حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۳ با Face ID پیشرفته به‌منظور آنلاک کردن گوشی با ماسک معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، شایعات

طبق جدیدترین اطلاعات درز کرده توسط افشاگر معروف Jon Prosser، اپل در حال آزمایش سخت افزار جدید Face ID برای استفاده در سری آیفون ۱۳ است که به کاربران اجازه می‌دهد قفل آیفون خود را هنگام استفاده از ماسک یا عینک مه آلود و بخارگرفته نیز باز کنند.

آیفون ۱۳ با Face ID پیشرفته

پروسر از طریق وب‌سایت خود FrontPageTech ، توضیح می‌دهد که اپل در حال آزمایش سخت‌افزار پیشرفته‌تر Face ID با استفاده از قاب محافظ مناسب آیفون ۱۲ می‌باشد. این قاب به آیفون اجازه می‌دهد تا از سیستم Face ID داخلی خود به‌جای سیستم بکار رفته در خود گوشی استفاده کند.

پروسر معتقد است که نمونه اولیه آرایه Face ID با طرح‌بندی دقیق نشان داده شده در فایل‌های CAD آیفون 13 که اوایل سال جاری منتشر شد، مطابقت دارد. این موضوع را از آنجا می‌توان فهمید که نمونه اولیه Face ID جدید، همانطور که از تصویر اصلی مطلب مشخص است، باریک‌تر از ناچ آیفون ۱۲ می‌باشد که با ناچ باریکی که انتظار می‌رود در سری آیفون ۱۳ استفاده شود، همخوانی دارد.

ظاهراً سخت‌افزار خارجی Face ID به‌دلیل آزمایشات گسترده‌ای که برای جمع‌آوری هرچه بیشتر داده‌ها انجام می‌شود، مورد نیاز است. همچنین گفته می‌شود این به اپل اجازه می‌دهد بدون دسترسی به آیفون معرفی نشده، سخت‌افزار جدید را در اختیار کارکنان خود قرار دهد.

آیفون ۱۳ با Face ID پیشرفته

آیفون ۱۳ با Face ID پیشرفته

از کارکنان شرکت کننده در آزمایش اپل، خواسته شد تا از ماسک صورت و عینک در شرایط مختلف برای تست سخت‌افزار جدید استفاده کنند؛ اما به آنها گفته نشد که تغییرات خاصی در آرایه سنسور Face ID ایجاد شده است.

ظاهرا سخت‌افزار جدید به آیفون‌ها اجازه می‌دهد تا قفل Face ID را بدون استفاده از اپل واچ و با عینک مه آلود نیز باز کنند.

درحالی‌که پروسر شباهت قابل‌توجه Face ID جدید را با ناچ کوچکتر مورد انتظار در iPhone 13 آینده نشان می‌دهد، هنوز مشخص نیست که این Face ID بهبودیافته با سری آینده آیفون‌های اپل ارائه خواهد شد یا باید یک‌سال دیگر برای عرضه آن منتظر بمانیم.

ظاهراً تست‌های فیس آیدی جدید به‌صورت کامل انجام شده است، بنابراین پروسر ادعا می‌کند که اگر Face ID بهبودیافته بلافاصله با سری آیفون ۱۳ در دسترس نباشد، می‌توان آن را با بروزرسانی نرم‌افزاری برای این گوشی ارائه کرد.

پروسر به‌دلیل شناسایی علائم موجود بر روی آن تصمیم گرفته که تصاویر واحد نمونه اولیه را به اشتراک نگذارد و به‌جای آن تعدادی از رندرها را بر اساس تصاویری که وی در اختیار دارد، به اشتراک گذاشت.

کوچکتر شدن ناچ آیفون ۱۳ تقریبا قطعی است اما حقه اپل در تغییر این طراحی چیست؟

نظر شما راجع‌به فناوری Face ID جدید با بهبودهایی در روند شناسایی چهره کاربر با ماسک و عینک در شرایط مختلف که به احتمال فراوان با سری آیفون ۱۳ همراه خواهد بود، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

هرچند گوشی من قابلیت خاصی برای شناسایی با ماسک نداره اما قبلاً هم گفته بودم که گاها اگر ماسک رو نوک بینیم باشه میشناسه باز… گویا سیستم سه بعدی بیشتر رو اعماق چشم ها و بخش بالایی صورت کار میکنه که کمتر از نیمه پایینی تحرک دارن و مطمئن‌تر هستن… اینکه اپل به جزئیات خیلی اهمیت میده عالیه…

BeFair

با این سطح از هزینه و تحقیق و توسعه به نظرم باید بیشتر روش کار کنه

BeFair

خیلی خفن میشه
من خودم Face ID رو به اثر انگشت ترجیح میدم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی