حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ درحال کار بر روی فناوری شارژ خورشیدی برای گلکسی واچ خود می‌باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، ساعت هوشمند، سامسونگ

عمر باتری ساعت‌های هوشمند از دیرباز مورد توجه بوده زیرا اکثر ساعت‌های برتر مانند گلکسی واچ یا اپل واچ عمر باتری یک روزه یا کمی بیشتر را ارائه می‌دهند. درحال‌حاضر اما، حق اختراع جدید سامسونگ که توسط LetsGoDigital منتشر شده است، نشان می‌دهد که غول فناوری کره‌ای به دنبال حل این مشکل با یک نوار شارژ خورشیدی در گلکسی واچ آینده خود می‌باشد.

پتنت فناوری شارژ خورشیدی سامسونگ برای گلکسی واچ

مشکل باتری در ساعت‌های هوشمند به‌دلیل اندازه کوچک‌تر آنها، بیشتر از تلفن‌های هوشمند است و ساعت‌های این‌چنینی، معمولاً حدود یک روز دوام می‌آورند. شرکت‌ها نیز به‌دنبال رفع این مشکل با معرفی تراشه‌هایی با کارایی بیشتر یا شارژ سریع‌تر هستند.

با این حال، راه‌حل دیگری نیز وجود دارد که از آن به‌عنوان شارژ خورشیدی یاد می‌شود. درحال‌حاضر در برخی از ساعت‌های هوشمند، به‌ویژه Garmin’s Instinct Solar با امکان شارژ باتری از طریق نور خورشید، عمر باتری طولانی‌مدت آن تضمین می‌شود. در هنگام استفاده، Instinct Solar می‌تواند تا 56 روز را با شارژ خورشیدی کار کند و ازنظر تئوری، باید عمر باتری نامحدودی در حالت آماده‌به‌کار داشته باشد.

پتنت فناوری شارژ خورشیدی سامسونگ برای گلکسی واچ

پتنت فناوری شارژ خورشیدی سامسونگ برای گلکسی واچ

سامسونگ همچنین روی راه‌حل مشابهی برای گلکسی واچ آینده خود کار کرده است. پتنت تازه اعطا شده توسط این شرکت در سال 2019، جزئیات نحوه عملکرد این فناوری در Galaxy Watch را ارائه می‌دهد.

این اختراع شامل پلیمری با نقاط کوانتومی است که از آن در تلویزیون‌های QLED سامسونگ و حتی برخی لپ‌تاپ‌های جدید نیز استفاده می‌شود. آنها درابتدا نور خورشید را جذب می‌کنند و سپس به سلول‌های خورشیدی منتقل کرده و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند. بر اساس ثبت اختراع جدید، این پلیمرها باید در دو طرف بند ساعت هوشمند قرار بگیرند تا بدون توجه به نوع بستن ساعت، یک و یا هر آنها نور را دریافت کنند.

این پتنت در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات‌متحده یا USPTO ثبت شده است و در سال 2019، “دستگاه الکترونیکی شامل سلول‌های خورشیدی از انواع مختلف” نام‌گذاری شد. سپس، در ژانویه سال جاری، سامسونگ اسناد اضافی را به ثبت اختراع ارائه کرده که درنهایت این ماه نیز منتشر شد.

فناوری شارژ خورشیدی سامسونگ برای گلکسی واچ

فناوری شارژ خورشیدی سامسونگ برای گلکسی واچ

در تصویر بالا، محل قرارگیری باتری خورشیدی با ساختار لانه‌زنبوری مشخص شده است. با این حال، در واقعیت، قابل‌مشاهده نخواهد بود و در بند ساعت‌های هوشمند پنهان می‌شود. فناوری سلول‌های خورشیدی مورداستفاده که در ثبت اختراع توضیح داده شده است، کارایی نسبتاً بالایی را ارائه می‌دهد، به این معنی که تنها چند ساعت نور خورشید یا نور فلورسنت لازم است تا ساعت شارژ شود.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، فناوری نقاط کوانتومی مورد استفاده در این اختراع، برای سامسونگ جدید نبوده و در مجموعه تلویزیون‌های QLED این شرکت نیز وجود دارد. نقاط کوانتومی، لایه‌ای از کریستال‌های نانو هستند که تحت تأثیر نور، رنگ را ساطع کرده و بنابراین طیف رنگی بالایی ارائه می‌دهند. به‌این‌ترتیب، این نوع از تلویزیون‌ها کیفیت تصویر بهتری نسبت به تلویزیون‌های LED معمولی شما تولید می‌کنند. این فناوری همچنین در برخی از مانیتورهای گیمینگ که این شرکت پیش‌تر تولید کرده است نیز، وجود دارد.

با توجه به اینکه ثبت اختراع در سال 2019 ارائه شده، به‌نظر می‌رسد سامسونگ فرصت کافی داشته است تا روی این راه‌حل کار کرده و آن را اصلاح کند، موضوعی که با افزودن اسناد جدید به درخواست ثبت اختراع در ابتدای سال جاری ثابت می‌شود.

البته، همان‌طور که احتمالاً بسیاری از شما اطلاع دارید، ثبت اختراع همیشه به این معنا نیست که این فناوری در دستگاه بعدی (مانند گلکسی واچ ۵ که ازنظر فنی سال آینده باید عرضه شود) استفاده خواهد شد. اپل نیز دائماً در حال ثبت درخواست پتنت‌هایی برای فناوری‌های مختلف است و اکثر آنها حتی به مرحله آزمایش و تست اولیه نیز نمی‌رسند.

نظر شما راجع‌به پتنت جدید سامسونگ پیرامون ارائه فناوری شارژ خورشیدی برای گلکسی واچ خود چیست؟ به‌نظر شما کمپانی کره‌ای از این تکنولوژي در ساعت هوشمند آینده خود استفاده خواهد کرد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی