حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ عرضه ویندوز ۱۱ رسما اعلام شد: ۱۳ مهر ۱۴۰۰

پیش از این و بر اساس حدسیات موجود فکر می کردیم که تاریخ عرضه ویندوز ۱۱ مایکروسافت احتمالا ۲۸ مهر ۱۴۰۰ است. خب امروز به صورت رسمی تاریخ عرضه ویندوز ۱۱ رسما اعلام شده و ۱۳ مهر ۱۴۰۰ خواهد بود. این برای علاقه مندان به نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت می تواند خبر خیلی خوبی باشد.

تاریخ عرضه ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۱، جانشین "آخرین نسخه" ویندوز

ویندوز ۱۱، جانشین “آخرین نسخه” ویندوز

مایکروسافت تاریخ انتشار نسل بعدی ویندوز خود را رسما اعلام کرد. ویندوز ۱۱ از ۱۳ مهر ۱۴۰۰ مصادف با 5 اکتبر 2021 در دسترس عموم قرار می گیرد. سیستم عامل جدید در تاریخ مذکور برای دستگاه های واجد شرایط که در حال حاضر روی ویندوز ۱۰ فعال هستند، قابل دانلود رسمی خواهد بود. همچنین دستگاه های جدیدی که از قبل با ویندوز ۱۱ تجهیز شده اند برای خرید در دسترس قرار می گیرند.

البته شما اگر علاقه مند به این ویندوز بوده باشید و عواقب نصب غیررسمی آن را به جان خریده باشید، پیش از این به دانلود ویندوز ۱۱ اقدام کرده اید.

لینک دانلود ویندوز ١١ پیش از رونمایی رسمی منتشر شد

مایکروسافت که سازنده ویندوز است در اطلاعیه امروز خود گفت:

“ویندوز ۱۱ آماده تقویت بهره وری شما و الهام بخشیدن به خلاقیت شما است.”

به یاد داشته باشید، هر دستگاهی که ویندوز ۱۰ دارد نمی تواند به ویندوز 11 ارتقا یابد. این به دلیل افزایش حداقل سیستم مورد نیاز ویندوز ۱۱ است.

برای اینکه ببینید سیستم شما می تواند ویندوز ۱۱ را داشته باشد یا نه، مطالب زیر را بخوانید:

در زمان رونمایی، مایکروسافت اعلام کرد که حداقل چند مورد ضروری برای اجرای ویندوز ۱۱ وجود دارد. اینها شامل موارد زیر می شوند:

  1. ۱- پردازنده 64 بیتی سازگار
  2. ۲- 4 گیگابایت حافظه رم
  3. ۳- 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  4. ۴- بوت امن UEFI
  5. ۵- برخی از نیازهای گرافیکی
  6. ۶- و البته داشتن TPM 2.0

آیا ویندوز ۱۱ روی کامپیوتر من نصب می شود؟ Windows PC Health را همین حالا دانلود کنید

حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز ۱۱

آموزش چک کردن TPM برای نصب Windows 11 : کامپیوتر من TPM 2.0 دارد؟

ارتقاء رایگان ویندوز ۱۱ مانند جدیدترین آپدیت های ویندوز 10 به صورت مرحله ای ارایه می شود. این بدان معناست که دستگاه های جدید زودر از رایانه های قدیمی به روز رسانی می شوند. مایکروسافت در اطلاعیه تاریخ انتشار ویندوز ۱۱ امروز تأیید کرد که هر دستگاه واجد شرایط این پیشنهاد ارتقاء رایگان را تا اواسط سال 2022 دریافت می کند.

آشنایی با ویندوز 11

مایکروسافت Windows 11 شامل یک منوی استارت جدید و دکمه شروع به روز شده است که هر دو در نوار وظیفه یا Taskbar قرار دارند. این رابط کاربری بسیار شبیه همان چیزی است که ما برای اولین بار در ویندوز ۱۰ ایکس دیدیم. پروژه ای که در ابتدا برای دستگاه های دو صفحه ای برنامه ریزی شده بود و مایکروسافت سرانجام آن را لغو کرد. بسیاری از تغییرات رابط کاربری که به ویندوز 10X ارایه شده بود، در ویندوز ۱۱ ظاهر می شوند.

منو جدید Windows 11

منوی جدید Start متاسفانه یا خوشبختانه (شما در نظرات به ما بگویید) کاشی های زنده را که در ابتدا با ویندوز ۸ معرفی شده اند، حذف می کند. همچنین بیشتر مراحل آغاز ویندوز جدید پس از نصب آن، شبیه به راه اندازی گوشی جدید اندرویدی است.

منو استارت جدید ویندوز ۱۱

منو استارت جدید ویندوز ۱۱

برنامه ها، بخش Recommended منو استارت ویندوز ۱۱ (که غیرفعال کردن آن برای شما آموزش دادم!) و یک رابط جستجوی جداگانه وجود دارد. بیشتر ظاهر متمرکز در وسط Taskbar به وضوح تحت تأثیر macOS و سیستم عامل Chrome است. ویندوز ۱۱ همچنین گوشه های گرد را که هم در Android و هم در iOS دیده ایم، ارایه می دهد.

مدیر ویندوز، پانوس پانای می گوید:

“تیم توسعه درباره همه جزئیات وسواس نشان داده است.”

ویندوز 11 همچنین دارای حالت های تاریک و روشن به روز شده است که بسیار بهتر از آنچه امروز در ویندوز ۱۰ دیده ایم، به نظر می رسد.

همچنین چیزی وجود دارد که مایکروسافت از آن به عنوان طرح بندی سریع استفاده می کند. این به شما امکان می دهد به سرعت برنامه ها را به حالت های مختلفی که ویندوز 11 پشتیبانی می کند، بچینید. این نسخه جدید ویندوز 11 به لطف چیزی به نام طرح های Snap Group ، مکان قرارگیری قبلی برنامه های شما را نیز به یاد می آورد.

به نظر می رسد یک روش مفید برای پشتیبانی از چندین مانیتور و اطمینان از باز شدن برنامه ها همیشه در صفحه صحیح باشد. اگر از لپ تاپ متصل به مانیتور یا یک دستگاه دسک تاپ سنتی با چندین نمایشگر استفاده کنید، این خیلی مفید است.

عملکرد دستگاه همچنین بخش مهمی در ویندوز 11 دارد. به روزرسانی ویندوز ۴۰ درصد کم حجم تر است و حالا در پس زمینه اتفاق می افتد که کارآمدتر است. امیدوارم این بدان معنا باشد که ویندوز ۱۱ در میانه کار مزاحمتی برای شما ایجاد نکند.

پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید در ویندوز ۱۱

پشتیبانی از نرم افزارهای اندروید روی Windows 11 : بزرگترین غافلگیری امشب

باور کنید یا نه، می توانید نرم افزارهای اندروید را روی Windows 11 داشته باشید. مایکروسافت در حال آغاز پشتیبانی از برنامه های اندرویدی روی ویندوز 11 است. این غول نرم افزاری ردموندی علاوه بر رونمایی از ویندوز ۱۱ نشان داد برنامه های Android بطور مجزا در ویندوز ۱۱ اجرا خواهند شد. از آن مهم تر این که فروشگاه جدید Windows یا Windows Store که در سیستم عامل موجود است، قابل نصب خواهند بود.

مایکروسافت می گوید که از فروشگاه نرم افزاری آمازون برای آوردن برنامه های Android به ویندوز 11 استفاده می کند. برنامه ها مستقیما از فروشگاه جدید Windows در دسترس خواهند بود و با استفاده از فناوری Intel Bridge ساخته می شوند. برنامه های Android در ویندوز 11 می توانند در تسک بار پین ​​شوند، یا در کنار برنامه های سنتی Windows قرار بگیرند.

نرم افزارهای اندروید روی ویندوز ۱۱ پاسخی آشکار به پیشرفت اپل با تراشه های M1 و اجرای برنامه های iOS در macOS است. در حالی که نسخه وب بسیاری با برنامه های تلفن همراه وجود دارد، آنها اغلب خیلی کمتر راضی کننده هستند. همچنین اکثر سرویس های محبوب موبایلی به خوبی روی ویندوز در دسترس نبودند.

