حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری Huawei Mate 50 نیز احتمالاً دارای قابلیت ارتباط ماهواره‌ای است!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، شایعات، موشک و ماهواره، هواوی

سری هواوی Mate 50، از آن دسته گوشی‌هایی است که بسیاری از کاربران منتظر آن هستند. اما فعلاً قرار نیست شاهد رونمایی از این سری گوشی‌‌های پرچمدار باشیم. هواوی قصد دارد سال آینده از سری Huawei Mate 50 خود رونمایی کند. در همین فاصله، شایعه‌ای جذاب از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای این سری منتشر شده است.

سری Huawei Mate 50 از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای مشابه iPhone 13 برخوردار خواهد شد

اگر یادتان باشد، چندی پیش گفتیم که سری iPhone 13 از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. البته این ویژگی، تنها مربوط به شرایط اضطراری است.

 

ارتباط ماهواره ای iPhone 13 اپل تنها مختص به تماس‌های اضطراری خواهد بود

 

به نقل از Huawei Central، ویژگی پیام کوتاه ماهواره Beidou به دستگاه‌های شبکه اجازه می‌دهد که حتی بدون وجود آنتن، بتوانند مستقیماً به وسیله ماهواره ارتباط برقرار کنند. این منطقه، می‌تواند برای مناطق دور افتاده بدون شبکه، کاربردی و جذاب باشد. بر اساس اطلاعات فاش شده از سوی یک افشاگر در ویبو، گوشی‌های سری Huawei Mate 50 ممکن است به ویژگی پیام کوتاه مجهز باشند. جالب است که بدانید گوشی‌های سری Huawei P40 که سال گذشته معرفی شدند، دارای قابلیت مشابهی بودند. این ویژگی دارای ناوبری با دقت بالایی بود. البته این قابلیت، به صورت جهانی در دسترس قرار نگرفته بود.

قرار بود که گوشی‌های سری Mate 50 به طور عادی در پاییز امسال معرفی شوند. اما ظاهراً معرفی از آنان تا پایان نیمه اول سال ٢٠٢٢ به طول می‌انجامد. اگر به یاد داشته باشید، در مورد تأخیر در رونمایی از سری Mate 50 در ترنجی صحبت کرده بودیم.

 

سری Mate 50 هواوی تا پایان فصل دوم سال ٢٠٢٢ معرفی نخواهد شد!

 

از سوی دیگر، افشاگر مذکور می‌گوید که انتظار می‌رود که دستگاه‌های بیشتری از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در چین بهره مند شوند. هم اکنون، هیچ برندی تأیید نکرده است که در حال کار بر روی این ویژگی است. اما احتمال به وقوع پیوستن این اتفاق، کم نیست. اما ماهواره Beidou چیست؟ خب، باید بگوییم که سیستم ناوبری ماهواره‌ای Beidou در واقع یک سیستم مکان یابی جهانی است که توسط چین توسعه یافته است. این سیستم مکان یابی، دارای قابلیت‌هایی مانند موقعیت یابی سریع، کارکرد در زمان حال، گزارش موقعیت مکانی، سرویس پیام کوتاه و دیگر سرویس‌های اضطراری است. سرویس پیام کوتاه ماهواره Beidou، یک سرویس جذاب و مقرون به صرفه است.

سری هواوی Mate 50

از این سیستم مکان یابی، در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. همچنین ضروری است که یک لایه محافظتی برای سرویس پیام کوتاه در این سرویس نصب شود تا کاربران سری Mate 50 بتوانند از آن بدون مشکل استفاده کنند. بر اساس آخرین اطلاعات، سری Mate 50 ممکن است تا پایان نیمه اول سال ٢٠٢٢ میلادی پا به عرصه وجود بگذارد. این گوشی‌ها، دارای پشتیبانی از اینترنت 5G خواهند بود. اما به نظر می‌رسد که نسخه‌های 4G آن نیز روانه بازار شوند.

علاوه بر این، مانند سری P50، این گوشی‌ها نیز در دو نسخه با تراشه‌های Snapdragon و Kirin به دست مشتریان می‌رسند. علاوه بر این‌ها، گفته می‌شود که هواوی آزمایش نسخه‌های اولیه Mate 50 را آغاز کرده است. بنابراین، تأیید می‌شود که توسعه سری Huawei Mate 50 آغاز شده است. ظاهراً قرار است نسخه Snapdragon این گوشی‌ها، مجهز به تراشه Snapdragon 898 Plus باشد. این تراشه، دارای لیتوگرافی ۴ نانومتری است و سازنده آن، TSMC خواهد بود.

نظر شما در مورد ارتباط ماهواره‌ای این سری چیست؟ فکر می‌کنید سری Mate 50 با محدودیت‌های کم‌تری روانه بازار شود؟

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️