حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری Eco² OLED سامسونگ برای کاهش مصرف ۲۵ درصدی ارایه شد

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

حتی در شرایطی که موقعیت سامسونگ به عنوان رهبر جهانی در زمینه عرضه گوشی های هوشمند از سوی شیائومی در معرض تهدید قرار دارد، این برند بدون شک در بخش تاشوها کم رقیب است. جالب است دانیدکه فناوری Eco² OLED سامسونگ برای کاهش مصرف ۲۵ درصدی ارایه شده است و این فناوری همین حالا در Galaxy Z Fold 3 هم قرار دارد.

فناوری Eco² OLED سامسونگ

امروز Samsung Display (که یکی از زیرمجموعه های غول کره ای است) از فناوری جدید Eco² OLED خود رونمایی کرده است. این شرکت ادعا می کند مصرف انرژی را کاهش می دهد و یک دوربین زیر پنل (UPC) و طراحی سازگار با محیط زیست را ارائه می دهد. مهمتر از همه این دستگاه در حال حاضر این فناوری در جدیدترین گوشی تاشو این شرکت یعنی، سامسونگ Galaxy Z Fold 3 حضور دارد.

فناوری Eco² OLED سامسونگ

فناوری Eco² OLED سامسونگ

با قدرتمندتر شدن تلفن های 5G در بازار، فناوری جدید Eco² OLED که گفته می شود انرژی کمتری مصرف می کند، ممکن است همان چیزی که یک گوشی با مصرف بیشتر تراشه 5G نیاز دارد باشد.

سامسونگ Display در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد Eco² OLED دارای پلاریزر یکپارچه است که نیاز به یک لایه پلاریزر اضافی (که یک ورق پلاستیکی مات است و معمولاً به نمایشگرها متصل است) را از بین می برد. همچنین مانع از انعکاس نور خارجی شود که سبب افزایش کنتراست و بهبود دید هم خواهد شد. کاری که Eco² OLED انجام می دهد این است که با استفاده از ساختار پیکسل، بازتاب را کاهش می دهد.

به زبان ساده، گفته می شود که فناوری OLED جدید صفحه نمایش روشن تر و مصرف کمتر باتری را تضمین می کند.

“از آنجا که یک قطبی کننده سنتی، یک لایه تاریک از فیلم را در بالای صفحه قرار می دهد، دستگاه شما به نور و قدرت بیشتری برای نمایش موثر نیاز دارد و میزان انتقال نور بیش از ۵۰ درصد کاهش می یابد.”

گفته می شود آزمایش داخلی Samsung Display نشان داده است که Eco² OLED میزان انتقال نور را تا ۳۳ درصد بهبود می بخشد، در حالی که در مقایسه با قطبشگر موجود تا ۲۵ درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

فناوری Eco² OLED همچنین پلاستیک را کاهش داده است تا سازگار با محیط زیست باشد.

سانگچول کیم، رئیس و مدیر بخش نمایش موبایل برای صفحه نمایش سامسونگ، گفت:

“علاوه بر Eco² OLED، سامسونگ دیسپلی بهینه سازی فناوری ها و تولید مواد آلی که تخلیه باتری را کاهش می دهد، ادامه خواهد داد.”

فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ در گلکسی زد فولد ۳ چیست و تا چه حد مؤثر است؟

همانطور که بسیاری از شما می دانید دوربین زیر نمایشگر، اساسا یک دوربین سلفی برای دستگاه های تلفن همراه است که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است تا یک تجربه تمام صفحه واقعی بدون حواس پرتی ایجاد کند. سامسونگ UPC را برای اولین بار در سامسونگ Galaxy Z Fold 3 قرار داده است.

سامسونگ می گوید که طراحی Eco² OLED امکان ارتقاء UPC با صفحه نمایش بدون درز را می دهد که نیاز به بریدگی و حاشیه های مزاحم دوربین را برطرف می کند.

در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است:

“پنل Eco² OLED نه تنها تراکم پیکسل را بهینه می کند، بلکه با مزایای اضافی حذف پلاریزر، نور بیشتری را برای UPC جذب می کند و در نتیجه عبور را روی ماژول دوربین افزایش می دهد. همچنین با حداقل پیکسل ها در بالای سوراخ دوربین، Eco² OLED یک طراحی تمام صفحه واقعی را ارائه داده و سطح دید را افزایش می دهد تا کاربران بتوانند برای دسترسی به برنامه ها، سرگرمی ها و بازی های مورد علاقه خود بوم بدون شکستگی (منظور نمایشگر بدون زائده) داشته باشند.”

سامسونگ Eco² OLED را در هفت بازار از جمله ایالات متحده ، کره ، انگلستان ، چین و ژاپن ثبت کرده است.

نظر شما چیست؟ به هر حال کاهش مصرف باتری و افزایش روشنایی در کنار رساندن نور بیشتر دوربین زیر نمایشگر می تواند پیشرفت خوبی باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)