حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

راس یانگ: Face ID زیر نمایشگر آیفون ۱۴ هنوز نهایی نشده است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات، فناوری‌های نوین

اندکی پس از آنکه رندرهای اولیه آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس را با Face ID زیر نمایشگر به‌همراه سوراخ تکی مخصوص جایگیری دوربین سلفی به‌عنوان بخشی از افشاگری Jon Prosser را برای شما نشان دادیم؛ حال، تحلیلگر مشهور صنعت نمایشگرها یعنی Ross Young، در مورد احتمال ارائه این طرح اظهار نظر کرده است. به گفته وی، ظاهراً اپل درحال بررسی این گزینه بوده، اما تصمیم آنها هنوز نهایی نشده است و امکان تأخیر در استفاده از این تکنولوژي وجود دارد.

آیفون ۱۴ احتمالا بدون Face ID زیر نمایشگر معرفی خواهد شد

با توجه به این که در‌حال‌حاضر، دوربین‌های زیر نمایشگر کیفیت تصویر نامطلوبی را ارائه می‌دهند، می‌توانیم تردید اپل را در استفاده از این فناوری در iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max بجای استفاده از یک دوربین به سبک پانچ هول درک کنیم. با این حال، Face ID زیر صفحه نیز ممکن است به خوبی کار نکند، به‌همین دلیل است که راس یانگ در توییتر اعلام می‌کند که این تغییر نهایی نشده و هنوز جای کار دارد.

اگرچه ثبت عکس و فیلم با دوربین سلفی ممکن است تأثیر حیاتی نداشته باشد، اما Face ID زیر نمایشگر از مشکلات احراز هویت رنج می‌برد چراکه همه اجزای اصلی در پشت یک لایه صفحه‌نمایش پنهان شده‌اند. این حالت ممکن است از جذب نور اضافی توسط دوربین IR و Flood Illuminator جلوگیری کرده و به‌طور بالقوه برای کاربران هنگام تلاش برای دسترسی به صفحه اصلی آیفون خود مشکلاتی را ایجاد کند.

آیفون ۱۴ بدون Face ID زیر نمایشگر

آیفون ۱۴ بدون Face ID زیر نمایشگر

با این حال، آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس ممکن است Touch ID روی صفحه را به‌عنوان یک ویژگی امنیتی ثانویه ارائه دهند، اما با توجه به رویه اپل، این شرکت هیچ‌گاه از نظر کارایی، سخت‌افزار خود را به‌خطر نمی‌اندازد تا با بقیه رقبای خود همگام باشد. با فرض این که اپل در گوشی‌های آینده خود یعنی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس از Face ID زیر نمایشگر استفاده نکند، ممکن است درنهایت شاهد ناچ کوچکتر و احتمالا هم‌اندازه ابعاد ناچ سری آیفون ۱۳ باشیم.

پیش از این، تحلیلگر معروف اپل، مینگ چی کو، پیش‌بینی کرده بود که Face ID داخل نمایشگر و سیستم دوربین پریسکوپی در سال 2023 به واقعیت تبدیل می‌شود و درعین حال اظهار داشت که برخی از مدل‌های iPhone 14 دارای سوراخ نمایشگر نیز می‌باشند. اگر پیاده‌سازی Face ID زیر نمایشگر نسبت به دوربین زیر نمایشگر آسان‌تر باشد، ما امیدواریم که اپل سرانجام یک طراحی جدید را به تولید انبوه برساند.

پتنت استفاده همزمان از Touch ID و Face ID در آیفون و استفاده از Face ID در اپل واچ منتشر شد

دیدگاه شما چیست؟‌ ‌آیا اپل در آیفون ۱۴ از فیس آیدی زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد یا نه؟ به‌نظر شما چه مشکلاتی سد راه استفاده از این فناوری خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ایفون ۱۳ معرفی نشده ایفوت۱۴ و۱۵ مشخصات داره لو میره خداروشکر😂😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی