حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری Galaxy Z Fold 3 مشخص شد: خوب اما نه به اندازه کافی!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تست، سامسونگ، عمر باتری

عمر باتری؛ موضوعی که خیلی سامسونگ در حین رونمایی از گوشی‌های منعطف خود بر روی آن مانور نداد. چرا که هدف کلی سامسونگ، ارائه گوشی‌های منعطف با عمر باتری بالا نبوده است. اما در هر صورت، این موضوع حائز اهمیت است. به همین ترتیب، عمر باتری Galaxy Z Fold 3 به تازگی و همراه با تست سرعت شارژ این گوشی منتشر شده است. اما دقیقاً چه نتایجی از این گوشی ثبت شده‌اند؟

گلکسی زی فولد ٣

گلکسی زی فولد ٣ دو هفته پیش توسط سامسونگ رسماً معرفی شد. این گوشی، دارای تغییرات ویژه‌ای نسبت به نسل قبل است. از جمله این تغییرات چشمگیر، می‌توان به استفاده از دوربین سلفی درون نمایشگر در آن اشاره کرد.

 

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ رسما معرفی شد: گوشی تاشو 5G و ضدآب

 

بالأخره پرچمدار جدید سامسونگ به دست Gsmarena نیز رسید. این مرجع، مانند همیشه و طی بررسی دستگاه‌ها، از عمر باتری آن‌ها و همچنین سرعت شارژر آن‌ها صحبت به میان می‌آورد. این بار نوبت به عمر باتری Galaxy Z Fold 3 در بررسی‌های Gsmarena می‌رسد. در همین جهت، ادامه مطلب را به این موضوع اختصاص می‌دهیم. اما پیش از آن، بد نیست تا مروری بر مشخصات فنی این گوشی منعطف داشته باشیم:

– نمایشگر داخلی ٧.۶ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و وضوح ٢,٢٠٨×١,٧۶٨

– نمایشگر خارجی ۶.٢ اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X با رفرش ریت ١٢٠ هرتزی و وضوح ٢,٢۶٨×٨٣٢

– تراشه ۵ نانومتری Snapdragon 888

– رابط کاربری OneUI 3.1 بر پایه اندروید ١١

– باتری ۴,۴٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر سیمی ٢۵ واتی

ما پیش از بررسی عمر باتری Galaxy Z Fold 3، نگاهی به عمر باتری گلکسی زی فلیپ ٣ نیز داشتیم. این گوشی پیش از Galaxy Z Fold 3 تست شده بود. این گوشی، عمر باتری خیلی خوبی نداشت. برای همین، شاهد نتایج ضعیفی از آن بودیم. اما آیا Galaxy Z Fold 3 در سطح این گوشی است؟

 

عمر باتری Galaxy Z Flip 3 مشخص شد: همیشه نزدیک پریز برق باشید!

 

عمر باتری Galaxy Z Fold 3

همان طور که به شما گفتیم، ظرفیت اسمی باتری این گوشی، برابر با ۴,۴٠٠ میلی آمپر ساعت می‌باشد. این باتری، به صورت دوگانه استفاده شده است. سامسونگ Galaxy Z Fold 3، دارای دو نمایشگر داخلی و خارجی است. به همین دلیل، Gsmarena عمر باتری این دستگاه را به دو صورت تست کرده است. تست اول، مربوط به نمایشگر داخلی و تست دوم، مربوط به نمایشگر خارجی است. در نهایت، از عمر باتری Galaxy Z Fold 3 در حالت باز شده آغاز می‌کنیم.

عمر باتری Galaxy Z Fold 3 در حالت بسته

عمر باتری گلکسی زی فولد ٣ در حالت بسته

عمر باتری گلکسی زی فولد ٣ از همین ابتدای کار، چندان جذاب نیست. این گوشی در حالت استفاده ترکیبی، دوام ٧۵ ساعته را ثبت کرده است. به دلیل ثبت چنین رقمی، عمر باتری گلکسی زی فولد ٣ در بازه “متوسط” قرار می‌گیرد. شما نمی‌توانید خیلی به عمر باتری گوشی منعطف پرچمدار سامسونگ اعتماد کنید. اما در کل، این گوشی با چنین ظرفیت باتری و نمایشگر ٧.۵ اینچی، عملکرد کلی مناسبی دارد. در بخش تماس 3G، گلکسی زی فولد ٣ موفق به بازدهی ٢٣:٣٠ ساعته شده است.

با وب گردی در این گوشی، تنها می‌توان ١٠ ساعت بازدهی را به دست آورد. Gsmarena می‌گوید که این رقم، در حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی به دست آمده است. اما سامسونگ به صورت خودکار، رفرش ریت دستگاه را دستخوش تغییراتی کرده است که طبیعی است. در بخش پخش فیلم نیز چنین اتفاقی رخ داده است و شاهد تنظیم خودکار رفرش ریت به لطف بک پلین LTPO هستیم. با گوشی Galaxy Z Fold 3 در حالت باز شده، می‌توان تا ١۴ ساعت فیلم تماشا کرد.

عمر باتری Galaxy Z Fold 3 در حالت باز شده

گلکسی زی فولد ٣ در حالت باز شده

در ادامه بررسی عمر Galaxy Z Fold 3، به بخش دوم آن می‌رسیم. بخش دوم این بررسی، مربوط به حالت باز شده و نمایشگر خارجی است. خوشبختانه، شاهد ثبت نتایج بهتری در این حالت هستیم. چرا که قطر این نمایشگر، تنها ۶.٢ اینچ است. بر اساس نتایج به دست آمده این گوشی تا ٨٢ ساعت در حالت استفاده ترکیبی دوام آورده است. به همین صورت، عمر باتری Galaxy Z Fold 3 در بخش نمایشگر خارجی، در بازه “خوب” قرار می‌گیرد. این گوشی، در حالت تماس 3G همان نتیجه قبلی را ثبت کرده است.

در نهایت، به ترتیب در بخش وب گردی و پخش فیلم این گوشی توانسته است تا ١٢ و ١۶:٣٠ ساعت بازدهی داشته باشد این موضوع، نشان می‌دهد که اگر عمر باتری برای شما مهم است، بهتر است تا به سراغ نمایشگر خارجی این دستگاه منعطف بروید. هرچند عمر باتری دستگاه با این نمایشگر، عالی نیست. اما باز هم با چنین ظرفیت باتری، عملکرد Galaxy Z Fold 3 مناسب است. در تصویر زیر، می‌توانید مقایسه‌ای از عمر باتری Galaxy Z Fold 3، گلکسی زی فولد ٢ و گلکسی Z Flip 3 را مشاهده کنید:

تست سرعت شارژ پرچمدار منعطف سامسونگ

گلکسی زی فولد ٢، دارای باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی بود. بنابراین حجم باتری نسل جدید آن، کم‌تر است. اما این گوشی چه عملکردی در سرعت شارژ دارد؟ در ابتدا باید گفت که این گوشی به دلیل استفاده از باتری دوگانه، زودتر شارژ می‌شود. متأسفانه، خبری از شارژر درون جعبه برای این گوشی نیست. اما اگر در جشنواره پیش فروش Galaxy Z Fold 3 شرکت کرده باشید، یک شارژر ٢۵ واتی را به رایگان دریافت خواهید کرد.

در نیم ساعت اول، تنها ٣٣ درصد از ظرفیت باتری این پرچمدار پر می‌شود. این مقدار، ٣ درصد بیشتر از نسل قبلی است. زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری نیز کم‌تر شده است. به طوری که این گوشی، طی ١٠۶ دقیقه فول شارژ می‌شود. یعنی ۴ دقیقه زودتر از Galaxy Z Fold 2 با همان شارژر و حجم باتری بیشتر. این شارژر، در کل عملکرد مناسبی دارد و نمی‌توان خرده‌ای به آن گرفت.

نظرتان در مورد عمر باتری گوشی منعطف و پرچمدار جدید سامسونگ چیست؟ آیا از عملکرد این گوشی راضی هستید؟ انتقادی در مورد عمر باتری این گوشی دار ید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️