حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییر صداهای ویندوز ۱۱ در دارک مود برای تجربه کاربری بهتر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

با اهمیت سلامت کاربران در شرایط نوری کمتر و کار کردن با دستگاه هایی که نمایشگر دارند، تم تاریک یا Dark Mode گسترش یافت. ویندوز ۱۰ این ویژگی را ارایه کرد و اما به نظر می رسد که این Windows 11 است که می خواهد آن را جلا ببخشد. امروز می شنویم که شاهد تغییر صداهای ویندوز ۱۱ در دارک مود برای تجربه کاربری بهتر خواهیم بود.

صداهای ویندوز ۱۱ در دارک مود

تصویر زمینه تم دارک ویندوز ۱۱

تصویر زمینه تم دارک ویندوز ۱۱

مایکروسافت در ویندوز ۱۱ تلاش خود را کرد تا با ارایه همه جانبه بتواند تجربه کاربری کاربران در محیط تاریک ویندوز را بهتر کند. این را به وضوح در تصاویر زمینه Windows 11 می توانید ببینید.

حالا اما مشخص شده که مایکروسافت حتی یک تغییر UXی تر را برای این حالت در نظر گرفته است. تجربه کاربری کاربران ویندوز در دارک مود قرار است از نظر صوتی هم تغییر کند. با این فلسفه که وقتی دستگاه روی تم تاریک است، احتمالا محیط خلوت و تاریک تر بوده و نیازی به صداهای بلند یا تیز نیست.

این تغییر برای Windows 11 که بیشتر به یک تغییر بزرگ در تجربه بصری شناخته می شود، ابعاد جدیدی را ارایه می کند.

مایکروسافت در مصاحبه با BleepingComputer درباره صداهای جدید ویندوز ۱۱ در تم تاریک گفت:

“صداهای ویندوز ۱۰ تیز بود و به معنای واقعی کلمه با طول موج تند ایجاد شد. در ویندوز 11، ما بر آرام ساختن فناوری تمرکز کرده ایم. برای انجام این کار، ما نیاز به ارزیابی مجدد صدای ویندوز داریم تا آرامش داشته باشیم.”

“صداهای جدید دارای طول موج بسیار نرم تری هستند که آنها را ملایم تر می کند تا بتوانند همچنان که به شما هشدار/اطلاع می دهند دهند اما بلند یا تیز نباشد.”

“همانطور که ما رابط کاربری را از نظر بصری گرد کردیم (گوشه های پنجره ها)، صداها را نیز نرم تر کردیم تا احساس کلی تجربه را نرم کنیم.”

بر خلاف تمام نسخه های قبلی ویندوز، مایکروسافت بسته به اینکه در حالت روشن یا تاریک هستید، انواع مختلفی از صداهای سیستم را برای ویندوز 11 ایجاد کرد.

برای کاربران حالت روشن، صداها روشن تر و بلندتر هستند در حالی که در حالت تاریک، صداها آرام تر و آرام تر با یک پژواک خفیف هستند.

سخنگوی مایکروسافت گفت:

ما گزینه های صدای حالت روشن و تاریک را معرفی کردیم تا افرادی که ممکن است بینایی کمی داشته باشند یا نابینا باشند، همچنان بتوانند تم روشن و تاریک را به طور شنیدنی تجربه کنند. صداهای موضوعی با مطابقت با سبک کار شما از طریق تم، بهره وری را بهبود می بخشد. صداهای تاریک به شما کمک می کند تا در هنگام نور کم تمرکز خود را حفظ کنید و صداهای تم روشن می خواهند شارپ تر باشند، زمانی که شما شاید مشغول تر باشید.”

صداهای تم روشن ویندوز ۱۱ هنوز در پوشه C: \ Windows \ Media قرار دارند. همچنین صداهای جدید حالت تاریک در C: \ Windows \ Media \ dm ذخیره می شوند.

شما می توانید با مراجعه به لینک منبع مطلب، مقایسه صداهای حالت تاریک و روشن را داشته باشید.

تاریخ عرضه ویندوز ۱۱ رسما اعلام شد: ۱۳ مهر ۱۴۰۰

نظر شما درباره این خلاقیت مایکروسافت چیست؟ وقتی به صورت رسمی تاریخ ۱۳ مهر ۱۴۰۰ عرضه شود، شما آماده نصب آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)