حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل مدیریت روشنایی نمایشگر Galaxy Z Fold 3 گزارش شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ، مشکلات

گلکسی Z Fold 3 به عنوان پرچمدار اصلی گوشی‌های منعطف سامسونگ در سال ٢٠٢١ میلادی رونمایی شد. مراسم Unpacked ٢٠ مرداد سامسونگ، جایی بود که این گوشی رونمایی شد. پس از آن، گلکسی Z Fold 3 برای بررسی‌های بیشتر به دست برخی از مراجع تست و بررسی گوشی‌های هوشمند رسید. پس از رسیدن گوشی منعطف جدید سامسونگ به دست برخی مراجع، مشکل مدیریت روشنایی نمایشگر Galaxy Z Fold 3 گزارش شده است که در ادامه به آن نگاهی داریم.

مشکل مدیریت روشنایی نمایشگر Galaxy Z Fold 3، یکی از محسوس‌ترین مشکلات مشاهده شده در این گوشی است

گلکسی Z Fold 3 چند روز پیش پس از هیاهوی فراوان رونمایی شد. این دستگاه، برای اولین بار به همراه Galaxy Z Flip 3 در بین گوشی‌های منعطف سامسونگ، از تراشه Snapdragon 888 استفاده می‌کند. مقاومت این گوشی نیز نسبت به نسل قبل ٨٠ درصد بهبود یافته است.

 

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ رسما معرفی شد: گوشی تاشو 5G و ضدآب

 

به نقل از Sammobile، گلکسی Z Fold 3 به لطف وجود ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر گرد و خاک و آب، دوربین سلفی درون نمایشگر، پشتیبانی از قلم S-Pen مخصوص و طراحی پیشرفته‌تر به همراه نمایشگری با کیفیت، تبدیل به یک پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبل خود یعنی Galaxy Z Fold 2 شد. البته بهتر است کمی در مورد بخش آخر، یعنی بخش نمایشگر کمی نظر خود را تغییر بدهیم. هر چند این نمایشگر کیفیت مناسبی دارد، اما با برخی از مشکلات مواجه است. تجربه کاربری مراجعی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد که عمر باتری Galaxy Z Fold 3 خیلی خوب نیست. به نظر می‌رسد که دلیل وقوع این مشکل، تقصیر مشکل مدیریت روشنایی نمایشگر Galaxy Z Fold 3 باشد. بنابراین، به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

مجموعه گوشی‌های Galaxy Z Fold، دارای سنسور سنجش نور محیط چندگانه هستند. به همین صورت، این سنسورها در بخش‌های مختلفی مانند نمایشگر داخلی، نمایشگر بیرونی و جاهای مختلفی تعبیه شده‌اند. همین موضوع، سبب تنظیم روشنایی نمایشگر بهتر می‌شود. البته پرچمداران عادی سامسونگ نیز به صورت ٣۶۰ درجه می‌توانند از میزان نور محیط مطلع شوند. این موضوع حتی به گوشی‌های ارزان‌تر دیگر کمپانی‌ها راه یافته است. کارشناسان DisplayMate می‌گویند:

چشم‌های شما به طور کلی، بیشتر از سنسورهای موجود در تلفن‌های همراه با نور محیط سازگاری دارند. این موضوع، باید در نحوه تنظیم میزان روشنایی نمایشگر نیز در نظر گرفته شود تا دقت درستی ایجاد شود.

اما بر اساس تجربه‌های Sammobile، سنسور سنجش نور محیط گلکسی Z Fold 3 خیلی هم دقیق نیست. این گوشی، اولویت بالایی به حسگر سنجش میزان روشنایی می‌دهد. در همین راستا، روشنایی نمایشگر بی دلیل افزایش می‌باید. در نهایت، مصرف درستی از باتری صورت نمی‌گیرد و عمر باتری کاهش خواهد یافت. در تست‌های انجام شده، ما شاهد تخلیه ١٠ درصد از ظرفیت باتری طی نیم ساعت هستیم. این موضوع، در حداکثر میزان روشنایی نمایشگر گلکسی Z Fold 3 صورت می‌گیرد. این موضوع، با توجه به استفاده از پنل OLED جدید سامسونگ آن هم با مصرف کم‌تر، واقعاً ناامید کننده تلقی می‌شود. در ادامه، گفته می‌شود که گلکسی Z Fold 3 به دلیل استفاده از نمایشگری با فناوری پیشرفته‌تر و ظرفیت باتری کم‌تر، عمر باتری چندان عالی ندارد. بنابراین، نباید روی این بخش Galaxy Z Fold 3 حساب زیادی باز کنید.

 

فناوری Eco² OLED سامسونگ برای کاهش مصرف ۲۵ درصدی ارایه شد

 

در هر صورت، این مشکل مدیریت روشنایی نمایشگر Galaxy Z Fold 3، نکته بدی است. انتظار می‌رود که سامسونگ هرچه زودتر از این مشکل اطلاع پیدا کند و با ارائه یک به روزرسانی نرم افزاری مانند مشکل مشابه روشنایی نمایشگر در Galaxy A52، آن را برطرف کند. شاید سامسونگ بتواند انتخابی را در اختیار کاربران قرار بدهد تا آن‌ها بتوانند عملکرد سنسور تشخیص میزان روشنایی محیط را غیرفعال کنند.

 

مشکل روشنایی نمایشگر گلکسی A52 سامسونگ در پخش محتوای HDR

 

نظر شما در مورد مشکل مدیریت روشنایی نمایشگر Galaxy Z Fold 3 چیست؟ آیا وقوع چنین مشکلی عادی است؟ به نظرتان عمر باتری Galaxy Z Fold 3 می‌تواند بهبود بیابد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️