حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ آنر MagicBook V14 به همراه سری MagicBook 16 معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11، آنر، اخبار، لپ‌تاپ

کمپانی آنر، امروز یک مراسم بزرگ و مهم را برگزار کرد. این لپ تاپ، میزبان لپ تاپ‌های جدید آنر نیز بود. لپ تاپ آنر MagicBook V14 به عنوان یکی از اولین لپ تاپ‌های مجهز به ویندوز ١١ معرفی شده است. در کنار آن، آنر از سری MagicBook 16 پرده برداشته است.

مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ آنر MagicBook V14

آنر چندی پیش، یک پوستر را از مراسم ۴ مهر خود به اشتراک گذاشت. لپ تاپ‌های جدید این کمپانی چینی، جزوی مهم از رویداد جدید آنر بوده‌اند.

 

آنر MagicBook V14 در ۴ مهر ١۴٠٠ معرفی می‌شود: اولین لپ تاپ با ویندوز ١١!

 

در نهایت، امروز رویداد جددی آنر با رونمایی از محصولاتی جذاب و مختلف رسماً برگزار شد. پس از آن، آنر مشخصات فنی و قیمت لپ تاپ‌های جدید خود را در سایت چینی‌اش به اشتراک گذاشت. این لپ تاپ‌ها، دو نسخه از MagicBook V14 با تفاوتی نامشخص، مجیک بوک ١۶ و مجیک بوک ١۶ پرو هستند. ما قصد داریم تا ابتدا از لپ تاپ شاخص‌تر این رویداد، یعنی MagicBook V14 صحبت کنیم.

لپ تاپ آنر MagicBook V14

در ابتدا، باید بگوییم که این لپ تاپ به صورت یپش فرض با ویندوز ١١ نسخه Home روانه بازار می‌شود! آنر از اولین کمپانی‌هایی است که ویندوز ١١ را به صورت پیش فرض در لپ تاپ‌های خود به کار می‌گیرد. این یکی از مزایای همکاری آنر با مایکروسافت محسوب می‌شود! نمایشگر لپ تاپ آنر MagicBook V14، قطر ١۴.٢ اینچی، پنلی از نوع LTPS IPS LCD، نسبت تصویر ٣:٢، وضوح ٢,۵٢٠×١,۶٨٠، قابلیت نمایش ١.٠٧ میلیارد رنگ، پشتیبانی ١٠٠ درصدی از گستره رنگی sRGB را داراست.

بیشینه نوری این نمایشگر، برابر با ۴٠٠ نیت است. کنتراست آن نیز ١,۵٠٠:١ است که نسبت به این پنل، قابل توجه است. در نهایت، گواهینامه TÜV Rheinland برای فیلتر نور آبی به این نمایشگر اعطا شده است. شایان ذکر است که فراش ریت نمایشگر MagicBook V14 برابر با ٩٠ هرتز است. برخورداری از چنین نمایشگری در بازه قیمتی این لپ تاپ، کم نظیر است. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این لپ تاپ، به ٩٠.۵ درصد می‌رسد.

لپ تاپ آنر MagicBook V14

آنر از ١۶ گيگابايت حافظه رم از نوع LPDDR4X در این لپ تاپ به کار گرفته شده است. در کنار آن، ۵١٢ گیگابایت حافظه SSD نیز به چشم می‌خورد. جالب است که بدانید این لپ تاپ، از NFC پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی به کار رفته در نسخه گران‌تر این لپ تاپ، Core-i7 11390H است. در کنار این پردازنده مرکزی، یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce MX450 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

ظرفیت باتری لپ تاپ آنر MagicBook V14، برابر با ۶٠ وات ساعت است. توان شارژر این لپ تاپ نیز ۶۵ وات است. آنر می‌گوید که طی نیم ساعت، این شارژ باتری MagicBook V14 را تا ۴۵ درصد شارژ می‌کند. زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این لپ تاپ، تنها ١.۵ ساعت است. گفتنی است که MagicBook V14 از حسگر تشخیص اثرانگشت بهره می‌برد. دوربین لپ تاپ جدید آنر، در نوع خود بسیار با کیفیت است. وبکم تعبیه شده در این لپ تاپ، از تشخیص چهره Windows Hello پشتیبانی می‌کند و توانایی ضبط فیلم‌های 2K را دارد. درگاه Type-C، درگاه HDMI، جک ٣.۵ میلی متری هدفون و بلوتوث نسخه ۵.١ در این لپ تاپ حضور دارند. وای فای دو بانده نیز توسط MagicBook V14 پشتیبانی می‌شود.

لپ تاپ آنر MagicBook V14

وزن و ضخامت لپ تاپ جدید آنر، به ترتیب برابر با ١.۴٨ کیلوگرم و ١۵.٨ میلی متر است که تحسین برانگیز است. این لپ تاپ، در دو نسخه Episode Verison و independent Display Version عرضه می‌شود. دقیقاً مشخص نیست که تفاوت این دو چیست. اما MagicBook V14، در سه نسخه سخت افزاری عرضه می‌شود که قیمت آن‌ها بدین صورت است:

– نسخه Core-i5 با پردازنده گرافیکی Iris: قیمت ۶,١٩٩ یوانی (معادل ٩۶٠ دلار آمریکا)

– نسخه Core-i5 با پردازنده گرافیکی GeForce MX450: قیمت ۶,٩٩٩ یوانی (معادل ١,٠٨۴ دلار آمریکا)

– نسخه Core-i7 با پردازنده گرافیکی GeForce MX450: قیمت ٧,٩٩٩ یوانی (معادل ١,٢٣٨ دلار آمریکا)

سری MagicBook 16: مجیک بوک ١۶ و مجیک بوک ١۶ پرو

آنر امروز تنها از MagicBook V14 خود گرده برداری نکرد. بلکه چینی‌ها، از دیگر سری جدید لپ تاپ‌های خود با نام MagicBook 16 رونمایی کردند. این لپ تاپ‌ها، در واقع MagicBook 16 و MagicBook 16 Pro هستند.

ابتدا از مجیک بوک ١۶ آغاز می‌کنیم. این لپ تاپ، دارای نمایشگر ١۶.١ اینچی از نوع IPS LCD است. وضوح این نمایشگر، Full HD است و رفرش ریت آن، برابر با ١۴۴ هرتز است. نسبت تصویر ١۶:٩، پوشش ١٠٠ درصدی فضای رنگی sRGB، بیشینه نوری ٣٠٠ نیت، کنتراست ١,٠٠٠:١ و نسبت صفحه نمایش به بدنه ٨٧.٣ درصدی، از باقی مشخصات این نمایشگر است. ظاهراً آنر بسیاری از مخصته‌های نمایشگر MagicBook 16 را فدای استفاده از رفرش ریت ١۴۴ هرتزی کرده است!

چینی‌ها این لپ تاپ را با ١۶ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 3200MHZ و ۵١٢ گیگابایت حافظه SSD به فروش می‌رسانند. بخش ارتباطات و اتصالات مجیک بوک ١۶، مشابه MagicBook V14 است. در حالی که مجیک بوک V14 از سیستم عامل ویندوز ١١ پیش فرض برخوردار بود، این لپ تاپ از ویندوز ١٠ Home استفاده می‌کند. البته مشخصاً MagicBook 16، سخت افزار لازم برای ارتقاء به ویندوز ١١ را در اختیار دارد. دوربین وبکم MagicBook 16، وضوح ١ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند فیلم‌هایی با وضوح HD را ضبط کند.

گران‌ترین نسخه MagicBook 16، به پردازنده مرکزی Ryzen 7 5800H تجهیز شده است. پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع یکپارچه است و AMD Radeon نام دارد. ظرفیت باتری MagicBook 16 معادل ۵۶ وات ساعت است. این میزان، کم‌تر از MagicBook V14 می‌باشد. اما شارژر این لپ تاپ، همان توان ۶۵ واتی را دارد. اسپیکر استریو و میکروفون دوگانه نیز در این لپ تاپ جدید حضور دارند. حسگر تشخیص اثرانگشت، یکی از مزایای مهم در این لپ تاپ محسوب می‌شود.

وزن مجیک بوک ١۶، تقریباً ١.٨۴ کیلوگرم است. ضخامت آن نیز به ١٨.٢ میلی متر می‌رسد. این لپ تاپ، تنها در دو نسخه با پردازنده‌های متفاوت عرضه می‌شود. قیمت این دو به این شرح است:

– نسخه رایزن ٧: ۵,۴٩٩ یوان (معادل ٨۵١ دلار آمریکا)

– نسخه رایزن ۵: ۴,٩٩٩ یوان (معادل ٧٧۴ دلار آمریکا)

خب، این نسخه استاندارد بود. اما مجیک بوک ١۶ پرو چه چیزی در چنته دارد و تفاوت‌های آن چیست؟ خب، نسخه پرو دقیقاً همان چیزی را در اختیار دارد که MagicBook 16 از آن بی بهره مانده است: کارت گرافیک اختصاصی! مجیک بوک ١۶ پرو، عملاً مشخصات یکسانی با MagicBook 16 دارد. اما این لپ تاپ، با دو نسخه با کارت گرافیگ‌های GTX1650 و RTX3050 اعمال گرافیکی را انجام می‌دهد. بنابراین، مجیک بوک ١۶ پرو یک نسخه قدرتمندتر از MagicBook 16 به شمار می‌رود. نسخه GTX 1650 این لپ تاپ، قیمت ۶,۴٩٩ یوانی (معادل ١,٠٠۶ دلار آمریکا) دارد. نسخه ٧,٢٩٩ یوانی آن (معادل ١,١٣٠ دلار آمریکا) نیز از کارت گرافیک RTX 3050 برخوردار است.

نظر شما در مورد لپ تاپ آنر MagicBook V14 و سری MagicBook 16 چیست؟ کدام لپ تاپ بیشتر مورد پسند شما بود؟ آیا عملکرد آنر در این لپ تاپ‌ها رضایت بخش بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️