حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عکاسی از چشم بیماران با آیفون ١٣ پرو و دفاع از آن توسط پزشک مربوطه!

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اپل، اخبار

آیفون‌های جدید، حواشی زیادی دارند. از منتشر شدن نتایج تست‌های آن‌ها تا کاری که کاربران با آن‌ها انجام می‌دهند، همگی خبرساز هستند. ما پیش از این، شاهد انتشار خبری از عکاسی از چشم بیماران با آیفون ١٣ پرو برای ثبت شواهد بودیم. حال، این پزشک از اقدام خود دفاع کرده و آن را توجیه می‌کند.

عکاسی از چشم بیماران با آیفون ١٣ پرو و دفاع از این اقدام توسط پزشک انجام دهنده این کار

همان طور که گفتیم، مدتی پیش در مورد پزشکی که برای معاینه چشم بیماران خود از iPhone 13 Pro استفاده می‌کرده است، صحبت کردیم.

 

استفاده یک پزشک از دوربین ماکرو آیفون ۱۳ پرو برای معاینه چشم بیماران خود

 

به نقل از Phonearena، یک پزشک با اقدام خود و استفاده از دوربین ماکروی آیفون ١٣ پرو برای معاینه بیماران، مورد بحث قرار گرفت. نام دکتر مذکور، تامی کورن است. از زمانی که این خبر منتشر شده است، وی مورد انتقاد قرار گرفته است. حال در مصاحبه‌ای با رسانه پتاپیکسل، دکتر تامی کورن در مورد این اقدام خود توضیح داده است. وی می‌گوید که مقاصد مخصوصی داشته و اکنون می‌خواهد کاربران را از جزئیات کار خود آگاه کند.

دکتر کورن می‌گوید که هدف او از این کار، این بوده است تا وضعیت سلامتی چشم بیمار خود را به راحتی ثبت کند. او تأکید کرده است که از گوشی خود به عنوان یک دفتر یادداشت برای وضعیت بیمار استفاده کرده است تا طی دفعه بعد، بتواند متوجه تغییرات بشود. وی اظهار داشت:

فرض کنید که یک مشکل چشمی دارید و باید با یک پزشک ملاقات کنید. بنابراین، شش ماه دیگر مجدداً به آن دکتر مراجعه می‌کنید. حال، شما از دکتر می‌پرسید که وضعیت من نسبت به قبل، چه تغییری کرده است؟ خب، مشخصاً آن‌ها نمی‌توانند وضعیت شما را به یاد بیاورند و باید از یادداشت‌ها و توضیحات شفاهی بهره گیری کنند.

در ادامه، از وی پرسیده شد که چرا از دوربین‌های حرفه‌ای استفاده نمی‌کند تا بتواند شواهد را با کیفیت بیشتر و بهتری ثبت کند. در پاسخ، تامی کورن گفت که او از عکس‌های آیفون خود تنها برای مستندسازی و تشخیص بروز تغییرات جدی استفاده کرده است. با این حال، عکاسی از چشم بیماران با آیفون ١٣ پرو، به این معنی نبوده است که پزشک از هیچ تجهیزات دیگری برای معاینه بیماران استفاده نمی‌کرده است. او پیش از این، از دوربین‌های حرفه‌ای DSLR بهره می‌گرفته است. در همین حین، تامی کورن گفته است که پیش از این با استفاده از لنز ماکروی کمکی در iPhone 6S Plus، این کار را انجام می‌داده است.

دکتر تامی کورن در سال ٢٠٠۶ در حین عکاسی از چشم بیمار با دوربین حرفه‌ای

دکتر تامی کورن در سال ٢٠٠۶ در حین عکاسی با دوربین حرفه‌ای

اما او افسوس می‌خورد که استفاده همزمان از این دو رویکرد برای ثبت عکس، دارای موانعی بوده است. منظور این پزشک از موانع، مواردی است که سبب دیرتر به دست آمدن نتایج می‌شوند. او با استفاده از دوربین حرفه‌ای، مجبور است تا به یک رایانه متصل شود. اما با استفاده از گوشی، چنین مانعی وجود نخواهد داشت. این پزشک از قابلیت Airdrop تمجید کرده است. زیرا او می‌توانید به وسیله این قابلیت، عکس‌ها را فوراً برای بیماران ارسال کند. همچنین اگر بیمار بخواهد بعداً به متخصص دیگری مراجعه کند، می‌تواند این عکس‌ها را به وی نشان دهد. نکته دیگری که تامی کورن ذکر کرد، پیشرفته بودن دوربین آیفون ١٣ پرو در کنار سهولت استفاده از آن است. او می‌گوید که حتی از این تجهیزات می‌توان در خانه استفاده کرد و مراقبت‌های پزشکی را به عمل آورد.

نظر شما در مورد عکاسی از چشم بیماران با آیفون ١٣ پرو چیست؟ آیا توجیهات این پزشک را قبول دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

دکتره یا فیلم هندی
ماکرو ایفون فرقی با s21 ultra نمیکنه
گوشهایی که لنز ماکرو مجزا دارن بسیار بهتر عمل میکنن

AŁɪ

حالا یه اشتباهی کرده به بزرگی خودتون ببخشید 😆

mehpsa

اگه آدم سالمی بود گوشی ۵۰۰ دلاری رو ۱۱۰۰ دلار نمی‌خرید، نباید ازش توقعی داشته باشید ،
الان farcry میاد میگه شما تا بحال توقع دستت نگرفتی چرا به توقع گیر میدید

Faez

گاهی باید خندید

Farcry

باشه تو برو اس ۲۱ الترا بخر که برای سامسونگ ۹۰۰ دلار تموم شده و داره ۱۰۰۰ دلار هم اونو میفروشه بخر
واقعا حیف دانشمندی مثل تو اصلا سمت iOS یا یه محصول از اپل بیاد

Auroro

حاجی کجاشو دیدی؟ می‌ ۱۲ اولترا برا شیائومی ۱۴۰۰ دلار تموم میشه میفروشه ۹۰۰ دلار!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️