حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حکم آزادی مشروط رئیس و وارث سامسونگ: Lee Jae-yong جمعه از زندان آزاد می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، چهره ها، سامسونگ

جدیدترین گزارش منتشر شده توسط منابع مطلع، خاطرنشان می‌کند که Lee Jae-yong، نایب رئیس و وارث سامسونگ که به Jay Y Lee نیز معروف است، روز جمعه پس از اعطای حکم آزادی مشروط از سوی وزارت دادگستری کره جنوبی از زندان آزاد می‌شود. لی 53 ساله، وارث میلیاردر امپراتوری سامسونگ، به‌دلیل ارائه رشوه به Park Geun-hye، رئیس جمهور سابق کره جنوبی، به حبس 6 ماه از مجموع 30 ماه زندان محکوم شده بود.

حکم آزادی مشروط رئیس و وارث سامسونگ

لی اولین بار در سال 2017 در رسوایی جانشینی که منجر به برکناری Park شد، به زندان فرستاده شد. او متهم است که به دوستان رئیس جمهور سابق خود پول و اسب هدیه داده تا به‌عنوان رشوه به‌منظور جلب حمایت جانشینی وی در سامسونگ اقدام کنند. لی تنها یک سال از پنج سال حبس خود را قبل از حکم محاکمه مجدد در سال 2019 سپری کرد. او سپس در ژانویه امسال به زندان بازگردانده شد.

در دسامبر، لی عذرخواهی عمومی نادری برای طرح جانشینی خود ارائه کرد. در آن زمان بلومبرگ گزارش داد که Park Beom-kye، وزیر دادگستری کره جنوبی، روز دوشنبه ابراز داشته که “نگرش لی در حبس“، همراه با احساسات عمومی و تأثیر اقتصادی COVID-19، همگی عوامل تصمیم‌گیری برای آزادی مشروط لی می‌باشند.

حکم آزادی مشروط رئیس سامسونگ

حکم آزادی مشروط رئیس سامسونگ

به گزارش آسوشیتدپرس، این نظرسنجی عمومی شامل موارد اخیر می‌شود که نشان می‌دهد مردم کره جنوبی از آزادی لی رهبران تجاری و اعضای دولت Moon Jae-in از زندان، حمایت می‌کنند. Moon در مورد آزادی لی اظهار نظری نکرده است، اما دفتر وی بیان کرده که چنین تصمیمی به‌عهده وزارت دادگستری می‌باشد. حزب مون در تلاش است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه مارس حمایت خود را جلب کند و انتظار می‌رود که آزادی لی به نفع او تمام شود. همانطور که یک مشاور سیاسی به آسوشیتدپرس گفته که حدود 5 میلیون نفر از مردم کره جنوبی، سهام سامسونگ را در اختیار دارند.

به نوشته وال استریت ژورنال، مشخص نیست که لی، نوه بنیانگذار سامسونگ، چگونه می‌تواند پس از آزادی مشروط کار خود را در این شرکت از سر بگیرد؛ قوانین کره جنوبی برای افرادی که مرتکب جرایم اقتصادی می‌شوند، پنج سال ممنوعیت اشتغال وضع کرده است. همچنین افرادی که آزادی مشروط دارند، از سفر به خارج از کشور منع می‌شوند. به‌همین دلیل است که انتظار می‌رود لی به‌دنبال معافیت از محدودیت اشتغال خود باشد.

پس از آزادی نیز، لی همچنان ممکن است بار دیگر به زندان محکوم شود؛ چراکه در مورد کلاهبرداری 3.9 میلیارد دلاری در یکی از زیرمجموعه‌های سامسونگ دست داشته است. WSJ گزارش می‌دهد که لی همچنین می‌تواند به اتهام سوء استفاده از داروی آرام بخش پروپوفول نیز، متهم شود. با این حال، لی تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده است.

در ماه جولای، سامسونگ گزارش مالی درآمد سه ماهه دوم خود را منتشر کرد که نشان دهنده افزایش 20 درصدی درآمد و 54 درصد افزایش سود عملیاتی نسبت به سه ماهه قبل بود.

مدیر سامسونگ به 2.5 سال زندان محکوم شد

نظر شما درمورد آزادی مشروط نایب رئیس و وارث میلیاردی سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی