حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران ۴۰ میلیارد دلار برای اپ استور در نیمه اول ۲۰۲۱ هزینه کرده‌اند؛ تقریبا ۲ برابر بیشتر از گوگل پلی

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، اپلیکیشن، تجاری

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کاربران در سراسر جهان در نیمه اول سال 2021، 41.5 میلیارد دلار برای اپ استور اپل هزینه کرده‌اند که تقریباً دو برابر گوگل پلی استور می‌باشد.

هزینه کاربران برای اپ استور اپل در برابر گوگل پلی استور

بر اساس داده‌های بدست آمده توسط Finbold، کاربران حدود 41.5 میلیارد دلار برای برنامه‌ها و بازی‌های Apple App Store در شش ماهه اول سال 2021 هزینه کرده‌اند که تقریباً دو برابر 23.4 میلیارد دلاری است که توسط کاربران اندروید، هزینه شده است.

مقدار هزینه مشتریان در اپ استور در نیمه اول ۲۰۲۱، نشان دهنده رشد 22.05 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در مجموع، صرف هزینه‌ها در هر دو سیستم‌عامل، رکورد رشد 24.8 درصدی را ثبت کرده که نسبت به سال گذشته، در مجموع به 64.9 میلیارد دلار رسیده است.

هزینه برنامه‌های تلفن همراه در سال 2021 عمدتا به‌دلیل رفتار کاربران ناشی از اقدامات مهارکننده در مورد همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است. از نظر هزینه‌های نیمه اول سال، فرض برجسته اینست که ممکن است تقاضای کاربران کاهش نیابد، با توجه به اینکه اکثر حوزه‌های جهانی با واکسیناسیون، اقدامات کنترل همه‌گیری را کاهش داده‌اند.

هزینه کاربران برای اپ استور اپل در برابر گوگل پلی استور

هزینه کاربران برای اپ استور اپل در برابر گوگل پلی استور

این گزارش نشان می‌دهد که اگرچه هزینه‌های اپ استور قابل‌توجه است، اما به‌نظر می‌رسد گوگل پلی با ثبت بالاترین نرخ رشد به‌میزان ۳۰ درصد بین نیمه اول ۲۰۲۱ تا نیمه اول ۲۰۲۱، رشد سالانه بهتری را از خود به‌جای گذاشته است.

بنابراین حتی با وجود عملکرد بهتر اپ استور در آمار فروش، این فروشگاه اندروید می‌باشد که به‌علت دارا بودن کاربران بیشتر، در سهم فروش رشد داشته است.

نظرسنجی Finbold اما، نشان می‌دهد که اپل با برنامه مشاغل کوچک، قصد دارد برای برنامه‌نویسانی که درآمد کمتر از 1 میلیون دلار در سال دارند، کارمزد App Store را از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش دهد.

اگرچه این گزارش بیان می‌کند که هزینه‌های App Store و Google Play Store عمدتا تحت سلطه بخش بازی بوده‌اند، که در آن مصرف‌کنندگان در سراسر جهان 10.32 میلیارد دلار برای بازی‌های تلفن همراه در نیمه اول سال 2021 هزینه کرده‌اند؛ با این حال، این نظرسنجی نشان می‌دهد که سه برنامه برتر موبایل پرفروش در سراسر جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۱، شامل TikTok ،YouTube و Tinder می‌باشند.

پرفروش‌ترین برنامه‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۱

پرفروش‌ترین برنامه‌ها در نیمه اول سال ۲۰۲۱

قابل ذکر است که برخی از برنامه‌های پرفروش مانند TikTok، رایگان بوده و عمدتا به تبلیغات به‌عنوان یک منبع درآمد اصلی متکی هستند. با این حال، سایر برنامه‌ها ویژگی‌های پرمیوم را برای تکمیل بسته‌های رایگان خود ارائه می‌دهند. برنامه‌هایی مانند Tinder با خریدهای درون‌برنامه‌ای و اشتراک ماهانه، خدمات خاصی را ارائه می‌دهند.

در آینده، Findbold معتقد است که هزینه‌های پرداختی برای App Store و Google Play Store، بازهم افزایش خواهد یافت.

ایلان ماسک سهم ۳۰ درصدی اپل از اپ استور را نوعی “مالیات جهانی” بر اینترنت می‌داند

دیدگاه شما چیست؟ به‌نظر شما هر کدام از فروشگاه‌های برنامه‌ها موفقیت خود را مدیون چه مواردی هستند؟ به‌طور خلاصه، موفقیت اپ استور اپل شامل کسب درآمد بالاتر یعنی حدود دو برابر بیشتر از فروشگاه رقیب، و موفقیت گوگل نیز شامل رشد سالانه بالاتر با توجه به تعداد کاربران بیشتر می‌باشد.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

دارندگان ایفون مجبورن نرم‌افزار کرک شده بسیار کمتر از اندروید داره

Faez

اصلا نداره کرکی بخاطر همین امنیت داره

Monarch

جدا از انحصار اکوسیستم اپل همچنان صنعت گیم بسیار درآمدزا هست و خواهد بود و واقعا راسته که گفتن پول پول میاره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی