حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سبقت اپل از سامسونگ در فروش گوشی هوشمند با نمایشگر OLED در سال ۲۰۲۱

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری، نمایشگر

در سال 2020، اپل تمامی اعضای خانواده آیفون ۱۲ خود را به نمایشگر OLED مجهز کرده و هر چهار مدل را با فناوری برتر صفحه‌نمایش عرضه کرد. گزارشات قبلی بیان می‌کردند که سری فعلی آیفون اپل علی‌رغم عرضه قریب‌الوقوع آیفون ۱۳، همچنان تقاضای زیادی دارند. این می‌تواند یکی از دلایل پیشی گرفتن اپل از سامسونگ به‌عنوان بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند OLED در سال 2021 باشد.

اپل در فروش گوشی هوشمند با نمایشگر OLED از سامسونگ پیشی می‌گیرد

آخرین براورد مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) از فروش حدود 630 میلیون گوشی هوشمند در سال 2021 با نمایشگر OLED حکایت دارد و انتظار می‌رود که اپل با 176 میلیون عرضه و با سهم 28 درصدی از بازار، جایگاه نخست این فهرست را در اختیار داشته باشد. برای مقایسه، انتظار می‌رود سامسونگ حدود 145 میلیون تلفن هوشمند OLED با سهم 23 درصدی در بازار عرضه کرده باشد.

بر اساس گزارش DSCC، این اولین بار است که سامسونگ مقام برتر خود را در بخش عرضه گوشی‌های هوشمند OLED از دست می‌دهد و دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اولا، محبوبیت آیفون 12 در بازار غول کره‌ای نسبت به مدل‌های قبلی، افزایش یافته است. همچنین در گزارش منتشر شده قبلی ذکر شده بود که سری گلکسی S21 سامسونگ بدترین عملکرد خانواده Galaxy S را در دوره 6 ماهه اولیه هر سال داشته است.

سبقت اپل از سامسونگ در فروش گوشی هوشمند با نمایشگر OLED

سبقت اپل از سامسونگ در فروش گوشی هوشمند با نمایشگر OLED

وضعیت به حدی وخیم است که گزارش می‌شود سامسونگ یک مرحله بازبینی ویژه را برای ارزیابی کسب و کار تلفن‌های هوشمند خود آغاز کرده و در صورت لزوم تغییرات لازم را ایجاد خواهد کرد. سایر برندهای تولیدکننده تلفن هوشمند مانند شیائومی و OPPO، به‌دلیل قیمت مناسب گوشی‌های خود، سهم بازار قابل‌توجهی را از سامسونگ گرفته‌اند، اما احتمالاً بزرگترین خطر برای آنان ناشی از تسلط اپل در این حوزه است.

این گزارش همچنین بیان می‌کند که انتظار می‌رود برتری اپل در سال آینده ادامه یابد، زیرا تحلیلگران JP Morgan پیش از این تخمین می‌زدند که به‌دلیل تقاضای بالای آیفون 13، این شرکت تا سال 2022 می‌تواند تا 226 میلیون دستگاه را به‌فروش برساند. در اخبار مرتبط، گوگل درحال برنامه‌ریزی برای عرضه پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو خود در اواخر سال جاری است و اگر هر دو گوشی به‌اندازه کافی خود را قدرتمند نشان دهند، حتی این شرکت نیز می‌توانند بخش قابل‌توجهی از سهام بازار سامسونگ را تصاحب کند.

چرا سامسونگ حتی از فروش آیفون ۱۱ هم خوشحال است؟

دیدگاه شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید عرضه تلفن هوشمند با نمایشگر OLED سامسونگ بیش از این نیز فروکش می‌کند؟ علت اصلی مشکلات غول ‌کره‌ای به‌نظر شما کجاست؟ همچنین پیشرفت اپل در این زمینه را مدیون چه علتی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی