حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک به‌پاس خدمات ۱۰ ساله در اپل ۷۵۰ میلیون دلار از سهام این شرکت را دریافت می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، چهره ها

تیم کوک، مدیرعامل اپل، قرار است این هفته دهمین و آخرین دستمزدی را که استیو جابز ۱۰ سال پیش دریافت کرد، پاداش بگیرد. همانطور که توسط بلومبرگ گزارش شده است، تیم کوک این هفته حدود ۵ میلیون سهام AAPL به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار را به‌پاس خدمات ۱۰ ساله خود به‌عنوان مدیرعامل اپل دریافت می‌کند.

اهدای ۷۵۰ میلیون دلار از سهام اپل به تیم کوک به‌عنوان دهمین سالگرد مدیرعاملی در این شرکت

در این گزارش آمده است که این دهمین و آخرین پرداختی‌ای است که کوک هنگام مدیرعاملی جابز در سال 2011 دریافت کرده است. بخشی از این دریافتی، به بازده سهام اپل وابسته بود “که حداقل از دو سوم شرکت‌های S&P 500 پیشی گرفت”. کاری که اپل موفق شد آن را به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر انجام دهد.

بلومبرگ در این باره توضیح می‌دهد:

“هنگامی که او 10 سال پیش جانشین جابز شد، برخی از ناظران شک داشتند که کوک بتواند با قدرت جابز مطابقت داشته باشد و به موفقیت اپل ادامه دهد. اما از زمان مدیرعاملی کوک، درآمد اپل بیش از دو برابر شده و سهام شرکت نیز بیش از 1100 درصد افزایش یافته و ارزش بازار را به بیش از 2 تریلیون دلار رسانده است. تنها امسال، سهم اپل حدود ۱۲ درصد افزایش یافت.”

پاداش ۷۵۰ میلیون دلار تیم کوک از سهام اپل

پاداش ۷۵۰ میلیون دلار تیم کوک از سهام اپل

بر اساس شاخص‌های بلومبرگ، دارایی خالص تیم کوک 1.5 میلیارد دلار برآورد شده است. کوک در سال 2015 فاش کرد که قصد دارد پس از تأمین تحصیلات برادرزاده 10 ساله‌اش در کالج، تمام دارایی خود را در طول زندگی خود واگذار کند.

کوک بیان می‌کند که او درحال‌حاضر روند اهدای پول خود را بی‌سروصدا آغاز کرده است، اما قصد دارد به جای نوشتن چک، روشی منظم برای امور خیریه ایجاد کند.

او به‌طور منظم سهام AAPL را به خیریه‌های فاش نشده اهدا می‌کند. اکثریت قریب‌به‌اتفاق ثروت کوک از محل پاداش‌هاییست که وی از زمان پیوستن به اپل در سال 1998 دریافت کرده است.

امروز دهمین سالگرد انتصاب تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل شرکت اپل است

دیدگاه شما درباره ۱۰ سال مدیریت تیم کوک در اپل و دریافت پاداش 750 میلیون دلاری به وی از سهام این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

مبارکش باشه 😆😆
یه بخشی ازونم بده ما☺️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی