حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساعت هوشمند Fossil Gen 6 با WearOS و +Snapdragon 4100 معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، برندهای مطرح فناوری، ساعت هوشمند

کمپانی فسیل شاید به اندازه دیگر سازندگان ساعت‌های هوشمند، شناخته شده و مورد استقبال نباشد. اما این کمپانی، گزینه‌های جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حال ساعت هوشمند جدید و پرچمدار جدید این کمپانی معرفی شده است. در ادامه نگاهی به جزئیات ساعت هوشمند Fossil Gen 6 خواهیم داشت.

مشخصات فنی و قیمت Fossil Gen 6

پیش از این نگاهی زود هنگام به Fossil Gen 6 در ترنجی داشتیم. ما پیش از این، با طراحی و برخی از مشخصات این ساعت هوشمند آشنایی پیدا کرده بودیم. به گزارش Phandroid، تنها کمی بیش از دو هفته از معرفی رسمی Galaxy Watch 4 گذشته است. اما رقیب اصلی این ساعت هوشمند یعنی Fossil Gen 6 همین امروز رونمایی شده است. این دستگاه تازه وارد، مجهز به سیستم عامل WearOS و تراشه پرچمدار پوشیدنی کوالکام است. این تراشه، Snapdragon Wear 4100 Plus نام دارد. نسخه پلاس اسنپدراگون ۴١٠٠، سال گذشته در کنار نسخه استاندارد آن معرفی شد. اما تاکنون، هیچ ساعتی با این تراشه معرفی نشده بود. حال، بالأخره Fossil Gen 6 از این تراشه بهره گرفته است. در حالی که این خبر تا حدودی عجیب است، اما Snapdragon Wear 4100 Plus دارای قدرت بیشتری نسبت به قبل است. مصرف انرژی نیز تا حدودی کاهش یافته است.

شایان ذکر است که این ساعت هوشمند در دو سایز ۴٢ و ۴۴ میلی متری رونمایی شده است. نمایشگر هر دو نسخه، مشابه یکدیگر است. این نمایشگر، دارای قطر ١.٢٨ اینچی و پنل AMOLED است. تراکم پیکسلی این نمایشگر، ٣٢۶ پیکسل بر اینچ است. نسخه کوچک‌تر با نوار ١٨ میلی متری و نسخه بزرگ‌تر با نوار ٢٢ میلی متری سازگار است. همان طور که گفتیم، ساعت هوشمند Fossil Gen 6 مجهز به تراشه پرچمدار Snapdragon Wear 4100 Plus است. در کنار این تراشه، ١ گیگابایت حافظه رم و ٨ گیگابایت حافظه داخلی قابل دسترسی است.

سه دکمه در این ساعت هوشمند. تعبیه شده است. دکمه‌های بالا و پایین، قابلیت شخصی سازی دارند. اما به وسیله دکمه وسط، می‌توانید در بین صفحات پیمایش کنید و بدون نیاز به لمس صفحه، اعلان‌ها را چک کنید. فسیل اعلام کرده است که عمر باتری ساعت هوشمند جدیدش با روشن بودن تمام قابلیت‌ها، تنها ٢۴ ساعت است. اما با خاموش کردن برخی از آن‌ها، عمر باتری این ساعت هوشمند به چند روز نیز می‌رسد. این ساعت هوشمند، دارای قابلیت شارژ سریع جذابی است. به طوری که با نیم ساعت اتصال آن به شارژر، ٨٠ درصد از ظرفیت باتری پر می‌شود.

از سوی دیگر، ساعت هوشمند Fossil Gen 6 دارای سنسور تشخیص غنای اکسیژن خون است. بنابراین، این محصول به قابلیتی که در رقبای آن موجود است نیز مجهز شده است. حسگر میزان ضربان قلب نیز ارتقاء یافته است و دارای قابلیت ردیابی ضربان قلب مداوم می‌باشد. همچنین این ساعت هوشمند، تا 3ATM در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. بنابراین، اگر شناگر هستید یا با آب سر و کار دارید، در هنگام خرید این ساعت هوشمند نیازی به نگرانی نیست. خبر خوب، این است که Fossil Gen 6 از اسپیکر داخلی نیز برخوردار شده است. این به شما امکان آن را می‌دهد تا محتوای پخش شده در ساعت هوشمند را به صورت صوتی بشنوید. حتی قابلیت تماس نیز فراهم است.

حتماً شما از خود یک سؤال دارید: آیا این ساعت هوشمند از WearOS 3 به صورت پیش فرض استفاده می‌کند؟ خب، جواب این سؤال فعلاً نامشخص است. اما پیش‌تر، فسیل گفته بود که تا سال ٢٠٢٢، سیستم عامل WearOS وارد ساعت‌های هوشمند این کمپانی نمی‌شود. این موضوع، ناامید کننده است و نشان می‌دهد که این نسخه، فعلاً در انحصار سامسونگ قرار دارد. در انتها، نوبت به قیمت می‌رسد. نسخه ۴٢ میلی متری این محصول، برچسب قیمت ٢٩٩ دلاری دارد. نسخه ۴۴ میلی متری نیز دارای قیمت ٣١٩ دلار آمریکا است.

نظر شما در مورد ساعت هوشمندانه Fossil Gen 6 چیست؟ مشخصات آن را می‌پسندید؟ کدام ویژگی آن برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️