حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ ۲۰۵ میلیارد دلار در حوزه نیمه‌هادی، رباتیک و موارد دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تجاری، سامسونگ

سامسونگ برنامه‌های بزرگی برای آینده دارد و به‌همین منظور، این شرکت به‌تازگی ۲۰۵ میلیارد دلار از خزانه خود را در بخش‌های مختلف مرتبط با فناوری سرمایه‌گذاری کرده است. هدف اصلی غول فناوری در سه سال آینده، تقویت کسب و کار نیمه‌هادی و دستیابی به استعدادهای مهندسیست، اما این کمپانی کره‌ای، چشم به چندین حوزه دیگر نیز دوخته است.

سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد دلاری سامسونگ در حوزه‌های مختلف فناوری

سامسونگ امروز اعلام کرد که در طول سه سال آینده حداقل 240 تریلیون وون (حدود 206 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری می‌کند تا حضور خود را در زمینه‌هایی مانند نیمه‌هادی‌ها، رباتیک، هوش‌مصنوعی و داروهای زیستی افزایش دهد. هدف نهایی این تلاش این است که شرکت را به درجات جدیدی برساند، چراکه آنها قصد دارند در آنچه “صنایع مهم استراتژیک” نامیده می‌شود، پیشرو باشند.

سرمایه‌گذاری جدید سامسونگ به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از 180 تریلیون وون (154 میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری مربوط به سه سال گذشته بوده است. سرمایه‌گذاری 240 تریلیون وونی اما، برای کسب استعدادهای بیشتر در کره جنوبی اختصاص می‌یابد. به‌طور خاص، سامسونگ می‌خواهد 75 درصد از پول را به استخدام 40،000 کارمند تا سال 2023 اختصاص دهد، زیرا این شرکت باید با “تغییرات بزرگ در صنعت، نظم بین‌المللی و ساختار اجتماعی که انتظار می‌رود پس از همه‌گیری کرونا بوجود آید” سازگار شود.

این خبر کمی بیشتر از یک هفته پس از آزادی نایب رئیس سامسونگ از زندان و بازگشت وی به دفتر کارش منتشر می‌شود، زیرا مقامات کشور تصمیم گرفتند آزادی مشروط وی به‌صورت یک موضوع ملی باشد. سامسونگ به‌تازگی از اینتل پیشی گرفته و برترین تأمین‌کننده نیمه‌هادی در جهان شده است و برنامه‌ای 151 میلیارد دلاری برای ایجاد قابلیت‌های تولیدی بیشتر در ده سال آینده دارد.

سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد دلاری سامسونگ در حوزه‌های مختلف فناوری

سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد دلاری سامسونگ در حوزه‌های مختلف فناوری

نیمه‌هادی‌ها یک شبکه ایمنی بزرگ برای کره جنوبی هستند و سامسونگ می‌گوید تراشه‌ها، بیش از 19 درصد از صادرات این کشور را در سال 2020 به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع تهدیدی استراتژیک برای اینتل و TSMC است که هر دو درحال‌حاضر به‌دنبال اختراعات جدید و گسترش مشاغل تولید تراشه خود می‌باشند. این شرکت درنظر دارد یک کارخانه تولید تراشه 17 میلیارد دلاری در ایالات متحده بسازد و درحال‌حاضر در حال ارزیابی مکان‌هایی واقع در نیویورک، آریزونا و تگزاس برای احداث آن است.

همچنین شایان ذکر است که شرکت تابعه Samsung Electronics بیش از 80 میلیارد دلار ذخیره نقدی دارد که قصد دارد از آن در ادغام و خرید استفاده کند. تا همین اواخر، لیست نامزدهای احتمالی شامل NXP ،Microchip Technology و Texas Instruments بود. با این حال، به‌دست آوردن NXP می‌تواند به‌راحتی از ذخایر ارزی این شرکت پیشی گرفته و ممکن است به اندازه تصاحب احتمالی Arm توسط انویدیا مشکل باشد.

یکی دیگر از زمینه‌های مورد علاقه سامسونگ، توسعه باتری‌هایی با چگالی بالا برای ذخیره‌سازی شبکه و خودروهای برقی است و شرکت تابعه Samsung SDI، درحال‌حاضر چندین سایت را در ایالات متحده برای ساخت کارخانه تولید باتری مورد بررسی قرار داده است.

نظر شما راجع‌به سرمایه‌گذاری ۲۰۵ میلیارد دلاری سامسونگ در زمینه ورود به عرصه فناوری‌هایی ازجمله رباتیک، تولید تراشه و نیمه‌هادی‌ها و باتری مورد استفاده در محصولات مختلف چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

این داستان رباتیک هم جدی شده
چه آینده جالبی داریم در آینده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی