حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رونمایی از اپل Mac Mini با تراشه M1X تا سال ٢٠٢٢ به تعویق افتاده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، گجت‌های داغ

مک مینی‌ها، معمولاً محصولات کاربردی برای کاربران اپل هستند. اگر شما علاقه‌ای به تهیه لپ تاپ نداشته باشید، این محصولات به کار شما خواهند آمد. مک مینی، سال گذشته با تراشه Apple M1 عرضه شده بود. پیش از این، انتظار می‌رفت که اپل Mac Mini با تراشه M1X در سال جاری میلادی رونمایی شود. اما بر اساس گزارشات جدید، مک مینی جدید اپل تا سال ٢٠٢٢ تأخیر خورده است.

رونمایی از اپل Mac Mini با تراشه Apple M1X امسال صورت نمی‌گیرد

تراشه M1X، شایعات جذابی را در پیرامون خود دارد. به طور مثال پیش از این در ترنجی از عملکرد پردازنده گرافیکی این تراشه در برابر RTX3070 لپ تاپ گفته بودیم. این پردازنده گرافیکی، نصف RTX3070 به انرژی نیاز دارد.

 

عملکرد پردازنده گرافیکی اپل M1X تقریبا برابر گرافیک RTX 3070 لپتاپ بوده و مصرف آن ۵۰٪ کمتر است

 

به گزارش Gizmochina، تیم اپل سیلیکون که وظیفه طراحی و توسعه تراشه‌های اختصاصی اپل را بر عهده دارد، در حال حاضر بر روی تراشه جانشین Apple M1 کار می‌کند. نام این تراشه، Apple M1X خواهد بود. انتظار می‌رود که غول فناوری کوپرتینویی، به زودی از این تراشه قدرتمند خود رونمایی کند. این شرکت، پیش از این مک مینی خود را با تراشه Apple M1 روانه بازار کرد. همین موضوع، سبب استقبال طرفداران اپل شد. بنابراین، آن‌ها هم اکنون منتظر معرفی نسل جدید اپل Mac Mini با تراشه M1X هستند. پیش از این، شایعه شده بود که این محصول، امسال عرضه می‌شود. اما ظاهراً اپل رونمایی از Mac Mini خود را تا سال ٢٠٢٢ میلادی به تعویق انداخته است!

امروز، گزارش تازه‌ای از یکی از افشاگران مطرح اپل منتشر شده است. با استناد به این گزارش، ادعا شده است که مک مینی مجهز به تراشه Apple M1X تا قبل از سال ٢٠٢٢ میلادی رونمایی نمی‌شود. علت این امر، “دلایل بازاریابی” ذکر شده است! احتمالاً دلیل دقیق این موضوع، این است که اپل می‌خواهد بیشتر بر روی مک بوک پروی جدید و تبلیغ ویژگی‌های Apple M1X در این لپ تاپ تمرکز کند. چرا که مک بوک پرو به زودی با این تراشه رونمایی خواهد شد. هرچند که بحران کمبود تراشه‌ها، در این موضوع بی تأثیر نیست. پیش از این، گزارشات از عرضه مک بوک پرو به همراه مک مینی با تراشه Apple M1X در فصل آخر سال جاری میلادی حکایت داشتند. اما به نظر می‌رسد که تنها شایعات مربوط به MacBook Pro درست باشند.

تأخیر در رونمایی از مک مینی جدید با تراشه M1X اپل

تأخیر در رونمایی از مک مینی جدید با تراشه M1X اپل

بیایید کمی در مورد تراشه Apple M1X صحبت کنیم. بر اساس اطلاعات به دست آمده از این تراشه رونمایی نشده، این محصول دارای پردازنده مرکزی ده هسته‌ای است. پردازنده گرافیکی نیز از ٣٢ هسته بهره خواهد برد. از سوی دیگر، قیمت اپل Mac Mini با تراشه M1X نیز پیش از این فاش شده بود. گفته می‌شود که قیمت این محصول با ١۶ گیگابایت حافظه رم و ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی SSD، ١,٢٩٩ دلار آمریکا می‌باشد. توجه داشته باشید که ممکن است مک مینی جدید، حتی همین امسال رونمایی شود. اما جدیدترین اطلاعات، حاکی از تأخیر در رونمایی از Mac Mini هستند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم که منتظر اعلام جزئیات رسمی از سوی اپل باشید. اگر این محصول در سال ٢٠٢٢ رونمایی شود، احتمالاً شاهد رونمایی از مک بوک ایر جدید نیز باشیم.

 

تراشه M1X اپل به صورت رسمی برای نسل جدید MacBook Pro تأیید شد

 

نظر شما در مورد تأخیر در رونمایی از اپل Mac Mini با تراشه M1X چیست؟ آیا منتظر اپل مک مینی جدید هستید؟ تا چه حد بر روی عملکرد تراشه M1X حساب باز کرده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️