حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری Galaxy Tab S8 سامسونگ تنها با Snapdragon 898 عرضه می‌شود!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تبلت، سامسونگ، شایعات

سامسونگ برای طراحی و توسعه نسل بعدی تراشه اختصاصی خود یعنی Exynos 2200، از پردازنده گرافیکی قدرتمند AMD RDNA 2 بهره گرفته است. به همین دلیل، اکثر طرفداران سامسونگ منتظر این هستند که ببینند این تراشه چه عملکردی دارد و آیا می‌تواند عملکرد نسل‌های قبلی را جبران کند؟ خب، باید بگوییم که عملکرد Exynos 2200 هر طوری باشد، به صورت عمده در دستگاه‌های سامسونگ استفاده نمی‌شود. زیرا سری Galaxy Tab S8 سامسونگ تنها از تراشه Snapdragon 898 استفاده خواهد کرد.

سری Galaxy Tab S8 سامسونگ مانند نسخه جهانی سری Galaxy S22 از تراشه Snapdragon 898 برخوردار خواهد شد

همان طور که در ترنجی گفته بودیم، بیشتر نسخه‌های سامسونگ Galaxy S22 با تراشه Snapdragon 898 عرضه می‌شود. این موضوع، به دلیل عدم توانایی سامسونگ در تولید Exynos 2200 با چنین گستردگی است.

 

سری Galaxy S22 سامسونگ در بیشتر مناطق از Snapdragon 898 استفاده خواهد کرد

 

بر اساس گزارش Gsmarena، چند ماه پیش مشخصات سری تبلت‌های Galaxy Tab S8 سامسونگ به طور قابل توجهی لو رفت. بر اساس این اطلاعات، ما می‌دانیم که این خانواده شامل سه عضو است. این اعضا، از نسخه‌های استاندارد، پلاس و اولترای این تبلت تشکیل می‌شوند. همچنین گفته می‌شود که نسخه استاندارد نیز از شارژر ۴۵ واتی نیز برخوردار خواهد شد. به طور دقیق‌تر، هر سه نسخه از چنین شارژری استفاده خواهند کرد. احتمالاً این شارژر در جعبه قرار نگیرد. این شارژرها، به طور دقیق دارای قدرت ١٠ آمپر در ۴.۵ ولت می‌باشند. همچنین سری Tab S7 از چنین شارژرهایی پشتیبانی می‌کرد. بنابراین، شاهد تحولی در این بخش نخواهیم بود.

با وجود استفاده از باتری بزرگ‌تر در تبلت‌ها، استفاده از شارژرهایی با توان ۴٠ وات یا بیشتر، کم‌تر مشاهده می‌شود. صحبت از باتری شد. نسخه استاندارد، از باتری ٨,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد کرد. نسخه‌های پلاس و اولترا نیز به باتری‌های ١٠,٠٩٠ و ١١,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی تجهیز می‌شوند.

 

سری گلکسی Tab S8 سامسونگ به پرچمداری گلکسی Tab S8 Ultra در راه ا‌ست

 

اما به اصل ماجرا می‌رسیم. موضوع بحث ما، در مورد استفاده از تراشه پرچمدار کوالکام در این سری تبلت‌ها است. گربه داستان ما یا همان Ice Universe (!) در مورد تراشه این خانواده اظهار نظر کرده است. او می‌گوید که هر سه عضو این خانواده، از تراشه Snapdragon 898 استفاده خواهند کرد. بنابراین، شاید تأخیر در رونمایی این خانواده، به همین دلیل است. پیش از این، سری Tab S7 نیز با تراشه‌های پرچمدار کوالکام در سال ٢٠٢٠ روانه بازار شدند. اما باید بگوییم که Snapdragon 898 احتمالاً زودتر از اواخر امسال یا اوایل سال بعد رونمایی و عرضه نمی‌شود. این تراشه، از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ برخوردار خواهد شد.

 

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و ٢٠ درصد بهبود عملکرد معرفی می‌شود

 

نکته دیگری که وجود دارد، در مورد Exynos 2200 است. بر اساس اطلاعات گزارش شده، خبری از این تراشه اختصاصی و قدرتمند در سری Galaxy Tab S8 سامسونگ نخواهد بود. هرچند این تراشه نیز همچنان رونمایی نشده است. بنابراین، باید مانند نسل قبل منتظر تجهیز تمام نسخه‌ها به تراشه‌ای از کوالکام باشیم. گفتنی است که این سری تبلت‌ها، در کنار سری Galaxy S22 و رابط کاربری OneUI 4.0 معرفی خواهند شد.

نظر شما در مورد ادامه استفاده از تراشه پرچمدار کوالکام در تبلت‌های پرچمدار سامسونگ چیست؟ شما ترجیح می‌دهید که سامسونگ در این نسل، از کدام تراشه استفاده کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

پس احتمالا قیمت خیلی بالایی هم باید داشته باشه
همین الان سری تب 7 با قیمت حدودا 25 میلیونی فروخته میشه و احتمالا قیمت تب 8 چه دودی که از مغزمون بلند نکنه!
قطعا دلیل استفاده از همچین پردازنده قدرتمندی فقط میتونه رقابت مستقیم با اپل باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️