حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ جدید و عجیب سافاری که باعث کرش شدن این مرورگر با تایپ کلماتی خاص می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، مرورگر

تاکنون باگ‌های مختلف و عجیب و غریبی در گوشی‌های آیفون یا سایر محصولات اندرویدی دیده‌ایم، اما گویا این یکی کمی عجیب‌تر از آن است که صرفا کلمه عجیب برای آن کافی باشد. بر اساس گزارش کاربران، گویا باگ جدید و عجیب سافاری که باعث کرش شدن این مرورگر با تایپ کلماتی خاص می‌شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

باگ جدید و عجیب سافاری که باعث کرش شدن این مرورگر با تایپ کلماتی خاص می‌شود

به نظر می‌رسد برخی از دارندگان آیفون با مشکلی عجیب روبرو هستند. آن‌ها ادعا کرده‌اند که یک رشته متن ساده متشکل از سه حرف باعث کرش شدن سافاری می‌شود. تعدادی ترکیب ممکن وجود دارد، از جمله “bes” یا “wal” و حتی “tar”. وقتی موتور گوگل، موتور جستجوی پیش‌فرض دستگاه است و این عبارات را در کادر جستجوی مرورگر تایپ می‌کنید، این باگ عجیب ظاهر می‌شود.

مانند هر برنامه دیگری، سافاری هم مشکلات خود را دارد، اما تعداد کمی از آن‌ها به اندازه چیزی که در حال حاضر تجربه می‌کنیم عجیب و غریب بوده‌اند. به گفته تعدادی از کاربران توییتر، یک رشته سه حرفی ساده برای کرش شدن و خروج از این اپلیکیشن آیفون کافی است. توالی کاراکترهای زیر باعث بهم خوردن و کرش شدن این اپلیکیشن می‌شود: tar – bes – wal – wel – old یا sta و pla.

باگ جدید و عجیب سافاری

بهتر است از تایپ این سه حرف خودداری کنید زیرا مرورگر سافاری شما کرش خواهد کرد. اگر خیلی سادگی این سه حرف را در کادر جستجوی سافاری آیفون خود وارد کنید، احتمالا این باگ را خواهید دید. اگر نگران هستید که بدانید، لازم است بگوییم که برنامه به طور ناگهانی و بلافاصله بسته م‌شود. پس از بررسی بیشتر، به نظر می‌رسد که این مشکل با گوگل ارتباط دارد. زیرا زمانی که موتور جستجوی دیگری در حال استفاده است، یعنی مثلا وقتی که Safari موتور جستجوی پیش‌فرض است، این اتفاق نمی‌افتد.

به گفته خبرگزاری GizChina، اینکه چرا این ترکیبات خاص باعث از کار افتادن سافاری می‌شود هنوز یک موضوع مبهم است. با کمال تعجب، تعداد کمی از کاربران این واقعیت را مطرح کرده اند که برخی از آنها حروف اول خرده فروشان محبوب آمریکایی مانند Target، Best Buy، و Walmart هستند: “tar” برای Target، “bes” و “wal”. این تلاش به یافتن راه حل ختم نشده است و مشکل همچنان پابرجاست. علاوه بر این، اپل هنوز اطلاعیه‌ای رسمی در این مورد منتشر نکرده است.

به نظر می‌رسد این مشکل در حال حاضر عمدتا در کالیفرنیا و فلوریدا متمرکز است. بنابراین، به هر دلیلی، ممکن است این باگ در سمت سرور گوگل باشد. اما به نظر می‌رسد که با گذشت زمان برطرف خواهد شد. اگر همچنان در آیفون خود و در انتظار آپدیت احتمالی اپل با آن مواجه شدید، تغییر مرورگر یا تغییر موتور جستجوی مرورگر برای رفع این باگ کافی است. نظر شما کاربران ترنجی در مورد باگ جدید و عجیب سافاری که باعث کرش شدن این مرورگر با تایپ کلماتی خاص می‌شود، چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان