حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پتنت گوشی با نمایشگر Arc را ثبت کرد: احتمال استفاده در میت ۵۰

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | حق اختراع، کانسپت، هواوی

نمایشگرهای خمیده در نظر همه‌ی کاربران گزینه‌ی ایده‌آلی به‌شمار نمی‌رود، اما این مانع از آزمایش هواوی بر روی دستگاه‌هایی با این ویژگی نشده است و حتی پتنت جدید این شرکت نشان می‌دهد که آنها قصد دارند به‌زودی فناوری نمایشگر خمیده را به سطح جدیدی رسانده و با ارائه نمایشگر Arc بر روی یک گوشی هوشمند(به‌احتمال زیاد سری میت ۵۰)، تجربه کاربری خریداران این دستگاه را تا حد زیادی تغییر دهند.

گوشی هواوی با نمایشگر Arc

حق اختراع هواوی اولین بار توسط LetsGoDigital مشاهده شد که طبق آن نشان داده می‌شود برای طراحی تلفن هوشمند از نمایشگر Arc با لبه‌های منحنی شدید در هر دو طرف که تا پشت تلفن امتداد دارد، استفاده شده است.

لبه‌های خمیده این دستگاه با چندین کنترل لمسی نیز همراه است. هواوی دکمه‌های پاور گوشی و تنظیم میزان صدا را علاوه‌بر سایر دکمه‌هایی که بسته به برنامه داخل گوشی تغییر می‌کنند، به‌صورت مجازی در رابط کاربری قسمت خمیده این دستگاه در نظر گرفته است. همچنین لبه‌های خمیده از نمایش نوتیفیکیشن‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند.

این حق اختراع همچنین وجود یک سیستم لمسی حساس به فشار را تشریح می‌کند، درست مانند ویژگی بازنشسته شده‌ی 3D Touch اپل. کارکرد این قابلیت بدین صورت است که اگر روی قسمت خمیده صفحه فشار بیشتری وارد کنید، عملکردهای مضاعفی برای گوشی موردنظر ایجاد خواهد شد.

پتنت گوشی هواوی با نمایشگر Arc

پتنت گوشی هواوی با نمایشگر Arc

از آنجا که ما در مورد یک حق اختراع صحبت می‌کنیم، هیچ تضمینی وجود ندارد که تلفن هوشمندی که در تصویر اصلی مطلب نشان داده شده است، وارد بازار شود. علاوه‌بر این، هیچ صحبتی از مشخصات داخلی مانند نوع چیپست و فضای ذخیره‌سازی آن نیز نشده است.

هرچند این موضوع، هواوی را از جزئیات برخی از ویژگی‌هایی که برای این کانسپت درنظر گرفته است، باز نمی‌دارد. به‌عنوان مثال، این گوشی شامل یک سیستم خنک‌کننده اختصاصی می‌باشد تا عملکرد مطلوب آن را به‌صورت دائمی تضمین کند.

همچنین گفته می‌شود که یک تراشه دارای هوش‌مصنوعی نیز در کنار بلندگوی استریو دستگاه گنجانده شده است. علاوه‌بر این، هواوی یک دوربین سلفی زیر نمایشگر را مانند آنچه در گلکسی زد فولد ۳ شاهد آن هستیم، در این گوشی بکار می‌برد.

طراحی احتمالی هواوی میت ۵۰ با نمایشگر Arc

طراحی احتمالی هواوی میت ۵۰ با نمایشگر Arc

قاب پشت دستگاه چطور؟ خب، کانسپت مورد بحث دارای یک برجستگی دوربین مستطیلی است که خود دارای دو ماژول دایره‌ای بوده که در مجموع چهار سنسور دوربین به همراه یک فلاش LED درون آن جای گرفته است. موارد ذکر شده آشنا به‌نظر می‌رسند چراکه ترکیب مشابهی را دقیقا در پرچمدار این شرکت یعنی هواوی پی ۵۰ شاهد هستیم، تنها با این تفاوت که کل ماژول دوربین در سمت راست دستگاه قرار دارد و نه در وسط.

درنهایت آخرین پتنت هواوی ممکن است پیش‌نمایشی از سری پرچمدار Mate 50 باشد. با این حال، گفته می‌شود که این عرضه این سری به‌دلیل مشکلات اخیر شرکت در زمینه تامین تراشه لغو شده است، بنابراین ممکن است محصول ثبت شده هرگز معرفی نشود. البته پس از آن، اخباری به گوش می‌رسید مبنی‌بر اینکه برنامه عرضه این گوشی متوقف نشده اما تاریخ معرفی آن به نیمه اول سال ۲۰۲۲ موکول شده است.

هواوی Mate 50 با تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون رونمایی خواهد شد

نظر شما راجع‌به پتنت نمایشگر Arc هواوی و احتمال استفاده از آن در گوشی پرچمدار سری میت ۵۰ این شرکت چیست؟ آیا این سبک طراحی با نمایشگر فوق خمیده را می‌پسندید و یا آن را غیرکاربردی و صرفا موردی تزئینی و زیباشناختی می‌پندارید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faez

نمایشگر خمیده و طراحی دوربین طراحی گوشیرو زشت کرده

BeFair

اصلا از اینقدر نمایشگر اج خوشم نمیاد

کلا از نمایشگر اج خوشم نمیاد ولی گوشی رو شیک می کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی