرفی شد. اما این نسخه از ویندوز، چند ماه در فاز پیش نمایش قرار داشت.

 

ویندوز ۱۱ مایکروسافت رسما معرفی شد + پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید

 

 

به گزارش Bleepingcomputer، مایکروسافت هم اکنون آپدیت ویندوز ١١ را به صورت جهانی و نهایی عرضه کرده است. در حال، حاضر، شما می‌توانید از طریق Windows Update، اقدام به دریافت این نسخه از ویندوز کنید. البته توجه داشته باشید که رایانه شما، می‌بایست برای آپدیت به ویندوز ١١ از حداقل سخت افزار لازم برخوردار باشد. مایکروسافت، دو ماه پیش اعلام کرده بود که به روزرسانی ویندوز ١١، در تاریخ ١٣ مهر ارائه می‌شود. خب، امروز نسخه نهایی ویندوز ١١ بالأخره معرفی شده است. البته باید توجه داشته باشید که مایکروسافت در نیمه شب این به روزرسانی را در دسترس قرار داده است. بنابراین، این اتفاق حتی زودتر از موعد رخ داده است. در هر صورت، این به روزرسانی هم اکنون قابل دسترسی است و مانع رسمی ندارد.

برای ارتقاء به ویندوز ١١، کار سختی را در پیش ندارید. تنها کافی است که چک کنید آیا سخت افزار لازم برای ارتقاء ویندوز ١١ را دارید یا خیر. ما در ترنجی، از سخت افزار لازم برای نصب آپدیت Windows 11 گفته بودیم.

 

تغییر حداقل سیستم مورد نیاز Windows 11 به نفع CPU های قدیمی تر

 

به همین نحو، نصب ویندوز ١١ در رایانه شما، کاملاً رایگان است. از سوی دیگر، اگر بخواهید رایانه مجهز به ویندوز ١٠ خود را به ویندوز ١١ ارتقاء دهید، باید به روزرسانی ٢٣ شهریور ١۴٠٠ را نصب کرده باشید. مایکروسافت در بیانیه جدیدی گفته است:

ما در ابتدا، ارتقاء دستگاه‌های واجد شرایط جدید را آغاز می‌کنیم. پس از آن، مانند قبل داده‌های سلامت دستگاه و دیگر پارامترها را چک می‌کنیم تا تعیین کنیم که به روزرسانی ویندوز ١١ چگونه از Windows Update ارائه شود.

برای ارتقاء به ویندوز ١١، کافی است تا وارد تنظیمات شوید و بخش به روزرسانی و امنیت را باز کنید. در نهایت، وارد Windows Update شوید و به دنبال به روزرسانی‌های جدید بگردید. اگر ویندوز ١١ برای شما در دسترس باشد، به صورت یک به روزرسانی اختیاری ارائه می‌شود. مانند تمام نسخه‌های ویندوز، اگر مایکروسافت یک مشکل سازگاری با جزوی از سخت افزار رایانه شما پیدا کند، روش‌های جلوگیری و محافظت از ارتقاء را تا زمان حل شدن آن اعمال می‌کند.

اما اگر می‌خواهید آپدیت نسخه نهایی ویندوز ١١ را نصب کنید، می‌توانید از ابزار Installation Assistant یا Media Creation Tool استفاده کنید. با این حال، برای کاربرانی که فرآیند TPU 2.0 یا سایر سازگاری‌های سخت افزاری را در اختیار ندارند، باید چندین مرحله انجام شود. در نهایت، ممکن است این کاربران، دیگر به روزرسانی امنیتی دریافت نکنند.

چه چیزی در Windows 11 جدید است؟

ویندوز ١١، با تغییرات متعددی از جمله تغییر طراحی در رابط کاربری، منوی Start جدید، تسک منیجر جدید و ویژگی‌های جدید و بهبود یافته همراه شده است. هم اکنون، چشمگیرترین پیشرفت مربوط به منوی Start این ویندوز بوده است. این منو، در Task Manager گنجانده شده است. اما کاربران می‌توانند آن را در سمت چپ قرار دهند. سایر ویژگی‌های برجسته ویندوز ١١، عبارتند از:

– ویژگی جدید برای ویجت‌های اخبار مربوط به علایق و دسترسی سریع به اخبار شخصی، پیش بینی آب و هوا، بازار سهام و مواردی از این قبیل

– ویژگی جدید Snap Layouts، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید پنجره‌ها را تنظیم کنید.

– هم اکنون، مایکروسافت Teams در ویندوز ١١ ادغام شده است و می‌توانید از طریق آن، با دوستان و همکاران خود تماس برقرار کنید.

– پشتیبانی DNS-Over-HTTPS: جستجوهای رمز گذاری شده با DNS برای دور زدن سانسور و امنیت بیشتر

– اپ استور جدید مایکروسافت

– رابط کابری بهینه شده برای File Explorer

– پشتیبانی از Auto HDR

این نسخه از ویندوز ١١، شامل پشتیبانی مستقیم از اپ‌های اندرویدی نمی‌شود. با استفاده از این ویژگی، می‌توانستید برنامه‌های اندرویدی را بر روی رایانه خود اجرا کنید. اما گفته می‌شود که تا اواخر امسال، این قابلیت به ویندوز ١١ اضافه خواهد شد. ویندوز ١١ نیز از چرخه حیات ٢۴ ماهه نسخه‌های Home و Pro در کنار عمر ٣۶ ماهه نسخه‌های Enterprise و Education بهره مند خواهد برد. اما در حالی که ویندوز ١١ از ویژگی‌های جذاب و جالبی برخوردار است، مواردی بر بحث نیز وجود دارند.

بحث برانگیز بودن عملکرد مایکروسافت

مایکروسافت پس از معرفی نسل جدید سیستم عامل خود، اعلام کرد که کاربران برای ارتقاء به این نسل، به یک تراشه با نام TPM 2.0 نیازمند هستند. این در حالی است که بسیاری از دستگاه‌های ناسازگار با ویندوز ١٠، آن را به خوبی اجرا می‌کنند. بنابراین، کاربران تصور می‌کنند که مایکروسافت این موانع را تنها برای وادار کردن افراد به خرید سخت افزار جدید در میان راه کاربران قرار می‌دهد. اما مایکروسافت در پاسخ، گفت که پردازنده‌های جدید، تجربه‌ای مطمئن‌تر و امن‌تر را ارائه می‌دهند. بسیاری از ویژگی‌های امنیتی ویندوز ١١ نیز به وسیله TPM 2.0 به ارمغان می‌آیند.

از سوی دیگر، بسیاری از ویژگی‌هایی که ما به آن‌ها علاقه مند هستیم، در ویندوز ١١ حضور ندارند. به طور مثال، دیگر نمی‌توانید با راست کلیک کردن بر روی Task Manager از قابلیت‌های دیگری بهره گیری کنید. عدم توانایی گروه بندی پنجره‌های باز یک برنامه در Task Manager، یکی دیگر از ویژگی‌های مفقود شده و آزار دهنده است. به عنوان مثال، اگر در حال استفاده از Notepad باشید، ویندوز ١١ تنها یک آیکون از این اپ را به شما نشان می‌دهد.

بنابراین، برای پیدا کردن پنجره‌های مورد نظر با مشکل مواجه خواهید شد. در همین حین، ویندوز ١١ به شما اجازه نمی‌دهد تا با کشیدن یک فایل در نوار وظیفه، آن را در یک برنامه دیگر اجرا کنید. مایکروسافت نیز از اهمیت این ویژگی‌ها مطلع بوده است. در هر صورت، اگر بدون حضور قابلیت‌هایی از این دسته، نمی‌توانید با ویندوز ١١ کنار بیایید، فعلاً از نصب نسخه نهایی ویندوز ١١ امتناع کنید. هرچند که ابزارک‌هایی برای بازیابی این ویژگی‌ها وجود دارند. اما آن‌ها، پولی هستند.

نظر شما در مورد نسخه نهایی ویندوز ١١ چیست؟ شما دستگاه خود را به روزرسانی خواهید کرد؟ فکر می‌کنید که کدام نسخه ویندوز بهتر است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
am-poo

دوستان لطفاً بگید نصب ویندوز 11 برای یک آدم مبتدی سخته یا نه؟؟؟ از طریق iso
و ممنون میشم بگید در آینده اماکن داره برای cpu های ضعیف تر هم آپدیت رسمی ویندوز 11 بیاد یانه ؟ الان تمام مشخصات رو من دارم حتی tpm ولی خطای cpu میده فقط
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

سینا عطایی

سلام
اگر قبلا هر ویندوزی نصب کرده باشید، مراحلش براتون آشنا خواهید بود

تقریبا هم هیچ تفاوتی با ویندوز ۱۰ نداره

Sina77

سلام
من لپ تاپ ایسوس k556UQ-DM1361 دارم ویندوز 11 نصب میشه؟
مشخصات:
CPU:CPU I7 7500U 7TH GEN
RAM:12GB DDR4
2TB HDD 7200PM
TPM:2.0
MOTHERBOARD:X556UQK UEFI BOOT SUPPORT, SECUR BOOT SUPPORT,
GPU ON-BOARD:INTEL HD GRAPHICS 620
GRAPHICS CARD:NVIDIA GeForce GT 940MX ,2GB GDDR5,DIRECT X12

m.b

مشخصاتت چقدر شبیه لپ‌تاپ منه… تنها جایی که من میبینم مشکل ایجاد میکنه نسل 7 بودن cpu هست… چون گویا باید نسل 8 باشه… اما من خودم امتحان نکردم ببینم واقعاً اینطوره یا نه… بهتره برنامه‌ای که چک میکنه رو از این لینک نصب کنی ببینی سازگار هست یانه…

https://toranji.ir/?p=1115004

فقط چون مشخصاتت خیلی شبیه منه احتمالاً اگر تو بتونی منم میتونم… لطفاً چک که کردی نتیجه رو به منم اطلاع بده… ممنون❤️🌹

Tanha122

مصطفی برا من پیامش اومده مال من ونیدوز ۱۰ پرو اصلی هس همه گذینه هایی ک میخواد اوکی هس به جز پردازنده که ۶۸۲۰ اچ کیو هس

m.b

پس میشه گویا… ممنون 🙏

ashkan_v

من cpu i3 6100 دارم فایل iso اصلی و گرفتم آنزیپش کردم داخل پوشه sources یه فایل 194 کیلویی هست به اسم appraiserres.dll که با نوت پد باز کردم پروسس و سرچ کردم هرجا فالس بود کردم ترو از داخل ویندوز نصب شد بعد نصب هم یه آپدیت آمد اونم نصب کردم البته مینم tpm 2 رو قبلش فعال کردم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️