حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت View Once واتس اپ ارایه شد: عکس های یک بار مصرف + قوانین ارسال و دریافت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | آپدیت، شبکه‌های اجتماعی

واتس اپ یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان دنیاست. این برنامه پیام رسان متعلق به فیس بوک تنها در هند بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. در طول سالها، WhatsApp بسیاری از ویژگی های جدید را معرفی کرده است که تجربه درون برنامه ای کاربر را افزایش می دهد. این شرکت امروز یک ویژگی دیگر را به لیست ویژگی های جدید WhatsApp خود با نام View Once اضافه کرده است. قابلیت View Once واتس اپ اجازه می دهد که یک عکس یک بار مصرف بفرستید. یعنی پس از یک بار دیده شدن توسط گیرنده، به صورت خودکار پاک می شود. ویژگی که در دایرکت اینستاگرام هم دیده بودیم.

قابلیت View Once واتس اپ

همانطور که از نامش پیداست، کاربران می توانند عکس یا ویدیوهایی را که فقط یک بار قابل مشاهده هستند به اشتراک بگذارند. این ویژگی مشابه Snapchat و Instagram است، که در آن عکس یا ویدیوی به اشتراک گذاشته شده به محض مشاهده دریافت کننده ناپدید می شود. بیایید جزئیات بیشتری را در مورد ویژگی جدید WhatsApp View Once را بررسی کنیم.

واتس اپ Once View

واتس اپ Once View

برای استفاده از این ویژگی، کاربران می توانند قبل از به اشتراک گذاشتن عکس و ویدیو، فایل مورد نظر را انتخاب کرده (یا همان جا با دوربین ثبت کنید) و روی نماد دایره ای شکل با “1” در آن ضربه بزنند. پس از اشتراک گذاری، کاربر گیرنده فقط می تواند یک بار فایل را مشاهده کند. قبلاً شاهد پیاده سازی مشابهی در Snapchat و Instagram بودیم.

واتس اپ خاطرنشان می کند که این فایل ارسال شده در برنامه Photos یا Gallery گیرنده ذخیره نمی شود. گیرنده همچنین کاربر گیرنده تصویر یا ویدیویی را که با حالت Once View واتس اپ نمی تواند آن را ارسال، ذخیره، ستاره دار یا به اشتراک بگذارد. کاربر ارسال کننده این نوع عکس یا فیلم فقط می تواند ببیند که آیا گیرنده عکس یا فیلم را باز کرده است یا نه، البته اگر تیک دریافت را از تنظیمات واتس اپ روشن کرده باشد.

علاوه بر این، فایل رسانه ای که با استفاده از ویژگی Once View به اشتراک گذاشته می شود، در صورتی منقضی می شود که گیرنده آن را ظرف 14 روز باز نکرده باشد. علاوه بر این، در صورت باز نشدن پیام در زمان یک آپ گیری، می توانید بعدا آن را فقط همان یک بار، مشاهده کنید. اگر عکس یا فیلم قبلاً باز شده است، عکس یا فیم در یک آپ قرار نمی گیرد و قابل بازیابی نیست.

اگر از این عکس یا فیلم یک بار مصرف واتس اپ اسکرین شات بگیرید، واتس اپ به فرستنده نمی گوید!

واتس اپ همچنین خاطرنشان می کند که اگر گیرنده قبل از ناپدید شدن فایل، از آن اسکرین شات یا اسکرین رکورد بگیرد، به کاربر فرستنده اطلاع داده نمی شود. بنابراین توصیه می شود عکس ها و فیلم ها را با استفاده از این ویژگی با افراد مورد اعتماد به اشتراک بگذارید.

نظر شما درباره این ویژگی چیست؟ اگر قرار است بشود از روی آن اسکرین شات یا اسکرین رکورد گرفت و فرستنده متوجه نشود، چه فایده آن؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

مثل تلگرام سکرت چت درست کن…نه میتونه سیو کنه نه اسکرین شات بگیره…امن ترین راه ارتباطی دنیا!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)