حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقررات و محدودیت‌های جدید تیک تاک برای نوجوانان به زودی اعلام می شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک یکی از شبکه های اجتماعی است که در مدت زمان خیلی کوتاهی محبوب شده است. اخیرا خبر از اعمال مقررات و محدودیت‌های جدید تیک تاک برای ارسال و دریافت اعلانات به گوش می‌رسد. همچنین قرار است تا محدودیت‌های جدیدی نیز برای مخاطبین نوجوان این شبکه اجتماعی در نظر گرفته شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

دلایل اعمال محدودیت‌های جدید بر تیک تاک چیست؟

در سال‌های اخیر، موارد انگشت شماری به اندازه شبکات احتماعی، دردسرساز بوده‌اند. این شبکه‌های اجتماعی گرچه محبوبیت زیادی دارند، اما از سویی مشکلات سیاسی و اقتصادی انبوهی با خود دارند. به عنوان مثال TikTok یکی از شبکه هایی است که دائما در دادگاه‌های مختلف حضور داشته است.

بنابر گفته کارشناسان، موجی از اقدامات جدید که منجر به فشار بر این شبکه اجتماعی شده است، به طور خاص کاربران نوجوان را مورد هدف قرار داده است. به باور بسیاری این مسئله پیامدهای بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت تا ببینیم تیک تاک قرار است چه تغییراتی را اعمال کند؟

تیک تاک همچنان پردانلودترین نرم افزار در تمام پلتفرم های موبایلی است

تبلیغات رمزارزهای دیجیتال در شبکه اجتماعی تیک تاک ممنوع شد

 

محدودیت‌های جدید تیک تاک

همانطور که گفته شد، تیک تاک قرار است در شبکه اجتماعی خود اعمال کند. اولین مورد از تغییرات این است که ارسال اعلان و نوتیفیکیشن‌های اجباری به نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ساله پس از ساعت ۹ شب متوقف شود. همچنین برای افراد ۱۶ و ۱۷ ساله نیز از ساعت ۱۰ شب چنین اعلانیه‌هایی ارسال نشود. دلیل اصلی این کار، محدود کردن فشار این شبکه برای تعامل کاربران نوجوان با آن است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد کودکان و نوجوانان، بسیار بیشتر از بزرگسالان در معرض فشار شبکات اجتماعی هستند.

تعداد کاربران اندروید تیک تاک از ۱ میلیارد نفر گذشت

از سوی دیگر به گفته وب سایت خبری gsmarena، تیک تاک محدودیت‌های ارسال پیام خصوصی خود را تشدید می‌کند. ارسال و دریافت پیام خصوصی برای کاربران زیر ۱۶ سال، با توجه به قانون فعلی این شبکه ممنوع است. از حالا به بعد نیز حساب‌های مرتبط با افراد ۱۶ و ۱۷ سال، به طور پیشفرض پیام خصوصی آن‌ها غیر فعال است. برای فعال‌سازی این قابلیت، باید به صورت دستی از طریق تنظیمات آن اقدام کنید.

 تغییرات جدید TikTok پاسخگوی مشکلات خواهد بود؟

TikTok

TikTok

همچنین تیک تاک از کاربران جوان و نوجوان خود می‌خواهد که کنترل بهتری بر روی اینکه چه کسی مخاطب ویدیوها و محتواهای منتشر شده آنان است، داشته باشند. بدین منظور، از این پس ویدیوهای کاربران زیر ۱۶ سال، دیگر به صورت رسمی و از طریق این پلتفرم قابل دانلود شدن نیستند. این مورد نیز همانند ارسال و دریافت پیام خصوصی برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله خواهد بود. یعنی تنظیماتی را برای اینکه چه کسانی به ویدیو آن‌ها دسترسی داشته باشند وجود خواهد داشت. این تنظیمات به صورت پیشفرض غیر فعال خواهد بود. همچنین برای مشاهده و دسترسی و همچنین امکان دانلود ویدیو نیز تنظیماتی وجود دارد.

ردیابی کاربران آیفون توسط تیک تاک، به وسیله اپل مسدود می شود

از سوی دیگر اما، هنگامی که کاربران زیر ۱۶ سال قصد انتشار یک ویدیو در تیک تاک داشته باشند، یک پنجره جدید به آن‌ها اجازه می‌دهد تا انتخاب کنند که کدام کاربران اجازه دیدن ویدیو مورد نظر را داشته باشند.

TikTok

به طوری کلی چندین تغییر اساسی در این شبکه اجتماعی در دست انجام است. موضوع مهمی که وجود دارد این است که کاربران باید به سن واقعی خود اعتراف کنند. این مسئله باید در هر بحث احتمالی در مورد این موضوع، مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از تغییرات جدید صورت گرفته در این شبکه اجتماعی راضی هستید یا خیر؟ به نظر شما تیک تاک چگونه می‌تواند فضای بهتری را برای کاربران خود ایجاد کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان