حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ناچ آیفون ۱۳ تا ۲۰ درصد کم عرض‌تر از آیفون ۱۲ بوده اما ارتفاع آن مقداری بلندتر است

نوشته

2 سال قبل | 5 دیدگاه | اپل

اپل اخیرا گوشی‌های ۲۰۲۱ خود را با نام آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو معرفی کرد. مدل‌های جدید دارای تراشه سریعتر، دوربین‌های بهبودیافته و عمر باتری بیشتر هستند. با این حال، یکی از قابل‌توجه‌ترین تغییرات در طراحی این سری، مربوط به ناچ کوچکتر آنهاست که بدلیل انتقال بلندگو مکالمه به بالای قاب گوشی، سیستم دوربین TrueDepth آیفون ۱۳، اکنون فضای کمتری اشغال کرده و ابعاد 20 درصد کوچکتری را در عرض نسبت به ناچ آیفون ۱۲ ارائه می‌کند. با تمام این تفاسیر اما، کم‌شدن عرض ناچ تنها تغییر نبوده و درعوض، ارتفاع آن به‌مقدار بسیار اندکی افزایش یافته است.

ارتفاع بلندتر ناچ آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون ۱۲

در رویداد دیروز California streaming، کمپانی اپل اعلام که قطعات سیستم TrueDepth درحال‌حاضر در فضایی قرار گرفته‌اند که 20 درصد در عرض کوچکتر از آیفون ۱۲ می‌باشد. با این حال، اگر تصاویر پنل جلویی آیفون ۱۲ و ۱۳ را در کنار یکدیگر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که ناچ جدید استفاده شده در سری آیفون ۱۳، در واقع کمی بلندتر از نسل‌های پیشین نیز می‌باشد.

به گزارش 9to5mac، تفاوت در ارتفاع بسیار اندک است، شاید در حد 1 میلی متر، اما باز هم بر اساس تصاویر رسمی منتشر شده از سوی اپل، قابل تشخیص است. با عرضه آیفون 13 که از هفته آینده آغاز می‌شود، می‌توانیم ابعاد دقیق ناچ استفاده شده در این سری را متوجه شویم.

ارتفاع بلندتر ناچ آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون ۱۲

ارتفاع بلندتر ناچ آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون ۱۲

با این حال، در همان زمان نیز، احتمالاً تأثیر زیادی در استفاده روزمره نخواهد داشت چراکه جایی برای نمایش برنامه‌ها و محتوای اضافی وجود ندارد و خود سیستم‌عامل iOS نیز، از نمایش فضای موجود برای نشان دادن هرگونه شاخص اضافی در نوار وضعیت استفاده نمی‌کند. به‌عنوان مثال، با وجود فضای بیشتر نمایشگر، باز هم درصد میزان باتری در کنار نشانگر آن نشان داده نمی‌شود که به‌واقع تصمیم عجیبست.

درحال‌حاضر، احتمالا باید یک یا دو سال دیگر با ابعاد جدید ناچ سر کنیم تا اپل سوراخ نمایشگر و یا Face ID زیر صفحه را جایگزین راهکار فعلی خود کند.

رنگ بندی و قیمت خانواده آیفون ۱۳ اپل با قیمت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ پس از ارایه iPhone 13

نظر شما راجع‌به ارتفاع بلندتر ناچ آیفون ۱۳ در مقایسه با آیفون ۱۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

✔️نظرسنجی
وجه اشتراک؛ تشخیص چهره ۳ بعدی…
انتخابتون کدومه؟؟
۱) این ناچ کوچیک شده ی سری آیفون ۱۳ اپل یا میت ۳۰ پرو هواوی؟
۲) ناچ کوچیک شده تر یا پانچ هول عریض سری پی ۴۰ و میت ۴۰؟

AŁɪ

پانچ تکی وسط و دوتایی بالا سمت چپ رو به همشون ترجیح میدم ، البته اگه بشه بدون از دست رفتن کیفیت (مثل میکس ۴ ریده نباشه ) عکس از دوربین زیر صفحه نمایش استفاده کرد ، عالیه.

Mahdi

اگه امنیتش مثل تشخیص چهره آیفون باشه من پانچ هول هواوی رو ترجیح میدم

ممد بمولا

از معدود کساییم که ناچ بزرگتر سری قبل رو ترجیح میدم
یه جورایی عجیب و غریبه این سری
شایدم مشکل از من باشه که به ناچ بزرگ نسلای قبل عادت کردم!
درکل استفاده از ناچ عریض اونم اواخر سال 2021 خیلی درست نیست
اپل میتونست از خیر Face ID بگذره و حسگر اثرانگشت زیر صفحه یا رو فریم استفاده کنه و دوربین سلفی رو تو یه پانچ هول ریز بزاره :/

Mahdi

نه اتفاقا ، بنظر منم همون پارسالیه که ارتفاع کمتری داشت بهتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی