حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

TCL به جمع تولیدکنندگان پنل OLED گوشی‌های سامسونگ پیوست

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تی سی ال، سامسونگ، نمایشگر

سال گذشته، کمپانی سامسونگ خط تولید پنل‌های LCD خود را در به TCL فروخت و غول کره‌ای نیز درعوض، مجموعه‌ای را در شرکت چینی خریداری کرد. اکنون، به‌نظر می‌رسد که هر دو شرکت روابط خود را به سطح جدیدی انتقال داده‌اند؛ چراکه گفته می‌شود TCL، زین پس وظیفه تولید پنل OLED گوشی‌های سامسونگ را برعهده خواهد داشت.

TCL تولیدکننده جدید پنل OLED گوشی‌های سامسونگ

طبق گزارشاتی که اخیرا منتشر شده است، TCL اکنون پنل‌های OLED مخصوص گوشی‌های هوشمند را به سامسونگ الکترونیک عرضه می‌کند. این امر با توجه به این که سامسونگ تاکنون به زیرمجموعه خود برای تأمین نمایشگرهای خود تکیه کرده بود، تعجب‌آور است.

این همکاری در ابتدا توسط DigiTimes گزارش شده و بعداً توسط گزارش دیگری از China Securities Journal تأیید شد که ادعا می‌کند “TCL China Star پنل‌های OLED را برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ به این شرکت می‌فروشد.”

TCL تولیدکننده جدید پنل OLED گوشی‌های سامسونگ

TCL تولیدکننده جدید پنل OLED گوشی‌های سامسونگ

این اولین باری نیست که TCL تامین‌کننده سامسونگ می‌شود اما نخستین باریست که TCL پنل‌های OLED را برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ به غول کره‌ای ارائه می‌کند. TCL همچنین بیش از 15 درصد از الزامات پنل LCD سامسونگ برای تلویزیون‌های هوشمند را تأمین می‌کند و کمپانی مستقر در سئول، دومین مشتری بزرگ آنهاست.

هفته گذشته، TCL Technology با اعلام نتایج مالی خود در نیمه اول سال ۲۰۲۱، درآمد عملیاتی خود را 74.299 میلیارد یوان اعلام کرد که نشان دهنده افزایش 153.29 درصدی نسبت به سال گذشته بود. این شرکت اضافه کرد که مجموع عرضه پنل‌های OLED آنها در نیمه اول امسال بیش از سال گذشته بوده است و سهم بازار این شرکت نیز افزایش یافته و در نتیجه مقام چهارم را در سطح جهانی به خود اختصاص داده‌اند.

فروش نمایشگر OLED سامسونگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ از ۵ میلیارد دلار عبور خواهد کرد

درنهایت دیدگاه شما درباره تأمین نمایشگر گوشی‌های هوشمند سامسونگ توسط شرکت چینی TCL چیست؟ به‌نظر شما چرا سامسونگ باوجود خط تولید اختصاصی و قوی خود، دست به چنین اقدامی زده است؟ آیا سامسونگ قصد دارد پنل‌های تولیدی توسط TCL را در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کند و یا به بهره‌مندی نمونه‌های پایین‌رده و اقتصادی به این نوع از پنل‌ها اکتفا می‌کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidtn

به نظر میرسه باید منتظر افت کیفیت پنل های AMOLED گوشی های سامسونگ باشیم ! ( شاید هم من اشتباه میکنم .)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی