حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری گلکسی S21 نسخه Exynos مشخص شد: بهتر از S21 Ultra!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | تست، سامسونگ، عمر باتری

گلکسی S21، یکی از گوشی‌های مطرح سامسونگ در سال جاری میلادی بوده است. این گوشی، ارزان‌ترین عضو کنونی سری Galaxy S21 است. مجموعه DxOMARK که امروز بررسی‌های زیادی را منتشر کرده است، به سراغ تست باتری Galaxy S21 نیز رفته است. در ادامه برای بررسی امتیاز DxO باتری گلکسی S21 نسخه Exynos با ما همراه باشید.

گلکسی اس ٢١ سامسونگ

گوشی Galaxy S21 اوایل امسال به عنوان ارزان‌ترین عضو سری Galaxy S21 پا به عرصه وجود گذاشت. این گوشی، یکی از دستگاه‌های محبوب سامسونگ در رده خود است.

 

سامسونگ گلکسی S21 و گلکسی S21 Plus با طراحی جدید و قیمت کمتر رسما معرفی شدند

 

مجموعه DxOMARK، در اقدامی جدید بازدهی باتری و سرعت شارژ این گوشی رده بالا را تحت تست و بررسی قرار داده است. امتیاز DxO باتری گلکسی S21 نسخه Exynos، می‌تواند حائز اهمیت بسیاری باشد. با این حال، بهتر است که نیم نگاهی به گزیده مشخصات این گوشی نیز داشته باشیم:

– نمایشگر ۶.٢ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– پشتیبانی از شارژر ٢۵ واتی

– باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی

– تراشه Exynos 2100 با لیتوگرافی ۵ نانومتری

– نسخه تست شده دارای ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی بوده است.

امتیاز DxO باتری گلکسی S21 نسخه Exynos

امتیاز DxO باتری گلکسی S21 نسخه Exynos

گلکسی S21 مجهز به نمایشگری کوچک‌تر و ظرفیت باتری کم‌تری نسبت به دیگران برادران خود است. اما آیا این گوشی می‌تواند میزان بازدهی باتری مناسبی را در اختیار کاربران بگذارد؟ خب، بگذارید تا از امتیاز کلی این گوشی گوشی آغاز کنیم. امتیاز DxO باتری گلکسی S21 نسخه Exynos برابر با ۶٣ است. این امتیاز، نسبتاً بالا و قابل قبول است. با این حساب، امتیاز کلی سیستم باتری این گوشی، بهتر از Galaxy S21 Ultra و آیفون ١٢ مینی است! اما همچنان این گوشی امتیاز کم‌تری را نسبت به Galaxy A52 5G از خود سامسونگ به دست آورده است. در نتیجه، این گوشی توانسته است در رده خود، رتبه دوم را تصاحب کند. در رده بندی کلی DxOMARK برای بخش باتری نیز این گوشی جایگاه بیست و سوم را فتح کرده است.

حال اجازه بدهید تا بیشتر وارد جزئیات شویم. ابتدا، از بخش بازدهی باتری شروع می‌کنیم. این گوشی، امتیاز ۵٣ را در این بخش به دست آورده است. با استناد به تست‌های DxOMARK در این بخش، گلکسی S21 نسخه Exynos توانسته است با استفاده‌های سنگین، متوسط و سبک تا حدود ٢٩، ۴۶ و ۶۵ ساعت روشن بماند. به همین صورت، شما می‌توانید در تصویر زیر مقایسه‌ای از عمر باتری Galaxy S21 نسخه Exynos، شیائومی Mi 11 و اوپو Find X3 Neo را مشاهده کنید.

مقایسه میزان بازدهی باتری گلکسی S21 (آبی) با شیائومی می ١١ (زرد) و اوپو Find X3 Neo (سبز)

مقایسه میزان بازدهی باتری گلکسی S21 (آبی) با شیائومی می ١١ (زرد) و اوپو Find X3 Neo (سبز)

دوام آوری این گوشی در حالت استندبای نیز بسیار خوب است. وارد بخش سرعت شارژ می‌شویم. جایی که Galaxy S21 با شارژر درون جعبه همراهی نمی‌شود. شما براي شارژ کردن این گوشی، می‌بایست شارژر ٢۵ واتی آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. به همین ترتیب، شارژر بی سیم این گوشی با توان ١۵ وات جدا از گوشی به فروش می‌رسد. در تست‌های DxOMARK، شارژرهای سیمی و بی سیم با نیم ساعت زمان، ظرفیت باتری Galaxy S21 را تا ۵۵ و ٢٢ درصد شارژ می‌کنند.

شارژ شدن این دستگاه تا ٨٠ درصد نیز با شارژر سیمی تا ۴٨ دقیقه و با شارژر بی سیم، تا ١٠٩ دقیقه به طول می‌انجامد. در انتها، به ترتیب حدود ٩۶ و ١۵٧ دقیقه زمان لازم است تا شارژرهای سیمی و بی سیم به طور کامل بتوانند Galaxy S21 را شارژ کنند.

بحث مهم در گوشی‌های مجهز به تراشه‌های Exynos، مربوط به بخش بهینگی است. گلکسی S21 نسخه Exynos، موفق شده است تا امتیاز ٧۵ را در بخش بهینگی به خود اختصاص داده است. جالب است که بدانید این امتیاز در گوشی شیائومی Mi 11، تنها ۴۶ است! بنابراین، Galaxy S21 نسخه Exynos چند پله بالاتر از شیائومی Mi 11 است.

نقاط ضعف و نقاط قوت گلکسی اس ٢١ نسخه Exynos در بخش سیستم باتری و شارژ

گلکسی S21 نسخه Exynos، فراتر از انتظارات ما ظاهر شد. این گوشی توانست عملکردی بهتر را نسبت به Galaxy S21 Ultra به نمایش بگذارد. این گوشی، از نقاط قوتی مانند بهینگی بالا و پشتیبانی از شارژ بی سیم (!) بهره می‌برد. اما مشکلی همچون سرعت شارژ کم و ظرفیت باتری پایین، این گوشی را در سطح پایین‌تری قرار می‌دهند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO باتری گلکسی S21 نسخه Exynos چیست؟ انتظار شما از این گوشی در چه حدی بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

امتیاز باتری dxo خیلی گمراه کننده است
من به شخصه امتیاز باتری gsm رو فقط قبول دارم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️