حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل برای حفظ موتور جستجو پیش فرض در سافاری ۱۵ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اپلیکیشن، گوگل

بر اساس یادداشت تحقیقاتی جدید تحلیلگر برنشتاین، Toni Sacconaghi، گوگل ممکن است امسال تقریباً 15 میلیارد دلار به اپل پرداخت کند تا همچنان به‌عنوان موتور جستجو پیش فرض مرورگر سافاری iOS در محصولات اپل باقی بماند. این رقم بر اساس “افشای اخیر پرونده‌های عمومی اپل و تجزیه و تحلیل پرداخت‌های TAC (هزینه های جذب ترافیک) گوگل” بدست آمده است.

پرداخت گوگل به اپل به‌منظور باقی‌ماندن به‌عنوان موتور جستجو پیش فرض در مرورگر سافاری

به گزارش ped30، در ماه اکتبر سال گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده ادعا کرد که گوگل بین 8 تا 12 میلیارد دلار به اپل پرداخت کرده است تا وضعیت جستجوی پیش فرض در آیفون‌ها و سایر دستگاه‌های اپل را تعیین کند.

Sacconaghi معتقد است که گوگل به‌احتمال زیاد هزینه بیشتری نیز می‌پردازد تا “مطمئن شود مایکروسافت از آنها پیشی نخواهد گرفت.” با این حال، احتمال کمی وجود دارد که گوگل به‌زودی استراتژی خود را بازبینی کند، چراکه پرداخت‌های این شرکت ممکن است به 18 تا 20 میلیارد دلار در سال 2022 نیز برسد. گوگل ممکن است برای پرداخت هزینه کمتر، مذاکره مجدد با اپل را انتخاب کند. همچنین این خطر وجود دارد که نهادهای نظارتی قراردادهای مشابه بین این دو شرکت را مسدود کنند، اما ظاهراً بعید است این امر به این زودی‌ها محقق شود. اگر چنین حکمی به تصویب برسد، Sacconaghi انتظار دارد که “احتمالاً 4 تا 5 درصد بر سود ناخالص اپل تأثیر بگذارد.”

گوگل موتور جستجو پیش فرض در سافاری

گوگل موتور جستجو پیش فرض در سافاری

در جریان یک میزگرد در اوایل سال جاری، از مدیر ارشد بخش حریم‌خصوصی اپل، Jane Horvath سوال شد که چرا این شرکت از گوگل به‌عنوان موتور جستجو پیش فرض در سافاری iOS استفاده می‌کند. Horvath در پاسخ گفت که اپل از گوگل به‌عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو در جهان پشتیبانی می‌کند، اما کاربران خود می‌توانند این گزینه را به‌راحتی به DuckDuckGo ،Ecosia و سایر جایگزین‌ها تغییر دهند.

ائتلافی متشکل از 38 ایالت در ماه دسامبر به‌دلیل “محدود کردن غیرقانونی تجارت و حفظ انحصار در سرویس‌های جستجوی عمومی” شکایتی علیه گوگل ارائه کردند. در ادامه این شکایت ادعا شده است که اقدامات گوگل به مصرف‌کنندگان، تبلیغ‌کنندگان و “فرآیند رقابتی” آسیب رسانده است. به‌جز چین و اروپا، گوگل همچنین موتور جستجوی پیش فرض در اکثر دستگاه‌های اندرویدی نیز به‌شمار می‌رود.

گوگل به تولیدکنندگان موبایل برای کنار گذاشتن فروشگاه برنامه شخص ثالث مبلغی پرداخت می‌کرده است

نظر شما راجع‌به پرداخت ۱۵ میلیارد دلار از سوی گوگل به اپل برای باقی‌ماندن به‌عنوان موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر سافاری برای سال ۲۰۲۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه قدر پول😓😓

Mohammadr

انگار پول یه سطل ماسته=/ داداش با این پول کشورو میگردونن…
“اندر خم یک کوچه ام”

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی