حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های مشابه شیائومی کدام دستگاه‌ها هستند؟ + لیست کامل

ری برندینگ، یکی از استراتژی‌هایی است که در چند وقت اخیر، بیشتر شاهد آن بودیم. اما این استراتژی، سال‌های زیادی است که به کار گرفته می‌شود. بسیاری از کاربران، ممکن است در حین خرید گوشی، به مدل‌های ری برند شده برخورد کنند و گیج شوند. ما در این مطلب، نگاهی به گوشی های مشابه شیائومی خواهیم داشت.

گوشی های مشابه شیائومی کدام دستگاه‌ها هستند و دقیقاً چه تفاوتی میان آن‌ها برقرار است؟

خب، بگذارید یک مقدمه چینی در مورد این استراتژی داشته باشیم. تا به حال دیده‌اید که یک برند، گوشی‌های مختلفی را تولید کند. اما با این وجود، آن گوشی‌ها مشخصاتی مشابه یکدیگر داشته باشند؟ این موضوع، همان ری برندینگ یا تولید نسخه‌های موازی است. اما این دقیقاً به چه معناست؟

به طور مثال، شما در یک بازار هستید و قصد خرید یک گوشی را دارید. اما متوجه می‌شوید که همان برند، یک گوشی دیگر را با مشخصات مشابه ارائه می‌دهد. این یعنی ری برند کردن و یا ارائه نسخه‌های موازی! هدف پشت این استراتژی، کاملاً ساده است. فرض کنید که در یک بازار، سری X گوشی‌ها محبوب‌تر است. اما در بازاری دیگر، نام سری گوشی‌‌های Y از استقبال بیشتری برخوردار است.

این‌ها، می‌توانند به عملکرد برند در هر بازار مربوط باشد. حال، برند تولید کننده گوشی برای فروش بیشتر، گوشی سری Y را ابتدا در چین معرفی می‌کند. اما برای کم‌تر شدن هزینه‌های تحقیق و توسعه، آن برند دیگر نیازی به معرفی یک مدل کاملاً جدید نمی‌بیند. چرا که مدل قبلی به حد کافی فروش بالایی داشته است. در نتیجه، گوشی سری Y با نام سری X در بازاری دیگر به فروش می‌رسد. حال، ممکن است در این بین شاهد هر دو گوشی در یک بازار باشیم. این موضوع، کمی فریب دهنده به نظر می‌رسد. چرا که برند قصد ایجاد یک رقابت در بین گوشی‌های خود را دارد. بنابراین، در هر صورت برند مورد اشاره برد خواهد کرد.

ما این مطلب را برای شناخت هرچه بهتر گوشی های مشابه شیائومی و یا نسخه‌های موازی تهیه کرده‌ایم. بنابراین، شما می‌توانید راحت‌تر تشخیص دهید که کدام دستگاه، ری برند شده است. حال، قصد داریم تا نگاهی به گوشی های مشابه شیائومی داشته باشیم.

گوشی‌های مشابه شیائومی

ابتدا از برند محبوب شیائومی آغاز می‌کنیم. این کمپانی، هم اکنون رهبر استراتژی ری برندینگ و تولید نسخه‌های موازی است. ما در مدت اخیر، گوشی‌های زیادی را از این کمپانی چینی با این استراتژی مشاهده کرده‌ایم. اما این دستگاه‌ها، کدام هستند؟

ردمی ١٠ و ردمی ١٠ پرایم

گوشی های مشابه شیائومی: ردمی ١٠ و ردمی ١٠ پرایم

این دو دستگاه، در واقع گوشی‌هایی با مشخصات بسیار مشابه هستند. ردمی ١٠، نسخه جهانی است. ردمی ١٠ پرایم نیز مخصوص بازار هند است. تنها تفاوت میان این دو گوشی، استفاده از ظرفیت باتری ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی در نسخه پرایم است. هر دو دستگاه دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی IPS LCD با رفرش ریت ٩٠ هرتز و تراشه Helio G88 هستند.

پوکو X3 GT و ردمی Note 10 Pro 5G

گوشی های مشابه شیائومی: Poco X3 GT و ردمی Note 10 Pro 5G

یکی از جدیدترین ری برندها، مربوط به این دو گوشی است. ردمی چندی پیش از Redmi Note 10 Pro 5G در چین رونمایی کرد. پس از آن، این گوشی با برند پوکو وارد بازار جهانی شد. از ویژگی‌های بارز این دستگاه، می‌توان به شارژر ۶٧ واتی، محافظ گوریلا گلس ویکتوس و Dimensity 1100 اشاره کرد.

پوکو F3 GT و ردمی K40 Game Enhanced Edition

گوشی های مشابه شیائومی: ردمی K40 Gaming و Poco F3 GT

گوشی های مشابه شیائومی، در دستگاه‌های گیمینگ نیز وجود دارند. این دو دستگاه نیز استراتژی مشابهی مانند Poco X3 GT و ردمی Note 10 Pro 5G دارند. پوکو F3 GT، مربوط به بازار جهانی است. این دو دستگاه، در واقع گوشی‌های گیمینگ پوکو و ردمی هستند.

ردمی Note 10T، ردمی Note 10 5G، ردمی Note 10 JE و پوکو M3 Pro 5G

داستان در این جا کمی متفاوت است. ظاهراً ری برند کردن این مدل، تفریح مورد علاقه شیائومی است! در ابتدا، ردمی Note 10T و ردمی Note 10 5G مشخصات کاملاً یکسانی دارند. با این وجود، نسخه‌های حافظه Redmi Note 10T تنوع و سقف بیشتری دارد. اما ردمی Note 10 JE، تا حدودی متفاوت است. نسخه JE، از گواهینامه IP68 بهره مند است. این گوشی، از تراشه Snapdragon 480 استفاده می‌کند. در مقابل، Note 10T و Note 10 5G مجهز به تراشه Dimensity 700 هستند. در نهایت، نسخه JE از باتری با ظرفیت کم‌تر برخوردار است. پوکو M3 Pro نیز مشخصاتی مشابه Redmi Note 10 5G دارد. اما طراحی رنگ آن، تا حدودی متفاوت است.

ردمی نوت ٨، ردمی نوت ٨ تی و ردمی نوت ٨ ٢٠٢١

این دو گوشی، یکسان نیستند. اما مشخصات بسیار مشابهی دارند. درست است که نسخه ٢٠٢١، جدید محسوب می‌شود. اما اکثر مشخصات خود را از نسخه ٢٠١٩ به ارث برده است. ردمی نوت ٨، از Snapdragon 665 و ردمی نوت ٨ ٢٠٢١، از Helio G85 استفاده می‌کند. همچنین نسخه ٢٠٢١ به روز‌تر است و به روزرسانی‌های بیشتری دریافت می‌کند. تفاوت‌هایی در بخش اتصالات و فیلم برداری این گوشی وجود دارند. نوت ٨ تی نیز مشابه Redmi Note 8 است اما با NFC و شارژر ١٨ واتی درون جعبه در کنار تفاوت‌هایی در نسبت صفحه نمایش به بدنه!

شیائومی Mi 11X Pro، شیائومی Mi 11i و ردمی K40 Pro Plus

این گوشی، یکی از مدل‌های مورد علاقه شیائومی برای ری برندینگ است. چرا که ردمی این گوشی را در ابتدا معرفی کرد و پس از آن، نسخه‌های جدید آن برای بازار جهانی معرفی شدند. این دستگاه، دارای تراشه Snapdragon 888 و دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی است.

شیائومی ١١ لایت NE و می ١١ لایت ۵ جی

 

شیائومی ١١ لایت NE معرفی شد: همان Mi 11 Lite 5G با Snapdragon 778G!

 

شیائومی همین چند روز پیش از Xiaomi 11 Lite NE پرده برداری کرد. این گوشی، در واقع نسخه جدید Mi 11 Lite 5G با تراشه‌ای ضعیف‌تر و رنگ جدید است.

پوکو F3، ردمی K40 و شیائومی Mi 11X

مانند بخش قبل، این گوشی نیز یک مدل است که بارها ری برند شده است. پوکو F3، در بازار ما فروش زیادی دارد. اما جالب است که بدانید دو نسخه مشابه دیگر از آن در خارج از کشور موجود هستند. این گوشی، دارای Snapdragon 870 و نمایشگری از نوع AMOLED E4 است.

ردمی ٩، ردمی ٩ پرایم، پوکو M2 و پوکو M2 Reloaded

ردمی سال گذشته از گوشی اقتصادی ردمی ٩ رونمایی کرد. این دستگاه، توانست فروش حیرت انگیزی را رقم بزند. پس از آن، این گوشی برای پوکو با نام Poco M2 ری برند شد. مدتی قبل نیز نسخه Reloaded این گوشی معرفی شد. غالب مشخصات این دستگاه‌ها یکی است. اما در این بین، تفاوت‌هایی در نسخه نرم افزار پیش فرض و نسخه‌های حافظه وجود دارند. ردمی ٩ پرایم نیز همان استراتژی امسال ردمی را داشته است.

ردمی نوت ١٠ پرو مکس، ردمی نوت ١٠ پرو و نسخه هند آن

"<yoastmark

این گوشی‌ها نیز مشخصاتی مشابه دارند. ردمی در ابتدا ردمی نوت ١٠ پرو مکس را معرفی کرد. در ادامه، نسخه جهانی ردمی نوت ١٠ پرو مکس با نام ردمی نوت ١٠ پرو معرفی شد. با این حال، ردمی نوت ١٠ پرو نسخه هند مجهز به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. ردمی نوت ١٠ پرو نسخه جهانی و ردمی نوت ١٠ پرو مکس از دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. هر سه دستگاه، از Snapdragon 732G بهره گرفته‌اند.

ردمی نوت ٩ ۵ جی و ردمی نوت ٩ تی

ردمی سال گذشته از Redmi Note 9 5G در چین رونمایی کرد. سپس، نسخه جهانی آن با نام Redmi Note 9T معرفی شد. این دستگاه، دارای تراشه Dimensity 800U و دوربین ۴٨ مگاپیکسلی هست.

ردمی نوت ٩ ۴ جی، ردمی ٩ تی، ردمی ٩ پاور و پوکو M3

یکی دیگر از مدل‌های عجیب و غریب! پوکو M3 و Redmi 9T، شک و شبهه‌های زیادی را برای خریداران ایجاد کرده‌اند. ردمی نوت ٩ ۴ جی، ابتدا در چین رونمایی شد. پس از آن با نام Redmi 9T روانه بازار جهانی شد. ردمی ٩ پاور نیز نسخه‌ای برای بازارهای دیگر بود. حال، کاربران زیادی در بین انتخاب Poco M3 و Redmi 9T مردد ماندند. طراحی این دو دستگاه، بسیار مشابه یکدیگر است. اما طراحی Poco M3، کمی شلوغ‌تر است. از سوی دیگر ردمی ٩ تی یک برتری مهم دارد. این برتری، چیزی نیست جز بهره مندی از دوربین فوق عریض! در کل، این استراتژی در این مورد مشتریان را تا حدودی گیج کرد.

شیائومی Mi 10T Lite، شیائومی Mi 10i و ردمی Note 9 Pro 5G

ظاهراً ما هم اکنون در دوران خوبی هستیم. چرا که این ری برندهای شیائومی، در سال گذشته بیشتر از وضعیت کنونی بوده است! ما سال گذشته، شاهد معرفی گوشی‌هایی جدید با نام سری Redmi Note 9 چین بودیم. پس از آن، این گوشی‌ها با نام‌های مختلفی وارد بازار جهانی شدند. هر سه گوشی Mi 10T Lite، شیائومی Mi 10i و ردمی Note 9 Pro 5G دارای مشخصات مشابهی هستند. به همین صورت، آن‌ها با این اسامی در بازارهای مختلفی عرضه شدند.

شیائومی Mi 10T و ردمی K30S Ultra

گوشی های مشابه شیائومی: شیائومی Mi 10T و ردمی K30S Ultra

در این جا، یک ری برند ساده و منطقی را شاهد هستیم. گوشی Mi 10T، پس از مدتی وارد بازار چین شد. نام این گوشی در چین، Redmi K30S Ultra است. از مشخصات آن، می‌توان تراشه Snapdragon 865 و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی را نام برد.

نسخه‌های مختلف ردمی 9C، ردمی ٩ نسخه هند و Poco C3

در ابتدا، تنها در مورد نسخه‌های مختلف ردمی 9C صحبت می‌کنیم. این گوشی، نسخه‌های عجیب و غریبی با نام Redmi 9C NFC، ردمی 9C Upgraded و ردمی 9C 2021 دارد. غالب تفاوت این نسخه‌ها، در میزان حافظه است. ردمی ٩ نسخه هند نیز همان Redmi 9C است. از سوی دیگر، پوکو C3 نیز نسخه ری برند این گوشی است. این دستگاه، نمایشگر کوچک‌تری نسبت به Redmi 9C است. در کل، ردمی 9C از عجیب‌ترین مدل‌های استراتژی ری برندینگ شیائومی بوده است.

ردمی 9A، ردمی 9i و ردمی 9AT

چرا شیائومی باید بخواهد برای نسخه‌های حافظه متفاوت، گوشی‌های جدیدی را معرفی کند؟ خب، دلیل آن واقعاً مشخص نیست. اما ردمی این کار را در بازارهای مختلف با گوشی Redmi 9A انجام داده است. هم اکنون، دو گوشی Redmi 9A و Redmi 9AT در بازار کشور ما موجود هستند!

پوکو X3 و پوکو X3 NFC

گوشی های مشابه شیائومی: پوکو X3 و پوکو X3 NFC

ابتدای لیست و صحبت ما در مورد ردمی ١٠ را به یاد دارید؟ این اتفاق، در مورد پوکو X3 و نسخه NFC آن رخ داده است. با این تفاوت که حجم باتری نسخه NFC، از ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعت به ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت کاهش یافته است. تفاوت‌هایی در وزن و ضخامت نیز به وقوع پیوسته‌اند.

ردمی Note 9S، ردمی Note 9 Pro نسخه هند و Poco M2 Pro

ردمی نوت ۹ اس، یک گوشی پرفروش و جذاب بود. بنابراین، شیائومی تصمیم گرفت تا ری برندهایی از این گوشی را ایجاد کند تا فروش بیشتری ایجاد شود. در واقع Redmi Note 9S، ردمی نوت ٩ پرو نسخه هند و Poco M2 Pro دارای مشخصات مشابهی هستند. با این وجود، شارژر Poco M2 Pro توان ٣٣ واتی وارد. برخی از تفاوت‌ها در رنگ بندی آن‌ها نیز به چشم می‌خورند.

ردمی ١٠ ایکس ۴ جی و ردمی نوت ٩

ردمی نوت ٩ در ابتدا به عنوان یک گوشی نسبتاً محبوب معرفی شد. در ادامه، ردمی نوت ٩ بازار چین، یک گوشی دیگر شد. بنابراین، ردمی نوت ٩ نسخه جهانی با نام Redmi 10X 4G راهی بازار چین شد. این دستگاه، از تراشه Helio G85 و باتری ۵,٠٢٠ میلی آمپر ساعتی بهره برده است.

ردمی نوت ٩ پرو نسخه جهانی و ردمی نوت ٩ پرو مکس

هر دو دستگاه مورد اشاره، دارای مشخصاتی یکسان هستند. ردمی نوت ٩ پرو مکس، ابتدا در هند معرفی شد. پس از آن، نسخه جهانی این گوشی با نام Redmi Note 9 Pro Max معرفی شد. از مشخصات برجسته این گوشی، می‌توان به تراشه Snapdragon 720G و شارژر ٣٣ واتی اشاره کرد.

شیائومی می ١٠ لایت و شیائومی Mi 10 Youth

شیائومی می ١٠ لایت، از مشخصاتی جذاب مانند Snapdragon 765G و دوربین ۴٨ مگاپیکسلی بهره مند بود. شیائومی نسخه مشابه این گوشی را با لنز پریسکوپ تله فوتو وارد بازار چین کرد. نام این نسخه، Mi 10 Youth Edition است. جالب است که با وجود اضافه شدن لنز پریسکوپی، وزن و ضخامت تغییری نداشته است!

ردمی K30 Pro و پوکو F2 Pro

گوشی های مشابه شیائومی: ردمی K30 Pro و Poco F2 Pro

به سری بعدی گوشی های مشابه شیائومی می‌رسیم. پوکو F2 Pro یک دستگاه جذاب در بازار جهانی بود. زیرا پوکو پس از مدت طولانی مجدداً به بازار موبایل بازگشته بود. اما این گوشی، یک مدل کاملاً جدید نبود. بلکه این دستگاه نسخه جهانی Redmi K30 Pro محسوب می‌شد. قلب تپنده هر دو گوشی، Snapdragon 865 بود.

ردمی 8A، ردمی 8A Dual و ردمی 8A Pro

گوشی های مشابه شیائومی: ردمی ٨ ای، ردمی ٨ ای Dual و ردمی ٨ ای پرو

ردمی 8A Pro

گوشی‌های Redmi 8A، ردمی 8A Dual و ردمی 8A Pro، مشخصاتی بسیار مشابه دارند. با این وجود، در بخش سیستم دوربین یک سری تفاوت جزئی وجود دارد. ردمی 8A، مجهز به دوربین اصلی تکی ١٢ مگاپیکسلی است. اما دو نسخه دیگر، مجهز به دوربین اصلی دوگانه ٢+١٣ مگاپیکسلی می‌باشند.

ردمی K30، ردمی K30 5G، ردمی K30i 5G، ردمی K30 5G Racing Edition و پوکو X2

درست است که سری گوشی‌‌های Redmi K30 خیلی مورد توجه نبوده‌اند. اما ردمی گوشی‌های مشابه زیادی را از این سری معرفی کرده است. چهار گوشی نام برده، مشخصات فنی شبیه به یکدیگر دارند. اما نسخه Racing، دارای تراشه Snapdragon 768G است. نسخه‌های دیگر، مجهز به Snapdragon 730G هستند. نسخه‌های 5G نیز از Snapdragon 765G استفاده می‌کنند. دوربین اصلی Redmi K30i 5G نیز از دیگر نسخه‌ها ضعیف‌تر است. در نهایت، پوکو X2 به عنوان نسخه جهانی Redmi K30 معرفی شد. این گوشی‌ها، بیشترین میزان تولید نسخه‌های شبیه به یکدیگر را دارند.

سری شیائومی Mi Note 10 و Mi CC9 Pro

شیائومی با معرفی دو گوشی Mi CC9 Pro و Mi CC9 Pro Premium سبب حیرت بسیاری از کاربران شد. چرا که این دو دستگاه، اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی بودند. در ادامه، شیائومی می نوت ١٠ و می نوت ١٠ پرو عنوان نسخه‌های جهانی سری Mi CC9 Pro را به دست آوردند.

شیائومی Mi 9T Pro، ردمی K20 Pro و ردمی K20 Pro Premium

این گوشی، یکی از گوشی‌هایی بود که ارزش خرید بسیار بالایی داشت. تفاوت میان K20 Pro و K20 Pro Premium، در استفاده از اسنپدراگون ٨۵۵ پلاس به جای اسنپدراگون ۸۵۵ و میزان حافظه بیشتر بود. ردمی K20 Pro را پیش‌تر با نام Mi 9T Pro در بازارهای بیشتری ارائه کرده بود.

شیائومی Mi 9T و ردمی K20

گوشی های مشابه شیائومی: ردمی K20 و شیائومی Mi 9T

مانند بخش قبل، چنین رابطه‌ای در مورد Redmi K20 و شیائومی Mi 9T برقرار است. هر دو دستگاه، مشخصاتی یکسان دارند و تفاوتی را در بین آن‌ها شاهد نیستیم. تراشه موجود در آن‌ها، Snapdragon 730 است.

شیائومی می ٩ لایت و Mi CC9

گوشی های مشابه شیائومی: می ٩ لایت و Mi CC9

شیائومی از گوشی Mi CC9 خود برای چین پرده برداشت. این گوشی، مجهز به تراشه Snapdragon 712 و نمایشگر AMOLED بهره مند بود. پس از آن، این دستگاه با نام می ٩ لایت روانه بازار جهانی شد.

شیائومی Mi CC9e و شیائومی Mi A3

شیائومی Mi CC9e، برادر کوچک‌تر Mi CC9 با مشخصاتی ضعیف‌تر است. نسخه موازی این گوشی نیز در بازار جهانی Mi A3 نام دارد. اما یک تفاوت قابل توجه در بین این دو گوشی وجود دارد. این تفاوت، به عضویت Mi A3 در پروژه Android One بر می‌گردد. در نتیجه، خبری از رابط کاربری MIUI در آن نیست.

ردمی نوت ٧ و ردمی نوت ٧ اس

غالب مشخصات این دو گوشی مانند یکدیگر است. اما ردمی از گوشی Note 7S برای بازار هند با رنگ بندی متفاوت رونمایی کرده بود. ردمی نوت ٧ از یک نسخه با دوربین ١٢ مگاپیکسلی نیز برخوردار است که در Note 7S چنین خبری نیست.

ردمی ٧ و ردمی Y3

گوشی های مشابه شیائومی: ردمی Y3 و ردمی ٧

مانند مثال‌های قبلی، بسیاری از مشخصات این دو گوشی یکی است. اما تفاوت اصلی آن‌ها، به دوربین سلفی مربوط می‌شود. جایی که Y3 از دوربین سلفی ٣٢ مگاپیکسلی برخوردار است! این دوربین در ردمی ۷، وضوح ٨ مگاپیکسلی دارد.

شیائومی Mi A2 و Mi 6X

گوشی های مشابه شیائومی: شیائومی Mi A2 و Mi 6X

شاید از اولین ری-برندهای شیائومی که سر و صدای زیادی داشت، بتوان به ری-برند شیائومی Mi 6X از بازار چین با نام Mi A2 در بازار جهانی اشاره کرد. نسخه جهانی Mi 6X، عضو پروژه اندروید One است و مجهز به MIUI نیست.

شیائومی Mi A2 Lite و Redmi 6 Pro

گوشی های مشابه شیائومی: ردمی ۶ پرو و شیائومی Mi A2 Lite

شیائومی در مورد نسخه ارزان‌تر Mi A2 نیز چنین کاری را انجام داد. ردمی ۶ پرو، دقیقاً با همین استراتژی و پروژه اندروید One برای بازار جهانی معرفی شد. این گوشی، مجهز به اسنپدراگون ۶٢۵ بود.

ردمی S2 و ردمی Y2

شاید نام این گوشی را کم‌تر شنیده باشید. خب، این طبیعی است. چرا که با یک گوشی اقتصادی قدیمی مواجه هستیم. این گوشی در بازارهای مختلف با نام Redmi S2 و Redmi Y2 عرضه شد. این محصول، از اسنپدراگون ۶٢۵ و نمایشگر ۶ اینچی بهره می‌برد.

ردمی Note 5 AI Dual Camera و ردمی Note 5 Pro

این دو گوشی نیز مشخصات بسیار مشابهی دارند. حتی طراحی آن‌ها یکسان است. اما نسخه AI دارای نسخه اندروید جدیدتری بوده است. دوربین اصلی آن نیز تا حدودی بهتر می‌باشد. در مقابل، دوربین سلفی Note 5 Pro در این بخش برتری دارد.

ردمی نوت ۵ و ردمی ۵ پلاس

دیگر در حال ورود به بخش‌های قدیمی‌تر این استراتژی هستیم. ظاهراً شیائومی علاقه زیادی به ری-برندینگ سری ردمی نوت دارد. ردمی نوت ۵ و ردمی ۵ پلاس نیز جزوی از این قاعده هستند.

ردمی Note 5A، ردمی Note 5A Prime و ردمی Y1

ردمی Y1

ردمی Y1

این دستگاه از تراشه ٢٨ نانومتری Snapdragon 435 بهره می‌برده است. ردمی در بازار جهانی این گوشی را با نام Redmi Note 5A به دست مشتریان رساند. اما در بازارهای دیگر، نام‌هایی از قبیل Redmi Y1 و ردمی Note 5A Prime معرفی شد.

شیائومی Mi A1 و Mi 5X

گوشی های مشابه شیائومی: شیائومی Mi A1 و Mi 5X

گویا سری Mi A1 تماماً دستخوش این استراتژی شده‌اند. هرچند که دیگر این سری تولید نمی‌شود. اما تنها سری اصلی شیائومی با این استراتژی، خانواده شیائومی Mi A بوده است. اولین تولید نسخه موازی در این نسل، به Mi 5X و Mi A1 باز می‌گردد.

ردمی ۴ و ردمی ۴ ایکس 

ردمی از دیرباز سرگرم این کار است. خانواده ردمی ۴ در بین کاربران بسیار محبوب شد. اما باید بگوییم که این سری هم شامل چنین استراتژی بوده است! ردمی ۴، برای بازار جهانی در نظر گرفته شده بود. اما برای دیگر بازارها از جمله چین، نام آن به Redmi 4X تغییر یافته بود.

ردمی نوت ۴ و ردمی نوت ۴ ایکس

گوشی های مشابه شیائومی: ردمی نوت ۴ و ردمی نوت ۴ ایکس

این دو گوشی، مشخصات یکسانی دارند و تنها برخی از تفاوت‌های جزئی را در آن‌‌ها می‌توان مشاهده کرد. به طور مثال، نسخه بلوتوث و نسخه MIUI پیش فرض این دو گوشی متفاوت است. اما پس از آن، ردمی Note 4 و Note 4X یکسان هستند.

ردمی ٣ پرو و ردمی 3s پرایم

اصلی‌ترین تفاوت این دو گوشی، در تراشه Snapdragon 430 در Redmi 3s Prime و Snapdragon 616 در ردمی ٣ پرو خلاصه می‌شود. البته نسخه نرم افزاری نسخه پرایم به روز‌تر است. اما تفاوت دیگری را شاهد نیستیم.

ردمی 3x و ردمی 3s

بر اساس گزارشات، نسخه MIUI ردمی 3s به روزتر بوده است. جنس بدنه این دو گوشی متفاوت می‌باشد. نسخه‌های حافظه آن نیز متفاوت هستند. اما فرق اصلی این دو گوشی به وجود حسگر تشخیص اثرانگشت در Redmi 3X منتهی می‌شود.

ردمی ٢، ردمی ٢ پرایم و ردمی ٢ پرو

ردمی ٢ و ردمی ٢ پرایم عملاً هیچ تفاوت چشمگیری ندارند. تنها اختلاف میان این دو گوشی، در به روزتر بودن نسخه رابط کاربری MIUI در ردمی ٣ پرایم است. در این بین، ردمی ٢ پرو با مشخصات آشنایی به چشم می‌خورد. ضخامت نسخه پرو بیشتر از دیگر اعضای این سری است. چرا که ردمی در آن از گوریلا گلس ٢ بهره گرفته است. این گوشی‌ها، اولین سری از ری-برند و یا تولید نسخه موازی از گوشی های مشابه شیائومی هستند.

خب، به پایان این لیست در بخش گوشی های مشابه شیائومی و زیر مجموعه‌های آن می‌رسیم. تنها برند از شیائومی که چنین استراتژی برای آن به کار گرفته نشده بود، بلک شارک بود. البته عرضه گوشی‌های این سری محدودتر است و گوشی‌های گیمینگ، خاص‌تر هستند.

نظر شما در مورد این لیست طولانی گوشی های مشابه شیائومی چیست؟ منتظر اضافه شدن لیست ری-برند کدام برندها هستید؟ آیا شما مورد دیگری را در بین گوشی های مشابه شیائومی سراغ دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

چی بگم یکی از بهترین رابط کاربریا رو ساخته ولی بهینش نمیکنه و باگاشو کم نمیکنه اگه این کارو کنه گوشیاش ارزش بالاتری پیدا میکنن و…
یه روز شنیدیم poco x3…منفجر شد
یه روز میشنویم یکی از گوشی های شیائومی باعث مرگ فلان شخص شد به دلیل نرم افزار باگی

بخاطر همینه من گوشیای ریلمی و وان پلاسو اوپو رو میخوام

Faez

آیفونو فراموش کردم😑

mahmoudbb

برند شیائومی یه کپی‌‌کار ماهر هست
رابط کاربری شو از اپل کپی کرده و خیلی سنگین و اصلا بهینه نیست و باعث ایجاد لگ و باگ شده باید شانس داشته باشی گوشی شیا که میخری مشکل نرم افزاری نداشته باشه
سخت افزار و نرم افزارش با هم هماهنگ نیستن
در کل بدرد بخور نیست

UnderTaker

کپی‌کار ماهر؟ یعنی شرکت‌های دیگه از رابط کاربری همدیگه کپی نمیزنن؟
باز هم جای شکرش باقیه که شیائومی معمولا از اپل کپی میزنه، شرکت‌های دیگه که به خوده همین شیائومی هم رحم نمیکنن.

نمونه‌اش رابط جدید ColorOS 12 اوپو که قسمت‌های مختلفی اعم از آیکون مروگر و نشانگر باتری و پنجره پاپ‌آپ و قسمت باتری توی تنظیمات و … رو عینأ از همین ‌شیائومیه کپی‌کار کپی زده !!! 👇

comment image

comment image

comment image

comment image

BeFair

حالا من خودم با عنوان “کپی” خیلی موافق نیستم اما شباهت وجود داره که طبیعیه

ولی توی گوشی های شیائومی خدایی خیلی شباهت ظاهری حتی وجود نداره، شما الان ردمی نوت ۱۰ ها رو ببین یا پوکو اف ۳ یا ایکس ۳

BeFair

چقدر خوب که از اول برند شیائومی همه گوشی ها رو نوشتین

چقدر جالبه، من خودم خیلی از اینا رو نمی دونستم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️