حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تولید ماژول دوربین آیفون خود را به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها به فاکسکان می‌سپارد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، دوربین، شایعات

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده توسط The Elec، اپل به‌دنبال روش جدیدی برای سرهم بندی دوربین آیفون بوده و درنظر دارد تا تولید ماژول دوربین خود را به فاکسکان بسپارد. این شرکت اکنون تصمیم گرفته تا به‌جای تهیه و مونتاژ همزمان هر یک از لنزهای دوربین، آنها را به‌صورت جداگانه تولید کند.

تولید ماژول دوربین آیفون

این گزارش اشاره می‌کند که تا سال گذشته، لنزهای دوربین آیفون‌های اپل توسط تامین‌کنندگان مختلف ازجمله LG InnoTek ،Sharp و O’Film تولید شده و این لنزها “از قبل مونتاژ” می‌شدند. اکنون اما، اپل به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، تصمیم گرفته تا تولید ماژول‌های دوربین خود را به بزرگترین تامین‌کننده خود یعنی Foxconn بسپارد.

تا سال گذشته، اپل ماژول‌های دوربین دوگانه و سه گانه را از تامین‌کنندگانی ازجمله LG InnoTek ،Sharp و O’Film تهیه می‌کرد که از قبل نیز مونتاژ می‌شدند. اما اکنون این ماژول‌های دوربین، به‌صورت جداگانه تهیه شده و کار مونتاژ نیز به Foxconn واگذار شده است. این اقدام اپل برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها انجام می‌شود.

تولید ماژول دوربین آیفون

تولید ماژول دوربین آیفون

Foxconn، برای آماده‌سازی مسئولیت مونتاژ دوربین جدید، تجهیزات بازرسی جدیدی را از شرکت کره‌ای Hyvision System دریافت کرده است. سیستم جدید بررسی می‌کند که لنزهای دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو، از جمله لرزگشیر نوری و سنسورهای تصویر آنها، در مدل‌های بالاتر آیفون به‌طور مناسب تراز شده باشند؛ چراکه یک تراز نادرست می‌تواند کیفیت تصویر را به‌شدت کاهش دهد.

تغییرات جدید برای “صرفه‌جویی در هزینه‌ها” صورت می‌گیرد، اما هنوز مشخص نیست که سود این صرفه‌جویی درنهایت به نفع مشتریان تمام می‌شود یا خیر. همچنین هنوز مشخص نشده است که آیا روش تولید جدید و نقش Foxconn در مونتاژ، برای استفاده در دوربین سری آیفون ۱۳ اعمال می‌شود. با توجه به اینکه تولید آیفون‌های جدید از چندی پیش آغاز شده است، بعید به‌نظرمی‌رسد روش جدید راه خود را به آیفون‌های آتی باز کند و احتمالا باید یک سال دیگر تا ارائه آن منتظر بمانیم.

افزایش پاداش کارمندان Foxconn و Pegatron برای تولید آیفون ۱۳

درنهایت دیدگاه شما درباره تغییر تولیدکننده ماژول دوربین آیفون و نقش فاکسکان در مونتاژ آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، اول اینکه سود اینکار 100درصد به نفع خود اپل هستش تا مصرف کننده ها، دوم اینکه این کار اپل آیا روی کیفیت فیلم بخصوص عکسها هم تأثیر میزاره یا نه، منظور اینکه کیفیت رو پایین بیاره، یا نه اینکار فقط روی هزینه ها تأثیر داره؟، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی