حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت محافظت باتری سامسونگ برای اولین بار به منعطف‌های جدید سامسونگ آمد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، سامسونگ

سامسونگ گوشی‌های منعطف جدید خود را با سر و صدای بسیاری رونمایی کرد. این گوشی با استقبال کاربران زیادی مواجه شدند. به همین ترتیب، سامسونگ ویژگی جذابی را برای این گوشی‌ها در نظر گرفته است. قابلیت محافظت باتری سامسونگ، هم اکنون قابل دسترسی در دو گوشی منعطف جدید سامسونگ است.

قابلیت محافظت باتری سامسونگ در Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 موجود است

سامسونگ ٢٠ مرداد و در مراسم Unpacked خود، از گلکسی زی فولد ۳ و گلکسی زی فلیپ ٣ رونمایی کرد. این گوشی‌ها، از تراشه Snapdragon 888 و همچنین نمایشگرهای ارتقاء یافته استفاده می‌کنند.

 

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ رسما معرفی شد: گوشی تاشو 5G و ضدآب

 

بنابر گزارش Gizmochina، گوشی‌های هوشمند از باتری لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. موضوع افت عملکرد و کم شدن عمر باتری گوشی‌ها، یک واقعیت ثابت شده است و استثنائی وجود ندارد. اما سازندگان، معمولاً سعی دارند تا با ارائه قابلیت‌های نرم افزاری جدید، روند افت عملکرد باتری را کندتر کنند. این کاری است که در برنامه بسیاری از برندها قرار دارد. حال، بالأخره از قابلیت محافظت باتری سامسونگ نیز پرده برداشته شده است. این قابلیت، هم اکنون در Galaxy Z Fold 3 و Galaxy Z Flip 3 موجود می‌باشد.

برنامه Device Care گوشی‌های سامسونگ، وظیفه رسیدگی به بخش‌های مختلف گوشی از جمله باتری را دارد. این برنامه، معادل برنامه Security در گوشی‌های شیائومی یا دیگر برنامه‌های مدیریت گوشی است. در سری Galaxy Tab سامسونگ، شاهد حضور این قابلیت با نام Protect Battery بودیم. با روشن شدن این ویژگی، شارژ دستگاه تا حداکثر ٨۵ درصد امکان پذیر است. این موضوع، سبب افزایش عمر باتری می‌شود. طبق گزارشات، این ویژگی برای اولین بار به دو گوشی منعطف جدید سامسونگ راه پیدا کرده است. اما در مورد گوشی‌های دیگر سامسونگ، چنین قابلیتی به کار گرفته نشده است.

مشخص نیست که این به روزرسانی به گوشی‌های دیگر سامسونگ می‌آید یا خیر. هم اکنون، سامسونگ در حال ارائه آپدیت OneUI 3.1.1 است. این به روزرسانی، ظاهراً شامل ویژگی‌های تازه‌ای می‌شود. اما خبری از قابلیت محافظت باتری سامسونگ در آن نداریم. این ویژگی، پیش‌تر توسط برندهای زیادی مانند سونی، هواوی و… به کار گرفته شده بود. بنابراین، بهتر است تا سامسونگ هرچه زودتر اقدام به ارائه گسترده این به روزرسانی کند تا در این بخش، از رقبای نود عقب نماند.

نظر شما در مورد این ویژگی چیست؟ آیا برای شما کارایی دارد؟ منتظر ارائه گسترده آن هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️