حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارسال پیام های واتس اپ بدون تایپ کردن در اندروید و iOS + آموزش

واتس اپ را باید یکی از بزرگ‌ترین و پر استفاده‌ترین شبکات اجتماعی دنیا دانست. افزوده شده قابلیت‌های جدید و متنوع یکی از چیزهایی است که کاربران همواره انتظار آن را می‌کشند. یکی از این موارد را باید ارسال پیام‌های متنی بدون تایپ کردن دانست. چنین قابلیتی بی شک باعث افزایش سرعت کاربر در ارسال و دریافت پیام‌ها خواهد شد. در این مطلب نحوه ارسال پیام های واتس اپ بدون تایپ کردن را به شما آموزش خواهیم داد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

چگونه بدون تایپ کردن در واتس اپ، پیام ارسال کنیم؟

آیا می‌توان پیام‌های WhatsApp را بدون تایپ کردن نیز ارسال کرد؟ این امر به لطف پشتیبانی پیشرفته گوشی‌های هوشمند از از قابلیت تشخیص صدا امکان پذیر است. چنین قابلیتی هم برای کاربران اندرویدی و هم برای کاربران iOS در دسترس است. برای انجام این کار و ارسال پیام در این پیام رسان بدون تایپ کردن، نیازمند انجام تنظیماتی هستید.

این ویژگی می‌تواند مواقعی مفید باشد که شما به گوشی هوشمند خود دسترسی ندارید، اما در مجاورت آن قرار دارید. همچنین ذکر این نکته لازم است که برای خواندن پیام‌های جدید واتس اپ می‌توانید از دستیارهای صوتی موجود در گوشی خود کمک بگرید. البته این مورد نیازمند ارائه دسترسی‌هایی بیشتر توسط کاربر است.

دستیار صوتی گوگل از سال ۲۰۱۵ میلادی، این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از صدای خود، پیام‌های واتس اپ را ارسال کنید. همچنین از سال ۲۰۱۶ میلادی نیز اپل، امکان استفاده از دستیار صوتی خود یعنی Siri را به برنامه‌های شخص ثالث آورد. پس از انتشار رسمی iOS 10 این قابلیت توسط واتس اپ به کار گرفته شد.

قابلیت Reaction واتس اپ به چه شکل خواهد بود؟

واتس اپ برای آیپد به زودی در قالب اپلیکیشن ارائه می‌شود!

 

ارسال پیام‌های واتس‌اپ با استفاده از دستورات صوتی در اندروید

قبل از هر چیزی مطمئن شوید که از آخرین نسخه واتس اپ استفاده می‌کنید. همچنین باید مطمئن شوید که آخرین نسخه دستیار گوگل نیز بر روی گوشی هوشمند شما نصب باشد. در غیر این صورت آپدیت‌های گوگل پلی را بررسی کنید. در Google Assistant، روی عکس پروفایل خود ضربه بزنید و وارد بخش Popular Settings شوید. در اینجا دنبال گزینه Personal results بگردید و آن را فعال کنید. حالا با گفتن Hey Google یا OK Google، دستیار صوتی گوگل را فعال کنید.

حالا می‌توانید با فرمان صوتی Send a WhatsApp message to (ارسال پیام واتس به … ) و گفتن نام مخاطب خود، پیام خود را آماده ارسال کنید. اکنون Google Assistant از شما می‌خواهد تا پیام صوتی خود را به صورت واضح ارسال کنید. در مرحله بعد کافیست بگوئید Okay, send it یا خب، آن ارسال کن تا دستیار گوگل پیام شما را ارسال کند. بدون اینکه نیازی به تایپ کردن باشد.

وب سایت خبری gadgets.ndtv می‌گوید، توجه به این نکته ضروری است که دستیار گوگل ممکن است برای ارسال پیام شما درخواست تایید نکند. یعنی آن را مستقیما به مخاطبی که قبلا با وی صحبت کرده‌اید، ارسال کند. همچنین اگر می‌خواهید از دستیار گوگل بدون بازکردن قفل تلفن خود استفاده کنید باید به مجددا به بخش Popular Settings بروید و وارد گزینه Lock screen شوید.

 

آموزش ارسال پیام های واتس اپ بدون تایپ کردن

ارسال پیام‌های واتس‌اپ با استفاده از دستورات صوتی در iOS

برای استفاده از این قابلیت در گوشی‌های آیفون باید مطمئن شوید که نسخه 10.3 یا نسخه جدیدتری از سیستم عامل گوشی هوشمند خود را نصب کرده باشید. سپس به تنظیمات دستگاه رفته و گزینه Siri & Search را بزنید. سپس کمی به پایین رفته و روی واتس اپ ضربه بزنید. حالا Use with Ask Siri را فعال کنید تا مراحل ادغام Siri با واتس اپ فعال شود.

حالا می‌توانید بگوئید Hey Siri و سپس با فرمان صوتی Send a WhatsApp message to (ارسال پیام واتس به … ) و گفتن نام مخاطب خود، پیام خود را آماده ارسال کنید. حالا Siri از شما می‌پرسد که چه پیامی را می‌خواهید ارسال کنید. در این مرحله پیام خود را به صورت صوتی بیان کنید. حالا یک پیش نمایش از پیام شما را روی صفحه خواهید دید. همچنین دستیار صوتی آن را برای شما می‌خواند.

پشتیبانی واتس اپ از چند دستگاه در نسخه بتا و به صورت محدود ارایه شد

قابلیت View Once واتس اپ ارایه شد: عکس های یک بار مصرف + قوانین ارسال و دریافت

در این مرحله Siri از شما می‌پرسد که آیا آماده ارسال پیام هستید؟ اگر متن پیام مشکل خاصی نداشت، با گفتن Yes پیام شما برای مخاطبتان ارسال خواهد شد. اگر برای اولین بار است که از طریق دستورات صوتی به مخاطبین خود در واتس اپ پیغام می‌فرستید و لازم است تا به Siri اجازه دهید به اطلاعات و داده‌های شما دسترسی پیدا کند. گاهی اوقات نیز ممکن است این دستیار صوتی با واتس اپ به خوبی تعامل نداشته باشد. در چنین حالتی با خطاهایی مانند Sorry, there’s something wrong. Please try again یعنی متأسفیم، مشکلی وجود دارد. لطفا دوباره تلاش کنید روبرو می‌شوید.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا کنون از فرمان‌های صوتی برای ارسال پیام در واتس اپ استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما نقاط ضعف و قوت این دستیارهای صوتی چیست؟ آیا ارسال پیام های واتس اپ بدون تایپ کردن را بهتر می‌دانید یا با تایپ کردن؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من با همون کیبورد راحت ترم🙃🙃

Monarch

روی زبان فارسی گیج میزنه و کلا فینگلیش مینویسه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان