حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنز پریسکوپی آیفون ١۴ با فناوری مشابه Folded Zoom سامسونگ ساخته می‌شود

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل، شایعات

آیفون‌های سال جاری میلادی، یعنی سری آیفون ١٣، هنوز رونمایی نشده‌اند. با این وجود، شاهد انتشار اخبار جدیدی از نسل بعدی آ‌ن‌ها، یعنی سری آیفون ١۴ هستیم. بر اساس آخرین گزارشات، ظاهراً اپل قصد استفاده از فناوری مشابه Folded Zoom سامسونگ را در لنز پریسکوپی آیفون ١۴ دارد. در ادامه، به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

فناوری جدید اپل در آیفون‌های ٢٠٢٢

همان طور که گفتیم، همچنان اپل رونمایی از آیفون‌های پرچمدار امسال خود را انجام نداده است. با این حال، افشاگران شایعاتی را در مورد نسل بعدی جایگزین این سری منتشر کرده‌اند. به طور مثال، پیش‌تر شاهد انتشار کانسپت‌های آیفون SE نسخه ٢٠٢٣ نیز بودیم!

 

کانسپت آیفون SE 2023 با حاشیه‌های سفید رنگ منتشر شد!

 

به نقل از Phonearena، گزارشات جدیدی از کره در مورد سری آیفون‌های ٢٠٢٢ منتشر شده است. به طور حتم، نام این سری نیز آیفون ١۴ خواهد بود. در این گزارشات، به استفاده از لنز پریسکوپی در سری iPhone 14 اشاره شده است. در وهله اول، باید بدانید که این گزارشات مربوط به یک شرکت با نام Jahwa Electronics است. انتظار می‌رود که این کمپانی، وظیفه تهیه لنز پریسکوپ تله فوتوی گوشی‌های سری آیفون ١۴ را بر عهده داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود که در این لنز، شاهد استفاده از لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار هم باشیم.

فناوری زوم به وسیله پریسکوپ تله فوتو، قابلیتی کلیدی است. این ویژگی، به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد تا با فشرده سازی آینه‌ها و لنزهای داخل دوربین، بزرگ نمایی بیشتری را به ارمغان بیاورند. با این وجود، اپل همچنان از لنز پریسکوپ تله فوتو در گوشی‌های خود استفاده نکرده است. اما وقوع این رویداد در سال ٢٠٢٢ میلادی مورد انتظار می‌باشد. کمپانی Jahwa، پیش‌تر با سامسونگ نیز همکاری‌هایی کرده بود. اما تمرکز اصلی این شرکت، فعلاً بر روی تولید قطعات لرزشگیر اپتیکال و سیستم فوکوس خودکار است.

سامسونگ علاقه‌ چندانی به همکاری با اپل برای تأمین لنز پریسکوپی آیفون ١۴ ندارد

افشاگران می‌گویند که سامسونگ، شرکت مادر فناوری Folded Zoom است. به همین دلیل، کمپانی Jahwa برای تولید چنین قطعاتی، ملزم به دریافت تأییدیه‌هایی است. فناوری لرزشگیر اپتیکال این کمپانی نیز با همکاری سامسونگ طراحی شده است. سامسونگ از سال گذشته، در حال استفاده از فناوری Folded Zoom خود است. اگر به یاد داشته باشید، پیش از این نیز گفته بودیم که اپل به همکاری با سامسونگ در زمینه تهیه لنز پریسکوپی محصولات جدید خود، علاقه مند است.

 

دوربین پریسکوپی آیفون های آینده اپل با کمک سامسونگ ساخته خواهد شد

 

در آن زمان، انتظار می‌رفت تا سامسونگ درخواست اپل را رد کند. این موضوع، به دلیل ادامه برتری سامسونگ در این زمینه مورد انتظار بود. در هر صورت، بسیاری از افراد معتقد هستند که اپل نمی‌تواند بدون ثبت حق اختراع در این زمینه، از فناوری مشابه Folded Zoom سامسونگ در لنز پریسکوپی آیفون ١۴ بهره گیری کند. بنابراین، این بحث یکی از مانع‌های جاه طلبی‌های اپل در بخش سیستم زوم پریسکوپی بوده است. به هر حال، اپل به زودی اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا هر طور که شده است، از این ویژگی در گوشی‌های سال بعد خود برخوردار شود.

بر همین اساس، احتمال می‌رود که اپل به سراغ LG Innotek برود تا برخی از اجزای مربوط به این بخش را از سوی سامسونگ تهیه کند. در نتیجه، این امر از خطر نقض حق اختراع و ایجاد یک شکایت دیگر بر علیه اپل، جلوگیری می‌کند. هم اکنون، آیفون ١٢ پرو مکس، دارای پیشرفته‌ترین سیستم زوم آیفون‌ها است. به همین ترتیب، انتظار می‌رود که حداقل یک نسخه از اعضای خانواده آیفون ١۴، دارای فناوری لنز پریسکوپی باشد. همچنین گفته می‌شود که مدل‌های پرو و پرو مکس، دارای دوربین اصلی ۴٨ مگاپیکسلی و تراشه‌ای با لیتوگرافی ٣ نانومتری باشند! در هر صورت، فعلاً تمام توجهات مجذوب سری آیفون ١٣ است. با این وجود، به نظر می‌رسد که شاهد تغییرات انقلابی در سری آیفون ١۴ نیز باشیم.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا اپل می‌تواند سرانجام از لنز پریسکوپ تله فوتو در سری iPhone 14 خود استفاده کند؟ به نظر شما با این اتفاق، چه تغییر کلیدی در بازار گوشی‌های هوشمند رخ خواهد داد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

کدام انقلاب . بخاطر زوم تله فوتو پریسکوپی که همه پرچمداران دارن بجز ایفون و وانپلاس
نمیدونم چرا هر کاری اپل میکنه رو انقلابی میدونید
احتمالا ایفون 14 پردازنده رو با ایفون 10 مقایسه کنه
زوم تله فوتو رو هم با التراواید که زوم رو دو برابر اعلام کنه
تا اون موقع کارتون گوشی رو حذف میکنه که انقلاب ش تکمیل بشه

m.b

به نظر من که متنتون مشکلی نداره… من فقط از پوشش رابط اپل خیلی تعجب کردم… تو یک روز یک صفحه سایت تقریبا شده بود رابط اپل… معرفی اندروید تمام ویژگی ها تو دو سه تا پست بسته میشد معمولاً… امیدوارم این رویکرد جدید باشه و نشانه اینکه برا اندروید هم به همین تکمیلی و پر و پیمونی روز معرفی خبر باشه…❤️🌹👏

Mahdi

این پوشه ها تو آیفون چطوری غیرفعال میشه خدا میدونه ، عموم هر کاری کرد نتونست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️