حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانسپت Galaxy Z Slide را ببینید: گوشی کشویی سامسونگ برای آنپکد ۲۰۲۲

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، کانسپت

حوزه موبایل با گوشی‌های هوشمند رول شونده یا کشویی غریبه نیست، چراکه TCL و OPPO هم‌‌اکنون این فناوری را در دستگاه‌های مفهومی خود به نمایش گذاشته‌اند. سامسونگ نیز پیش از این، چندین مورد از نمایشگرهای کشویی خود را نمایش داده است. به‌تازگی اما، یک درخواست ثبت اختراع جدید از سوی سامسونگ منتشر شده که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کانسپت اولین گوشی کشویی این شرکت با نام احتمالی Galaxy Z Slide باشد.

کانسپت Galaxy Z Slide

کانسپت Galaxy Z Slide

کانسپت Galaxy Z Slide

ما چندی پیش با پتنت مشابهی از سوی سامسونگ برخورد کردیم؛ اما این یکی اطلاعات بیشتری در خود دارد. LetsGoDigital با یک هنرمند مفهومی همکاری کرده تا تصاویری خیره‌کننده از اولین تلفن هوشمند کشویی سامسونگ را ایجاد کنند. در تصویر بالا، می‌توانیم یک گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده یا کشویی را مشاهده کنیم که شبیه به OPPO X 2021 می‌باشد. در این حالت می‌توان اندازه نمایشگر را تا 50 افزایش داد و به‌طور موثر آن را در حالت “تبلت” نیز استفاده کرد.

در حالت گسترده، سایز نمایشگر از سمت راست دستگاه افزایش یافته و از شاسی اصلی گوشی خارج می‌شود. خوشبختانه نمایشگر به‌دلیل فریم ثانویه‌ای که داراست، از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین، باید بتوان از این دستگاه در اکثر موارد روزانه استفاده کرد. حتی می‌توان از قلم S Pen بر روی نمایشگر کشویی این گوشی نیز بهره گرفت.

کانسپت Galaxy Z Slide

کانسپت Galaxy Z Slide

طبق این کانسپت، اگر گلکسی زد اسلاید را روی یک سطح صاف قرار دهید، برآمدگی بر روی آن ایجاد می‌شود، زیرا دو صفحه ناهموار باعث تکان خوردن دستگاه می‌شوند. سامسونگ همچنین قصد دارد از ساختارهای چندگانه لولا و فریم پلاستیک برای صاف کردن فاصله بین حالت تاشده و بازشده گوشی استفاده کند، که همزمان با لولا کار می‌کنند.

در میان چیزهای دیگر، گوشی هوشمند اسرارآمیز سامسونگ دارای سه ماژول دوربین عقب و یک دوربین سلفی زیر نمایشگر می‌باشد. کاربران قادر خواهند بود از طریق یک ضامن اختصاصی در بخش بالای گوشی، نمایشگر تلفن هوشمند را گسترش داده و باز کنند. درحالی‌که این تلفن هوشمند روی کاغذ خوب به‌نظر می‌رسد، بعید است که به این زودی‌ها به بازار عرضه شود.

کانسپت Galaxy Z Slide

کانسپت Galaxy Z Slide

شرکت‌ها اغلب از سال‌ها(یا حتی دهه‌ها) پیش، حق اختراع محصولات موردنظر خود را برای کاهش خطرات مربوط به قوانین پتنت در آینده ثبت می‌کنند. درحالی‌که سامسونگ ممکن است از دانش تکنولوژیکی در مورد نحوه ایجاد یک تلفن هوشمند کشویی برخوردار باشد، لزوماً به این معنی نیست که این دستگاه به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد.

گلکسی زد اسلاید

گلکسی زد اسلاید

علاوه‌بر این، تمامی تلفن‌های هوشمند کشویی حال‌حاضر در بازار به‌عنوان دستگاه‌های مفهومی شناخته می‌شوند که برای کاربران عادی قابل دسترسی نیستند. در بهترین حالت، ما تا سال آینده یک نسخه‌ی نمایشی از این فناوری را مشاهده خواهیم کرد که انتظار می‌رود تقریباً به‌همان خوبی نسخه نهایی گوشی کشویی خواهد بود. با این وجود، تصمیم نهایی سامسونگ در این مورد مشخص نیست و احتمالا باید مدت زمان بیشتری برای عرضه این دستگاه صبر کنیم.

گوشی کشویی سامسونگ به نام Galaxy Z Slide در راه است

نظر شما راجع‌به کانسپت Galaxy Z Slide سامسونگ چیست؟ به‌نظر شما غول کره‌ای می‌تواند تا سال آینده ایده مفهومی خود را عملیاتی کرده و آن را تجاری‌سازی کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی