حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنلاک بوتلودر Galaxy Z Fold 3 سبب از کار افتادن عمدی تمام دوربین‌ها می‌شود!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سامسونگ، مشکلات

گلکسی Z Fold 3 برترین دستگاه منطعف کنونی سامسونگ است. هنوز دو هفته از زمان رونمایی این گوشی منعطف پرچمدار نگذشته است. اما شاهد آن هستیم که برخی ترجیح می‌دهند تا بوتلودر این گوشی منعطف را آنلاک کنند. اما بر اساس آخرین گزارشات، آنلاک بوتلودر Galaxy Z Fold 3 سبب از کار افتادن تمام دوربین‌های موجود در این گوشی منعطف پرچمدار می‌شود!

قصد دارید تا آنلاک بوتلودر Galaxy Z Fold 3 خود را انجام دهید؟ پس با دوربین‌های دستگاه خود خداحافظی کنید!

گلکسی زی فولد ٣ در تاریخ ٢٠ مرداد ١۴٠٠ رسماً توسط سامسونگ معرفی شد. این دستگاه، برترین دستگاه منعطف سامسونگ محسوب می‌شود. از مشخصات آن، می‌توان به استفاده از از تراشه Snapdragon 888 و گواهینامه مقاومت در برابر آب اشاره کرد.

 

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ رسما معرفی شد: گوشی تاشو 5G و ضدآب

 

بنابر گفته‌های Android Authority، دلایل زیادی وجود دارد که بخواهید بوتلودر گوشی خود را بازگشایی و یا به اصلاح، آنلاک کنید. اما مشخصاً این کار، می‌تواند عوارض جانبی بر روی گوشی شما نیز داشته باشد. اکنون، به نظر می‌رسد که این عوارض جانبی در هنگام آنلاک Galaxy Z Fold 3 نیز یک موضوع فراگیر برای این گوشی تازه وارد است. اما اگر آنلاک Galaxy Z Fold 3 خود را انجام دهیم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به گزارش XDA Developers، اگر بخواهید بوتلودر گلکسی زی فولد ٣ خود را باز کنید، تمام دوربین‌های گوشی منعطف شما از کار خواهد افتاد. این موضوع، به طور مؤثری سبب می‌شود تا نتوانید چه دوربین پیش فرض گوشی و چه دوربین‌های شخص ثالث را بر روی Galaxy Z Fold 3 به اجرا در بیاورید. البته سامسونگ نیز در این مورد هشدار داده است. اگر بخواهید بوتلودر Galaxy Z Fold 3 را بازگشایی کنید، سامسونگ در مورد دوربین‌ها هشدار می‌دهد. اما در کل، این موضوع عجیب است. مشخص نیست که چرا سامسونگ با وجود اطلاع از این مشکل، کاری نکرده است.

هر چند موضوع بازگشایی بوتلودر، یک نگرانی برای سامسونگ است. زیرا با این کار، بسیاری از سرویس‌های پیش فرض سامسونگ مانند Knox، از کار خواهند افتاد. در ادامه، امنیت دستگاه به شدت پایین خواهد آمد و هر گونه ریسک امنیتی ممکن می‌شود. بنابراین، سامسونگ ظاهراً سعی دارد تا با این کار از آنلاک بوتلودر Galaxy Z Fold 3 جلوگیری کند. مشخصاً این موضوع، آزادی عمل را از کاربران Galaxy Z Fold 3 سلب می‌کند. امتناع از دسترسی به نیازهای اولیه قطعات سخت افزاری گوشی، کار صحیحی در این گوشی نیست. بهتر بود تا سامسونگ، کار دیگری را به جای محدودسازی دوربین انجام دهد.

"غیرفعال

سونی نیز پیش‌تر چنین کاری را انجام داده بود. اگر بوتلودر گوشی سونی خود را باز می‌کردید، دوربین از کار می‌افتاد. سونی طی واکنش به این مسئله، اظهارات جالبی داشت. ژاپنی‌ها گفتند که آنلاک بوتلودر، سبب حذف برخی از DRMهای امنیتی می‌شود که بر عملکرد پیشرفته دوربین تأثیر گذار هستند. بنابراین، قابلیت‌هایی مانند کاهش نویز از بین می‌رود. بنابراین، ما حدس می‌زنیم که سناریوی آنلاک بوتلودر Galaxy Z Fold 3 مشابه آن باشد. اما همچنان این کار، کمی عجیب است. چرا که دسترسی به دوربین حتی با کیفیت کم، بهتر از این موضوع است. در کل، چرا باید به دلیل افت کیفیت، دسترسی دوربین به کلی گرفته شود؟

نظر شما در مورد مشکل آنلاک بوتلودر Galaxy Z Fold 3 چیست؟ آیا سامسونگ کار درستی کرده است؟ فکر می‌کنید که چرا باید چنین اتفاقی رخ بدهد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

به نظرم که کار درستی نیست ولی خب خیلی کم هستن آدمایی که آنلاک کنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️