حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش سفارش آیفون ۱۳ بیشتر از آیفون ۱۲ می‌باشد؛ کمبود نسخه پرو تا ماه نوامبر ادامه دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

سه روز پس از باز شدن پیش سفارشات، مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، امروز با یادداشتی جدید جزئیات پیش خرید سری آیفون ۱۳ و کمبود عرضه آیفون ۱۳ پرو را منتشر کرده است. به گفته این تحلیلگر، پیش سفارش خانواده آیفون ۱۳ “بیشتر از سری آیفون ۱۲” بوده، اما همچنان “مطابق انتظارات بازار” است.

آمار قوی پیش سفارش سری آیفون ۱۳

کو بیان می‌کند تقاضای پیش خرید iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از iPhone 13 mini و iPhone 13 می‌باشد. وی در یادداشت خود اضافه می‌کند:

از نظر نسبت عرضه و میانگین زمان تحویل، iPhone 13 Pro Max & Pro به‌ترتیب 45 تا 50 درصد و 3 تا 5 هفته را به‌خود اختصاص داده‌اند که در هر مورد، از 35 تا 40 درصد و 3 تا 4 هفته iPhone 12 Pro Max & Pro بیشتر می‌باشد. بنابراین، تقاضای پیش خرید iPhone 13 Pro Max & Pro افزایش یافته است. iPhone 13 & mini نیز به‌ترتیب 50 تا 55 درصد و 0 تا 2 هفته عرضه می‌شوند که درنتیجه در هر دو مورد، کمتر از iPhone 12 & mini با 60 تا 65 درصد و 1 تا 2 هفته است. بنابراین، تقاضای پیش خرید iPhone 13 & mini به‌صورت کاهشی است. به‌طور کلی اما، تقاضای پیش خرید آیفون ۱۳ بهتر از سری آیفون ۱۲ برآورد می‌شود.

آمار قوی پیش سفارش سری آیفون ۱۳

آمار قوی پیش سفارش سری آیفون ۱۳

از نظر محدودیت در عرضه، کو می‌گوید آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس بعید است به‌اندازه آیفون 12 پرو و پرو مکس سال گذشته محدودیت عرضه داشته باشند. یکی از مشکلاتی که اپل در سال گذشته از آن رنج می‌برد، مشکلات تامین دوربین‌های تله فوتو بود، اما امسال این مورد برطرف شده است.

علاوه‌بر این، درحالی‌که اپل از تقاضای زیاد برای iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max در سال گذشته غافلگیر شده بود، سهم عرضه iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max را افزایش داده است. به‌همین دلیل، کو پیش‌بینی می‌کند که در دسترس بودن آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس، که درحال‌حاضر سفارشات آنها از پیش تنظیم شده است، تا اواسط نوامبر بهبود می‌یابد.

در مجموع، کو انتظار دارد که میزان فروش آیفون در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۱۶ درصد نیز افزایش یابد که این موضوع به‌علت تقاضای گوشی‌های 5G و تحریم هواوی توسط ایالات متحده می‌باشد.

اپل سفارش تولید ۹۰ میلیون گوشی آیفون ۱۳ را به تولیدکنندگان داده است

نظر شما راجع‌به آمار قوی پیش سفارش سری آیفون ۱۳ نسبت به نسل پیشین خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی