حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازشگر تصویر ویوو با سری Vivo X70 معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، ویوو

ویوو از آن دسته برندهایی است که در برخی مواقع، از ویژگی‌های اختصاصی خود در محصولاتش استفاده می‌کند. به دلیل همین کارها، ویوو توانسته است به مرور زمان سهم فروش خود را افزایش دهد. جدیدترین برنامه ویوو، رونمایی از پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی است. به همین دلیل، گفته می‌شود که پردازشگر تصویر ویوو به همراه سری پرچمدار Vivo X70 رونمایی خواهد شد. این پردازشگر تصویر، اولین محصول ویوو در این زمینه است.

پردازشگر تصویر ویوو، محصول اختصاصی بعدی این کمپانی چینی است که ماه بعد رونمایی می‌شود

مدتی پیش، از برخی مشخصات سری Vivo X70 صحبت کردیم. در این مطلب، به برخی از شایعات و جزئیات لو رفته از پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی ویوو نیز صحبت کردیم. حال، جزئیات جدیدی از آن فاش شده است.

 

ویوو X70 Pro و ویوو X70 با تراشه‌های قدیمی Exynos 1080 و Dimensity 1200 عرضه می‌شوند

 

به گفته Gizmochina، قبل از این بر اساس گفته افشاگران، ادعا می‌شد که پردازشگر تصویر اختصاصی Vivo و Oppo در راه هستند. حال، ما به این محصول از ویوو نزدیک و نزدیک‌تر شده‌ایم. هم اکنون، جزئیات تازه‌ای از پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی ویوو به دست ما رسیده است. در همین راستا و طبق آخرین گزارشات، ویوو اولین پردازشگر تصویر خود را به زودی معرفی می‌کند. این پردازشگر تصویر، با اسم رمز Yueying معرفی می‌شود. شایان ذکر است که بر اساس شایعات، این پردازشگر تصویر ماه آینده معرفی خواهد شد. همچنین گزارش شده است که سری Vivo X70 از این پردازشگر سیگنال تصویر استفاده می‌کنند. بنابراین، ما شاهد رونمایی بیش از یک محصول در آینده از سوی ویوو هستیم.

ظاهراً ویوو کاملاً بر روی توسعه پردازشگر اختصاصی خود متمرکز بوده است. زیرا ویوو برای این بخش، حدود ۵٠٠ تا ۶٠٠ مهندس را اختصاص داده است. ویوو در سال ٢٠١٩ میلادی، تأیید کرد که در حال توسعه پردازشگر تصویر اختصاصی خود است. همچنین آن‌ها از سال ٢٠١٨ یه فکر این پردازشگر بوده‌اند. بنابراین، این پردازشگر سال‌هاست که در دست توسعه قرار دارد و احتمالاً عملکرد بسیار تأثیر گذاری دارد. همچنین به گفته منابع مختلف، ویوو به دنبال استخدام افراد بیشتر است. چینی‌ها می‌خواهند با سرمایه گذاری بیشتر و توسعه بخش‌های اختصاصی، توسعه تراشه‌های خود را بیشتر کنند. ویوو مایل است سرمایه عظیمی را به این بخش تخصیص دهد.

اما ویوو تنها در بخش توسعه پردازشگر تصویر خود سرمایه گذاری نکرده است. بلکه این برند چینی، در زمینه 5G، هوش مصنوعی و دیگر فناوری‌های جدید، سرمایه گذاری هنگفتی کرده است. در حال حاضر، ما از نام‌های تجاری احتمالی تراشه اختصاصی ویوو اطلاع داریم. این نام‌ها، Vivo SoC و Vivo Chip می‌باشند. این تراشه‌ها، ممکن است محصولات مختلفی باشند. به طور مثال، ممکن است آن‌ها پردازنده مخصوص رایانه، مودم، تراشه‌های موبایل و یا مدارهای چاپی مخصوص باشند. شرکت خواهر ویوو، یعنی اوپو نیز در حال توسعه تراشه اختصاصی خود است. دور از انتظار نیست که شاهد معرفی این تراشه اختصاصی در کنار Oppo Find X4 باشیم. هرچند که عدد ۴ برای چینی‌ها نحس است (!) و احتمالاً باید منتظر نام Find X5 باشیم. جالب است که بدانید تیم توسعه تراشه اوپو، نزدیک به ١,٠٠٠ کارمند شاغل در این بخش دارد.

پردازشگر تصویر ویوو

اما چینی‌ها، برای اولین بار نیست که تراشه‌ها و پردازشگر تصویر اختصاصی خود را توسعه می‌دهند. پیش از این، شیائومی از پردازشگر تصویر اختصاصی خود پرده برداشت. نام آن، Surge C1 است. این پردازنده سیگنال تصویر، برای اولین بار در گوشی Mi Mix Fold استفاده شد. به نظر می‌رسد که این اقدامات، پس از قرار گرفتن هواوی در لیست تحریم‌های آمریکا، به صورت جدی دنبال می‌شود. چینی‌ها می‌خواهند به صورت مستقل، تراشه‌ها و محصولات اختصاصی خود را طراحی کنند تا اگر روزی به سرنوشت هواوی دچار شدند، بتواند روی پای خود بایستند.

 

تراشه Surge C1 اولین تراشه پردازش سیگنال تصویر شیائومی معرفی شد

 

نظر شما در مورد پردازشگر تصویر ویوو چیست؟ فکر می‌کنید که ویوو بتواند با این پردازشگر به موفقیت برسد؟ چه نظری در مورد فناوری‌های اختصاصی چینی‌ها دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️