حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۳ اپل از عکاسی نجومی و فیلمبرداری پرتره پشتیبانی می‌کند

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، شایعات

اخیرا افشاگری با نام کاربری PineLeaks در توییتر، برخی از اطلاعات لحظه آخری مربوط به سری iPhone 13 اپل را منتشر کرده است که قرار است به‌طور رسمی در تاریخ ۲۳ شهریور و ساعت ۱۰ صبح به‌وقت محلی رونمایی شود. در قابلیت‌های احتمالی ذکر شده آمده است که خانواده آیفون ۱۳، ویژگی عکاسی نجومی را داراست که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های واضحی از آسمان شب از جمله ستارگان و ماه را ثبت کنند. همچنین فیلمبرداری در حالت پرتره نیز ویژگی دیگریست که قرار است به جدیدترین گوشی اپل اضافه شد.

عکاسی نجومی و فیلمبرداری پرتره آیفون ۱۳

به گفته پاین، در سری جدید آیفون 13، حالت شب تشخیص می‌دهد که ستاره‌ها در کادر تصویر هستند و بر این اساس تنظیمات اختصاصی برای ثبت عکس از آنها را اعمال می‌کند که احتمالا مشابه قابلیت عکاسی نجومی گوگل پیکسل به‌نظر خواهد بود. از دیگر تغییرات دوربین می‌توان به حالت پرتره جدید “Cinematic” اشاره کرد که از لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EIS) استفاده کرده که به “Warp” معروف است. با حالت “Cinematic”، به‌نظر می‌رسد که سوژه‌ها به مرکز کادر نزدیک شده، بدون این که غیرطبیعی به‌نظر برسند و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز، در روان‌تر شدن فیلم ضبط شده کمک شایانی می‌کند.

Pine همچنین خاطرنشان می‌کند که علاوه‌بر ویژگی عکاسی نجومی، نایت مود نیز یک الگوریتم جدید دریافت می‌کند که ساختارها را تجزیه و تحلیل کرده و سایه‌ها را مجددا تنظیم می‌کند به‌طوری‌که تاثیر رنگ‌ها در این حالت نیز بهبود یابد؛ نتیجه آنکه نور نارنجی روشن پشت دوربین دیگر بر رنگ پوست سوژه عکس تأثیر نمی‌گذارد.

البته هر دوی این قابلیت‌ها را پیش‌تر و در پرچمداران اندرویدی دیده بودیم؛ بنابراین، اپل عملا ویژگی خاص و جدیدی را ارائه نمی‌کند؛ درنتیجه تنها می‌توان امیدوار بود که شاهد عملکرد بی‌نقص آنها باشیم.

عکاسی نجومی و فیلمبرداری پرتره آیفون ۱۳

عکاسی نجومی و فیلمبرداری پرتره آیفون ۱۳

افشاگر مذکور همچنین درباره ایرپادز ۳ می‌گوید که هندزفری‌های بلوتوثی جدید اپل، در قاب شارژ خود دارای باتری تقریباً 20 درصد بزرگتر از نمونه استفاده شده در ایرپادز نسل ۲ مي‌باشد. وی در ادامه بیان می‌کند که شارژ بی‌سیم به یک ویژگی استاندارد و غیرقابل حذف از هدفون‌های بی‌سیم اپل تبدیل شده و درحالی‌که حجم خروجی صدا در مقایسه با مدل نسل دوم یکسان است، صدای بهبود یافته با بیس بهتر وجود دارد. نگهداری باتری خود ایرپادزها‌ اما، تقریبا مشابه ایرپادز پرو خواهد بود.

راجع‌به ساعت هوشمند جدید اپل، با وجود تأخیر در انتشار اپل واچ سری 7، هنوز انتظار می‌رود که این شرکت ساعت خود را در کنار سری آیفون 13 و ایرپاد 3 در هفته آینده رونمایی کند. این افشاگر می‌گوید برای اولین بار از زمان عرضه اپل واچ اصلی، حجم باتری محبوب‌ترین ساعت جهان افزایش خواهد یافت.

دوربین آیفون ۱۳ پرو با قابلیت فیلمبرداری پرتره و ضبط ویدیوی ProRes ارائه خواهد شد

دیدگاه شما درباره قابلیت‌های جدید دوربین آیفون ۱۳ اپل ازجمله عکاسی نجومی و فیلمبرداری پرتره چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوبه یه دوتا قابلیت اپل اضافه کرد🤕

mostafa3

به جاش چهارتا حذف میکنه ☹️

Mahdi

دیگه اپل نمیشه به اش چیزی گفت😞🤕

Faez

احتمالا اپل روی آیفون سیزده بیشتر کار کرده که مردم به عدد ۱۳ توجه نکنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی