حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک احتمال درباره دلیل قفل شدن گوشی های شیائومی در کوبا

خب، ما از دیشب شاهد هیاهوی بسیاری در فضای مجازی و اینترنت بوده‌ایم. خصوصاً در فضای مجازی کشور خودمان، دیدیم که بسیاری از کاربران از قفل شدن گوشی‌های شیائومی وحشت زده شده‌اند. اما باید بگوییم که هیچ نیازی به نگرانی نیست. ما در این مطلب، به شما خواهیم گفت که چرا نباید نگران باشید. راه قفل نشدن گوشی‌های شما، احتمالا خرید گوشی شیائومی رام گلوبال است!

✅✅ آپدیت شد: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ – ساعت ۰۹:۴۵ دقیقه:

بیانیه رسمی شیائومی درباره قفل شدن گوشی های این شرکت ✅

گوشی شیائومی رام گلوبال، هند و مناطقی را خریداری کنید که شیائومی بند ۱۴.۲ را ندارد

 

دیشب، خواندیم که شیائومی، ایران و چند کشور دیگر را در لیست سیاه خود قرار داده است. این لیست، سبب می‌شود تا اگر گوشی شما در این کشورها فعال سازی شده باشد، قفل شود!

 

قفل شدن گوشی های شیائومی در برخی مناطق: ایران نیز جزوی از لیست است!

 

اما باید بگوییم که در واقع این موضوع، مربوط به مناطقی محدود است. من از دیشب در حال تحقیق در مورد این موضوع بوده‌ام و ریز و درشت این موضوعات را بررسی کردم. در نهایت، فکر می‌کردم که واقعاً برای برخی از کاربران قرار است مشکلی پیش بیاید. تا این که در نهایت به یک گزارش از Today.in.24 برخورد کردم. این گزارش، اظهارات یکی از کاربران کوبایی را نقل می‌کند. بر اساس این اظهارات، کاربر کوبایی که با مشکل قفل شدن گوشی خود مواجه شده است، گوشی‌اش را از روسیه خریداری کرده است.

خب، من دیشب متوجه این شده بودم که بیانیه شیائومی در مورد قرار دادن برخی از کشورها در لیست سیاه، به صورت جهانی در دسترس نیست. بلکه این سیاست تنها در برخی از کشورها مانند اسپانیا اتخاذ شده است. اما با توجه به اظهار آن کاربر کوبایی که می‌گفت گوشی خود را از روسیه خریداری کرده است، کنجکاو شدم. پس از آن، به سایت شیائومی روسیه مراجعه کردم. وارد بخش Privacy Policy آن شدم و در نهایت، با بند ١۴.٢ شیائومی تجدید دیداری داشتم. بله؛ گوشی‌های شیائومی روسیه نیز با این مشکل مواجه هستند. در نتیجه، حتی آن دسته از کاربران کوبایی که گوشی‌های خود را از روسیه یا اسپانیا تهیه کرده‌اند، با این مشکل مواجه هستند. شما می‌توانید وارد این بخش از سایت شیائومی روسیه شوید.

قرارداد ١۴.٢ شیائومی در سایت روسی این کمپانی

قرارداد ١۴.٢ شیائومی در سایت روسی این کمپانی

اما راه چاره چیست؟ آیا قرار است گوشی‌های فعلی یا آینده شیائومی در ايران یا دیگر کشورها با مشکل مواجه شوند؟ خب، باید بگوییم که خیر! همان طور که گفتیم، شیائومی این سیاست را در برخی از مناطق اتخاذ کرده است. از جمله این مناطق، می‌توان به روسیه و اسپانیا اشاره کرد. اما توجه داشته باشید که در دیگر مناطق، چنین خبری نیست. به عنوان مثال، بند ١۴.٢ شیائومی در سایت شیائومی هند ذکر نشده است. شیائومی گلوبال نیز از چنین بندی برخوردار نیست. خب، نتیجه چیست؟

خبری از قرارداد ١۴.٢ در سایت شیائومی هند / گلوبال نیست!

خبری از قرارداد ١۴.٢ در سایت شیائومی هند / گلوبال نیست!

نتیجه گیری بسیار این احتمال ما ساده است. شما باید چک کنید که کدام مناطق از بند ١۴.٢ شیائومی برخوردار هستند. اگر این بند در بخش Privacy Policy مناطق مورد نظر وجود نداشت، خریداری گوشی شیائومی بلا مانع است. به طور مثال، حتی اگر کاربران کوبایی نیز گوشی‌های شیائومی را از هند خریداری کنند مشکلی نخواهند داشت. خریداری گوشی شیائومی رام گلوبال، هم اکنون عاقلانه‌ترین کار است. چرا که این رام، به هیچ وجه قرار نیست با مشکلی مواجه شود. در مورد گوشی شیائومی رام هند نیز همین رابطه برقرار است. به همین صورت، نیازی به نگرانی در مورد خرید گوشی‌های شیائومی در رام گلوبال نیست.

ما دیشب هم در ترنجی ذکر کرده بودیم که این اتفاق، تنها در مورد مناطقی خاص رخ می‌دهد. به همین صورت، گوشی‌های شما با مشکلی مواجه نمی‌شوند. حتی اگر در آینده‌ای نزدیک گوشی شیائومی رام گلوبال یا هند را سفارش دهید، می‌توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید. اما اگر گوشی شما رام اروپا است، بهتر است فعلاً آن را خریداری نکنید. یا حتی اگر قصد خریداری گوشی با رام اروپا داشتید، حتماً آن را از مراجع رسمی و با گارانتی خریداری کنید.

گوشی شیائومی رام گلوبال

خلاصه کلام، این است که تمام این هیاهو‌ و جنجال‌ها در مورد ایران و دیگر کشورها خاص هستند. به عبارت دیگر، اگر شما گوشی‌های شیائومی روسیه یا اسپانیا را خریداری کنید، به این مشکل بر می‌خورید. این در صورتی است که بسیاری از گوشی‌های شیائومی در کشور ما، با رام گلوبال و یا هند به فروش می‌رسند. گوشی‌های رام اروپا نیز چون به صورت رسمی وارد شده‌اند، مشکلی نخواهند داشت. اما در کوبا، چنین خبری نیست. در انتها، باز هم می‌گوییم که نیازی به نگرانی نیست. زیرا شیائومی سیاست‌های مشابهی در رام گلوبال و هند ندارد.

 

غیرفعال شدن گوشی شیائومی فعلا در کوبا همه گیر است

 

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟ فکر می‌کنید که شیائومی کار درستی کرده باشد؟ گوشی شما هم اکنون چه رامی است؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

حالا شما از نظر فنی ریشه‌یابی می‌کنید ولی بنظرم منطق پشت قضیه اینه که شیائومی قصد داره با خودشیرینی کردن جلوی آمریکا اثبات کنه که کاملا به قوانین تجاری ایالات متحده پایبنده و از این طریق احتمال تحریم‌های اقتصادی شرکتش رو به حداقل ممکن برسونه؛ اینجوری از بروز تحریم‌هایی مشابه اون چیزی که بر سر هواوی اومد جلوگیری میکنه.
تو این مسیر اگه لازم باشه، شیائومی بسادگی چشمش رو روی بازار جذاب ایران می‌بنده.
البته امیدوارم این اتفاق نیوفته ولی هر چیزی امکان‌پذیره

mbtj83

گوشی من جعبش نوشته ساخت چین ولی رامش مال اروپاست .. منم شامل این قفل شدن میشم !؟
خواهشاً و لطفاً آقای جلالی راهنماییم کنین

mbtj83

اره گارانتی داره .. راستی گوشی که ساخت چینه نباید رامش مال چین می‌بود !؟ یا ربطی ندارن!؟

Mahdi

عجب داستانی شده ها😕😕

mbtj83

پس این موردش که ساخت چینه و رامش اروپاس عادیه یا گوشی فروشا روش نصب کردن !؟

AŁɪ

البته فکر کنم فقط گوشی های جدید شیائومی این قانون براشون برقراره

rezakhan

خیر نترسید شما چقدر مردم دهن بین وبزدلی هستید شیاومی سلطان وهیچ اسیبی نخواهد دید وحالا حالاها در صدر جدوله،زنده باد شیاومی

Auroro

Wtf?

mismim

خودم پوکو ایکس تری ان اف سی دارم و باور میکنید، زمانی که این خبر رو شنیدم، اصلا کگ م هم نگزیده!
این حرفا چیه که دارن میزنن .. الان همونایی که دارن این حرف رو میزنن، میرن و گوشی های شیائومی رو به صورت کارکرد میخرن و ازش سود وحشناکی در میارن ..
اگه قرار باشه که این اتفاق بیفته، دیگه اون آپدیت رو که برای تماس های 3 رقمی بود رو نمیداد!!!
کمی به مخ هاتون فشار بیارید و اگر هم یک درصد، این اتفاق بیفته، گوشی رو میبرید برای گارانتی و موظف هستن که گوشی رو از شما بگیرن و یه گوشی دیگه در همین حد، بهتون بدن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️