حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت اتصال ماهواره ای شاید به آیفون ۱۳ نرسد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، شایعات

پیش از این در ترنجی برای شما نوشتیم که آیفون ۱۳ اپل از ارتباط ماهواره ای LEO برای برقراری تماس بدون پوشش سیگنال پشتیبانی می‌کند. در اطلاعات تکمیلی هم شنیدیم که ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ محدود به برخی بازارها خواهد بود. امروز در گزارش جدیدتری گفته می شود که قابلیت اتصال ماهواره ای شاید به آیفون ۱۳ نرسد!

قابلیت اتصال ماهواره ای iPhone

هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر اینکه آیفون ۱۳ به کاربران امکان می دهد با اتصال به ماهواره و بدون نیاز به شبکه مخابراتی،  پیام ارسال کنند یا تماس بگیرند سروصدای زیادی به همراه داشت. این خبر با توجه به اینکه مراسم معرفی پاییزی اپل نزدیک است، خیلی جذاب شد. با این حال، شایعه دیگری اکنون می گوید این ویژگی احتمالا به آیفون ۱۳ نرسد.

بلومبرگ به تازگی گزارش داد که اپل “در حال حاضر، سال آینده یا هر زمان در آینده نزدیک” برنامه ای برای ایجاد یک آیفون ماهواره ای ندارد. به گفته Outlet، سخت افزار اپل هنوز آماده پشتیبانی از تماس و ارسال پیامک بدون پوشش مخابراتی نیست. این فناوری همچنین گران خواهد بود و علاوه بر آن می تواند اپراتورهای تلفن همراه را که اپل با آنها کار می کند بسیار عصبانی کند.

ارتباط ماهواره ای iPhone 13

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای برای سری آیفون ١٣ شاید ارائه نشود

اگرچه در حال حاضر هیچ آیفون ماهواره ای آماده ارائه نیست، اما این بدان معنا نیست که اپل روی ویژگی های ماهواره ای کار نمی کند. بلومبرگ توضیح می دهد که این ویژگی برای شرایط اضطراری در مناطق دور افتاده طراحی شده اند. در این سناریو، تلفن به شبکه های ماهواره ای متصل می شود تا به کاربران امکان ارسال پیامک یا تماس های مهم را داشته باشند.

این کاربری شاید به اندازه شعار “تماس و ارسال پیام به هر کسی، در هر مکان” جالب نباشد، اما هنوز هم ویژگی های بسیار مفیدی هستند!

با این حال، بعید به نظر می رسد که ما این ویژگی ارتباط ماهواره ای اضطراری را در iPhone 13 که به زودی معرفی می شود، ببینیم. بلومبرگ اظهار می دارد که سخت افزار پشتیبانی از این ویژگی ها ممکن است امسال در iPhone تعبیه شده باشد، اما این ویژگی ها تا سال 2022 فعال نمی شوند. علاوه بر این، این ویژگی ها فقط در کشورهای “منتخب” در دسترس خواهند بود.

ارتباط ماهواره ای آیفون ۱۳ محدود به برخی بازارها خواهد بود

نظر شما چیست؟ قابلیت ارتباط ماهواره ای چقدر برای شما اهمیت دارد؟ به نظر من یک پشتیبان مفید خواهد بود، هر چند شاید در ایران کار نکند، اما هنوز هیچ چیز مشخص است.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

قابلیت انچنان مهمی نیست که نبودش بگیم خیلی بده😕

Monarch

با توجه به قیمت های ارتباطات ماهواره ی بعید میدونم حتی اگه این قابلیت معرفی بشه افراد زیادی برن سمتش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)