حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل پتنت لنز دوربین پریسکوپی را ثبت کرد: احتمال استفاده در آیفون ۱۴ پرو مکس

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، حق اختراع، دوربین

پیرامون دوربین‌های مخصوص زوم در گوشی‌های آیفون، به‌نظر می‌رسد اپل تاکنون منتظر مانده تا افت قیمت قطعات و پیشرفت تکنولوژی آن توسط دیگران صورت گیرد، سپس وارد شده و یک آیفون با بزرگنمایی قابل‌قبول را معرفی کند. پیش‌تر نیز خبرهایی از احتمال استفاده از لنز تله‌فوتو پریسکوپ در آیفون‌های ۲۰۲۲ شنیده بودیم؛ امروز اما پتنت جدید ثبت شده اپل درباب این دوربین، تنور شایعات را داغ کرده و رفته‌رفته به بهره‌مندی آیفون ۱۴ پرو مکس از دوربین پریسکوپی، رنگ واقعیت می‌بخشد.

پتنت لنز دوربین پریسکوپی اپل

همان‌طور که گفتیم پیش از این نیز بارها به این خبر اشاره کرده بودیم؛ با این حال، شک نکنید که احتمال معرفی آیفون ۱۴ پرو مکس با بزرگنمایی اپتیکال 4 برابر (مشابه پیکسل ۶ پرو) تا 10 برابر (مانند گلکسی اس ۲۱ اولترا) دور از انتظار نیست. به گفته تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، بزرگنمایی پریسکوپ در iPhone 14 Pro Max استفاده شده و جزو ویژگی‌های تعیین‌کننده مدل‌های 2022 خواهد بود.

اپل احتمالاً برای طراحی اپتیکال تاشو خود نیاز به طراحی مجدد دارد، اما فراموش نکنیم که سال ۲۰۲۳ به‌عنوان سال آیفون تاشو شایعه شده است، بنابراین احتمال دارد تا آن زمان تغییرات اساسی رخ ندهد.

به‌نظر می‌رسد برای تأیید اینکه اپل درحال کار بر روی لنز اپتیکال تاشو برای آیفون های آینده خود است، تعدادی از اختراعات ثبت شده توسط این شرکت به‌صورت عمومی منتشر شده و تمام ویژگی‌های ذاتی زوم پریسکوپ را به‌صورتی که در گوشی‌های پرچمدار فعلی اندرویدی شاهد آن هستیم، توضیح می‌دهد.

پتنت لنز دوربین پریسکوپی اپل

پتنت لنز دوربین پریسکوپی اپل

در واقع، طبق گفته Patently Apple، حداقل 53 پتنت در مورد این موضوع از سوی اپل موجود بوده که دیروز در مجموعه‌ای از ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده منتشر شده است.

چیزی که بسیار جالب به‌نظر می‌رسد، اینست که این 53 پتنت، شامل فناوری بزرگنمایی پریسکوپ برای عینک‌های احتمالی آینده AR/VR اپل نیز می‌شود، نه فقط اجزا و اصولی برای دوربین زوم پریسکوپ آیفون‌ها.

متأسفانه، شایعه عینک اپل برای رویداد WWDC سال آینده مطرح شده است، بنابراین هنوز فاصله زیادی تا ارائه این تکنولوژي از سوی اپل داریم.

دوربین پریسکوپی آیفون های آینده اپل با کمک سامسونگ ساخته خواهد شد

نظر شما راجع‌به پتنت ثبت شده اخیر اپل پیرامون لنز دوربین پریسکوپی چیست؟ به‌نظر شما اپل بالاخره از این تکنولوژي در آیفون‌های سال آینده خود و به‌طور مشخص در آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده خواهد کرد یا خیر؟ مطمئینا تا آن زمان شاهد ارائه این فناوری در شمار بیشتری از گوشی‌های پرچمدار و یا حتی میان‌رده اندروید هستیم. این شرکت‌ها هم‌اکنون بر روی تکنولوژي‌های نسل بعدی خود در دوربین‌های پریسکوپی نیز ورود کرده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود این تاخیر اپل نیز درنهایت با ارائه یک لنز دوربین خاص با نوآوری جدید همراه باشد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

ایفون 12 پرو مکث 5 ایکس اپتیک زوم داره نیاز به افزایش نداره کاری نداره ایفون 13 هم با التراواید مقایسه میکنه مشکل حل میشه 🙂😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی