حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لپ تاپ آنر مجیک بوک ١۴ و ١۵ با پردازنده Ryzen 5000 معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آنر، اخبار، لپ‌تاپ

آنر پس از جدایی از هواوی، همچنان عرضه لپ تاپ‌های خود را متوقف نکرده است. برعکس، این کمپانی قدرتمندتر از قبل در حال رونمایی از لپ تاپ‌های خود است. این لپ تاپ‌ها، در نسخه‌های مختلفی روانه بازار شده‌اند. به طور مثال، لپ تاپ آنر مجیک بوک ١۴ و ١۵، پیش‌تر رونمایی شده بودند. اما اکنون، نسخه جدیدی از این لپ تاپ‌ها با پردازنده Ryzen 5000 و پشتیبانی ویندوز ١١ پرده برداری شده است. در ادامه، به جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت.

نسخه جدید لپ تاپ آنر مجیک بوک ١۴ و ١۵ با پردازنده مرکزی Ryzen 5000 و پشتیبانی از ویندوز ١١

همان طور که گفته بودیم، لپ تاپ آنر مجیک بوک ١۴ و ١۵ پیش‌تر رونمایی شده بودند. اما آنر همچنان نسخه‌های تازه‌ای از آنان را رونمایی می‌کند. این لپ تاپ‌ها، مدتی پیش با پردازنده‌های نسل ١١ اینتل روانه بازار شدند.

 

آنر مجیک بوک ۱۴ و ۱۵ با پردازنده نسل ۱۱ اینتل روانه بازار می شوند

 

اما نوبت به نسخه جدیدی از آن‌ها رسیده است. بر اساس گزارش Gizmochina، آنر اخیراً از سری جدید مجیک بوک‌های ٢٠٢١ خود در کشور چین رونمایی کرده است. این لپ تاپ‌ها، همان مجیک بوک ١۴ و مجیک بوک ١۵ هستند. اما این بار، این دو لپ تاپ مجهز به پردازنده مرکزی Ryzen 5000 هستند. از سوی دیگر، پشتیبانی از ویندوز ١١ در لپ تاپ‌های جدید آنر ارائه می‌شوند. در یک کنفرانس خبری در همین هفته، این کمپانی چینی از نسخه جدید لپ تاپ مجیک بوک ١۴ و ١۵ رونمایی کرد. این لپ تاپ‌ها، بسیار نازک و سبک هستند.

هر دو لپ تاپ جدید آنر، دارای بدنه تمام فلزی هستند. همچنین حاشیه‌های اطراف نمایشگر این دو در حد کمی است. به طوری که میزان آن‌ها در مجیک بوک ١۴ و ١۵، به ترتیب برابر با ۴.٨ و ۵.٣ میلی متر می‌باشد. لپ تاپ آنر مجیک بوک ١۴، از نمایشگر ١۴ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح Full HD بهره مند است. این نمایشگر، دارای قابلیت فیلتر نور آبی برای محافظت از چشم است. مجیک بوک ١۵ نیز دارای همین مشخصات است. اما قطر نمایشگر آن، به ١۵ اینچ افزایش یافته است.

وزن و ضخامت لپ تاپ آنر مجیک بوک ١۴ و ١۵

اما نکته مهمی که در مورد این لپ تاپ‌ها وجود دارد، طراحی و ساخت آن‌ها است. به طوری که نسخه ١۴ اینچی، ضخامت ١۵.٩ میلی متری و وزن ١.٣٨ کیلوگرمی دارد که فوق العاده است! این میزان در نسخه ١۵ اینچی، برابر با ١۶.٩ میلی متر و ١.۵۴ کیلوگرم می‌باشد. نسبت صفحه نمایش به بدنه در مجیک بوک ١۵، حدوداً ٨٧ درصد است. اما به کالبد این لپ تاپ‌ها می‌رویم. جایی که پردازنده مرکزی جدید AMD Ryzen 5000 وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد. همراه با این پردازنده مرکزی، ١۶ گیگابایت حافظه رم دو کاناله از نوع DDR4 موجود می‌باشد. همچنین ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع NVMe PCIe SSD در لپ تاپ‌های جدید آنر به کار رفته است.

هر دو لپ تاپ مجیک بوک ١۴ و ١۵، مجهز به وای فای ۶ هستند. همچنین در ادامه، این لپ تاپ‌ها از ویندوز ١١ پشتیبانی می‌کنند. بنابراین، هر زمان که به روزرسانی این سیستم عامل منتشر شود، شما می‌توانید از ویندوز ١١ بر روی لپ تاپ Magicbook 14 یا Magicbook 15 خود بهره مند شوید.

قیمت و دسترسی

لپ تاپ‌های تازه وارد آنر، در تاریخ ٢٩ تیر برای فروش در دسترس قرار خواهند گرفت. اما در حال حاضر، فروش آ‌ن‌ها در چین انجام خواهد گرفت و فعلاً خبری از عرضه جهانی نیست. قیمت نسخه‌های مختلف این محصولات، به شرح زیر می‌باشد:

مجیک بوک ١۴ با پردازنده Ryzen 5 5500U: برچسب قیمتی ۴,۴٩٩ یوانی (معادل ٧٠٠ دلار آمریکا)

مجیک بوک ١۴ با پردازنده Ryzen 7 5700U: برچسب قیمتی ۴,٨٩٩ یوانی (معادل ٧۶٠ دلار آمریکا)

مجیک بوک ١۵ با پردازنده Ryzen 5 5500U: برچسب قیمتی ۴,۵٩٩ یوانی (معادل ٧١٢ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد نسخه‌های جدید مجیک بوک ١۴ و ١۵ چیست؟ آیا مشخصات آن‌ها را می‌پسندید؟ ارزش خرید آن‌ها در چه حدی است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️