حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در پی افزایش قیمت آیفون ۱۳ به‌منظور جبران هزینه‌ بالا تولید تراشه آن است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، شایعات

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط DigiTimes، اپل قصد دارد قیمت خانواده آیفون ۱۳ آینده خود را به‌عنوان راهی برای جبران هزینه‌های بالای تولید تراشه از تأمین‌کننده اصلی خود یعنی TSMC، افزایش دهد. علت رشد هزینه‌های تولید تراشه شرکت تایوانی،‌ احتمالا به‌دلیل کمبود جهانی تراشه و قطعات مربوط به آن است.

افزایش قیمت آیفون ۱۳ اپل

بر اساس این گزارش، TSMC در حال برنامه‌ریزی برای افزایش هزینه‌های تولید تراشه خود است که بر چندین مشتری از جمله اپل تأثیر می‌گذارد. گفته می‌شود که TSMC به‌دنبال افزایش 20 درصدی هزینه‌های خود برای “فرایند پیشرفته و کامل تولید تراشه” است. انتظار می‌رود تغییرات جدید در ماه ژانویه سال آینده اعمال شوند.

همچنین گزارش شده است که TSMC به‌دلیل افزایش قیمت 20 درصدی فرایند خود، پیش از این به مشتریان خود اطلاع داده است و بیان کرده که قیمت‌های جدید، از ژانویه 2022 اعمال می‌شوند. تعدیل قیمت نیز برای سفارشاتی درنظر گرفته خواهد شد که از ماه دسامبر صورت می‌پذیرند.

به گفته منابع مطلع، برای فرایندهای پیشرفته کمتر از 7 نانومتر، TSMC درنظر دارد تا قیمت‌ها را 3 تا 10 درصد افزایش دهد. اپل نیز به‌عنوان بزرگترین مشتری TSMC با سفارشاتی که بیش از 20 درصد از کل درآمد تولید تراشه این شرکت را تشکیل می‌دهد، 3 تا 5 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

افزایش قیمت آیفون ۱۳ اپل

افزایش قیمت آیفون ۱۳ اپل

جبران افزایش هزینه تولید تراشه با افزایش قیمت تمام شده دستگاه

گفته می‌شود اپل به‌عنوان راهی برای جبران افزایش هزینه‌ها، قیمت سری آیفون ۱۳ را افزایش خواهد داد تا “تاثیر افزایش هزینه‌ها بر سودآوری آنها را کاهش دهد.”

به گفته منابع، احتمالاً اپل قیمت‌های بیشتری را برای آیفون آینده خود و سایر دستگاه‌ها تعیین خواهد کرد. چندین شرکت سازنده نوت‌بوک‌ها که امسال قیمت خود را 5 تا 10 درصد افزایش داده‌اند، همچنان به‌دنبال راهی برای کاهش تاثیر افزایش هزینه‌ها بر سودآوری خود هستند.

اپل امسال پیشرفت‌های قابل‌توجهی را برای iPhone 13 آماده کرده، از جمله ویژگی‌هایی که مخصوص عکاسان و فیلمبرداران حرفه‌ای طراحی شده است. در نسخه‌های پرو نیز، شایعه شده است که اپل از ProRes برای ویدیوهای حالت عمودی پشتیبانی می‌کند. این شرکت ممکن است هر دوی این ویژگی‌ها را به‌عنوان توجیهی برای افزایش قیمت در آیفون‌های برتر خود ارائه کند.

انتظار می‌رود اپل یک رویداد تماما مجازی را در شهریور ماه برگزار کند که عمده محصولات مورد انتظار آن شامل معرفی آیفون ۱۳ و اپل واچ سری ۷ می‌باشد.

تولید آیفون ۱۳ تا ۲۰ درصد بیشتر از آیفون ۱۲ خواهد بود

دیدگاه شما چیست؟ با افزایش قیمت سری آیفون ۱۳ کنار می‌آیید؟ البته از آنجا که علت این افزایش قیمت، کمبود تراشه و درنتیجه افزایش هزینه‌های تولید آن توسط TSMC می‌باشد، بعید است تنها شاهد بالا رفتن قیمت محصولات اپل باشیم و احتمال دارد سایر تولیدکنندگان نیز رویه این شرکت را در آینده دنبال کنند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خدایی نکن اپل
اینا میان از تو دنباله روی می کنن
بدبخت میشیم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی