حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری Galaxy S22 سامسونگ، تنها ٢٠ میلیون دستگاه در بازار خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ، شایعات

دقیقاً مشخص نیست که سرنوشت گوشی‌های هوشمند در حال رفتن به کدام سو است. اما هرچه که باشد، مسیر تولید این محصولات، تأثیرات منفی را از برخی بحران‌ها دریافت خواهد کرد. سامسونگ قصد دارد تا گوشی‌های سری Galaxy S22 خود را به زودی روانه بازار کند. اما ظاهراً، تنها ٢٠ میلیون دستگاه از سری Galaxy S22 سامسونگ تولید خواهد شد.

سری Galaxy S22 سامسونگ و تولید ٢٠ میلیون دستگاه از آن

چندی پیش، از احتمال آغاز تولید انبوه سری Galaxy S22 در حوالی آبان و آذر ماه صحبت کرده بودیم.

 

رونمایی Galaxy S21 FE احتمالاً باز هم تأخیر می‌خورد؛ تولید انبوه Galaxy S22 در حوالی آبان و آذر!

 

به گزارش Phonearena، سری گوشی‌‌های Galaxy S22 سامسونگ، مانند نسل قبل از سه عوض مختلف با نام‌های گلکسی S22، گلکسی S22 Plus و گلکسی S22 Ultra بهره مند خواهد شد. اکنون، گزارش Elec حاکی از این است که سامسونگ برای اولین بار، قصد دارد تولید و فروش یکی از اعضای سری پرچمداران جدید را به نصف فروش کل آن سری برساند. این دستگاه، همان Galaxy S22 است.

گلکسی S22، قرار است با نمایشگر کوچک‌تر ۶.٠۶ اینچی معرفی شود. این در حالی است که نسل قبل، مجهز به نمایشگر ۶.٢ اینچی بود. هم اکنون، سامسونگ در حال برنامه ریزی است تا بتواند ۵٠ تا ۶٠ درصد تولید و عرضه گوشی‌های سری پرچمداران جدید خو را به گوشی Galaxy S22 تخصیص دهد. قطر نمایشگر Galaxy S22 Plus نیز با از دست دادن ٠.١ اینچ، به ۶.۶ اینچ کاهش می‌یابد.

در ادامه، سامسونگ در نظر دارد تا ٢٠ درصد از تولید و عرضه گوشی‌های این سری را برای Galaxy S22 Plus فراهم کند. در نهایت، نوبت به Galaxy S22 Ultra می‌رسد. این رقم تولید و عرضه برای این گوشی، بین ٢٠ تا ٣٠ درصد خواهد بود. در مورد Galaxy S22 Ultra، باید بگوییم که این تنها مدل این سری است که اندازه نمایشگر آن، مشابه نسل قبل است. همچنین مانند نسل قبل، این گوشی از قلم استایلس S-Pen بهره خواهد گرفت. با این تفاوت که ما بالأخره شاهد قرارگیری جایگاه مخصوص S-Pen در این گوشی پرچمدار خواهیم بود.

به طور کلی، انتظار می‌رود که سری Galaxy S22 سامسونگ، با تولید ٢٠ میلیون دستگاهی همراه باشد. این در حالی است که تولیدات سری Galaxy S21 با همین تعداد اعضا، حدود ٣٠ میلیون دستگاه بوده است. بنابراین، سامسونگ تولیدات خود را ٣٣ درصد نسبت به قبل کاهش داده است. اگر این اعداد صحت داشته باشند، ارقام دقیق تولید و عرضه سری Galaxy S22، بدین شرح است:

– گلکسی S22: ١٠ تا ١٢ میلیون دستگاه

– گلکسی S22 پلاس: ۴ میلیون دستگاه

– گلکسی S22 اولترا: ۴ تا ۶ میلیون دستگاه

اگر بخواهیم از نسل قبل صحبت کنیم، گلکسی S21 حدود ۴٠ درصد از فروش را به خود اختصاص داده بود. در مقابل، گلکسی S21 Plus و S21 Ultra، هر کدام سهمی ٣٠ درصدی از تولیدات سامسونگ داشتند. در یک مثال قدیمی‌تر، گلکسی S20 حدود ۴٠ درصد فروش را در اختیار داشت. اما گلکسی اس ٢٠ پلاس، دارای محبوبیت بیشتری با سهم ۴٠ تا ۴۵ درصدی داشت! ١٠ تا ١۵ درصد فروش باقی مانده از این سری، متعلق به Galaxy S20 Ultra بوده است.

خب، همان طور که مشخص است، سامسونگ قصد دارد تا محافظ کارانه عمل کند. کره‌ای‌ها قصد دارند تا ٢٠ میلیون دستگاه از پرچمداران جدید خود را برای سال آینده تولید کنند. البته این ارقام، می‌توانند دستخوش تغییراتی شوند. به عنوان مثال، سامسونگ تصمیم داشت تا ٢۶ میلیون دستگاه از سری Galaxy S21 را تولید کند. اما رقم نهایی تولید، از ٣٠ میلیون دستگاه نیز گذر کرد. همچنین از سوی دیگر، ممکن است این عمل محافظ کارانه سامسونگ، به دلیل فروش ضعیف سری Galaxy S21 بوده باشد. ما پیش از این در مورد چنین اتفاقی در ترنجی صحبت کرده بودیم.

 

میزان فروش سری Galaxy S21 حتی از نسل‌های قبلی کم‌تر است!

 

جهان هم اکنون با بحران کمبود نیمه رسانا مواجه است. این قطعات و تراشه‌ها، با موجودی کمی مواجه هستند. در همین راستا، سامسونگ قصد دارد تا از دو تراشه Snapdragon 898 و Exynos 2200 در سری خود بهره گیری کند. هر دو تراشه، با لیتوگرافی ۴ نانومتری همین کمپانی تولید خواهند شد. تراشه Exynos 2200، برای اولین بار به پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 تجهیز می‌شود. همچنین این مدل، در کشورهای محدودتری عرضه خواهد شد. در انتها، ذکر شده است که مشتریان سامسونگ بهتر است فعلاً منتظر بازگشت سری Galaxy Note نباشند!

نظر شما در مورد این تصمیم برای تولید سری Galaxy S22 سامسونگ چیست؟ آیا با این کار سامسونگ موافق هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، خب این یعنی چی، واسه چی، سامسونگم دیگه از حق نگذریم واقعا مسخره شده، اینطوری گوشی s22کمیابتر و گرونتر میشه، اخه بدبختانه کل سری اس22 داره اینمارو میکنه حالا فقط یک عضو خانواده اونم نسخه پایه یا پرو بود اشکال نداشت، از همه کمتر هم نسخه پرو پلاس میخواد تولید کنه،

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️