تیک تاک روی ویندوز ۱۱

نرم افزار اندروید روی ویندوز ۱۱

نرم افزار اندروید روی ویندوز ۱۱

مایکروسافت امروز برنامه ای مانند TikTok را روی ویندوز 11 نشان داد، اما مشخص نیست که چند دستگاه موجود با ویندوز ۱۱ از این همکاری با اینتل برای اجرای برنامه های Android پشتیبانی می کنند.

مایکروسافت همچنین در حال ادغام Microsoft Teams در بطن ویندوز 11 است. این همگام سازی هم برای مصرف کنندگان و هم برای کاربران تجاری است. مایکروسافت Teams مستقیما در تسک بار ادغام شده و به کاربران ویندوز ۱۱ اجازه می دهد تا با دوستان، خانواده یا همکاران تماس بگیرند. واضح است که این یک تغییر بزرگ نسبت به Skype است که به عنوان بخشی از ویندوز ۱۰ ارائه شده است.

ویجت ها در ویندوز 11

ویجت های ویندوز و حرکات لمسی نیز بخش بزرگی از ویندوز 11 هستند. ویجت ها یک بخش قابل شخصی سازی هستند که با استفاده از هوش مصنوعی ساخته می شوند. از سمت چپ ویندوز ۱۱ به سمت راست که سوایپ کنید نمایش داده می شود همچنین می توانید آن را تمام صفحه کنید. ویجت های داخلی شامل خبرخوان، آب و هوا و نقشه ها هستند.

ویجت ویندزو ۱۱

ویجت ویندزو ۱۱

مایکروسافت همچنین در حال بهبود ژست های لمسی است که می توانید در تبلت ها استفاده کنید. به جای اینکه به حالت تبلت بروید، ویندوز 11 به سادگی سازگار می شود تا بتوانید به راحتی بخش های سیستم عامل را لمس کنید.

همراه با این موارد، بهبودهایی در نوشتن با قلم و تایپ صوتی وجود دارد. با قلم های خاص، ویندوز ۱۱ در اینجا از بازخورد صوتی نیز پشتیبانی می کند. این می تواند بدین معنی باشد که سخت افزارهای جدیدی را مشاهده خواهیم کرد که از این تغییرات قلم در ویندوز 11 پشتیبانی می کنند.

قابلیت Auto HDR ویندوز ۱۱

ایکس باکس بخش بزرگی از مایکروسافت است. طبیعتا در این مراسم ما همچنین از مدیر عامل Xbox سارا باند در مورد بازی های رایانه ای در ویندوز 11 شنیدیم. قابلیت Auto HDR یکی از ویژگی های Xbox S X / S بوده و حالا بخشی از ویندوز 11 خواهد بود. دامنه دینامیکی بالا (HDR) در تعداد زیادی بازی DirectX 11 و DirectX 12 به شرط آنکه مانیتور HDR سازگار داشته باشید، پشتیبانی می شود.

قابلیت Auto HDR ویندوز ۱۱

قابلیت Auto HDR ویندوز ۱۱

مایکروسافت همچنین نوید بهبود سرعت و عملکرد ویندوز 11 را می دهد. DirectStorage بخشی از ویندوز 11 خواهد بود. این ویژگی به جدیدترین درایوهای NVMe برای سرعت بخشیدن به بارگذاری بازی در ویندوز 11 و بازی نیاز دارد. توسعه دهندگان باید این فناوری را در بازی های خود استفاده کنند.

شما در تاریخ عرضه ویندوز ۱۱ آن را نصب خواهید کرد یا منتظر بازخوردها خواهید ماند؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

سلام دوستان
بین این سه پردازنده کدوم رو پیشنهاد می کنید؟
I7 11700
Ryzen 5 5600x
Ryzen 7 3700x

بیشتر نظرم روی amdه

ممنون میشم راهنمایی کنید

مخلص کلام که پیچیده نشه؛
بین این سه گزینه با وجود برتری های رایزن ۵ ۵۶۰۰x ، اما در مجموع core i7 نسل یازده رو پیشنهاد میکنم. سومی هم جلو این دوتا حرف خاصی نداره اما اگه از نسل ۴۰۰۰ بود رقابتی میشد…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)