حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ چارک دوم سال ۲۰۲۱ منتشر شد: بهترین در ۳ سال اخیر

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سه هفته پس از اعلام انتظارات خود، سامسونگ اعداد و ارقام نهایی عمکرد مالی چارک دوم سال ۲۰۲۱ خود را اعلام کرده است. این شرکت گفت که درآمد آن ۲۰ درصد افزایش داشته و سود عملیاتی نسبت به سال گذشته ۵۴ درصد افزایش یافته است. این به لطف فروش قوی تراشه و حافظه، سود عملیاتی شرکت در سه ماهه دوم بالاترین رقم در سه سال گذشته بوده است. گزارش مالی سامسونگ چارک دوم سال ۲۰۲۱ می تواند اعداد و ارقام دوست داشتنی را برای این شرکت کره ای ارایه کند.

گزارش مالی سامسونگ چارک دوم سال ۲۰۲۱

درآمد سامسونگ در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برابر 2021 63.67 تریلیون KRW (معادل حدود 55.56 میلیارد دلار) بود و این شرکت سود عملیاتی 12.57 تریلیون KRW (معادل حدود 10.97 میلیارد دلار) را کسب کرد. در حالی که فروش تلفن های هوشمند گلکسی به دلیل کمبود تراشه و اختلال در کارخانه های شرکت ویتنام دچار نقصان شد، بخش تراشه های نیمه هادی این شرکت به سوددهی خود ادامه می دهد.

سامسونگ

سامسونگ

بخش تراشه های سامسونگ 6.93 تریلیون KRW (حدود 6.04 میلیارد دلار) به درآمد عملیاتی کمک کرده، در حالی که بخش تلفن های هوشمند 3.24 تریلیون KRW (حدود 2.82 میلیارد دلار) درآمد داشته است. “سود یک باره” (احتمالاً از طرف اپل به دلیل مجازات عدم تکمیل سفارشات OLED) و افزایش قیمت پنل به بخش نمایش کمک کرده است که 1.28 تریلیون KRW (حدود 1.11 میلیارد دلار) به سود عملیاتی کمک کند.

سامسونگ گفت که افزایش قیمت حافظه و افزایش تقاضا برای تراشه های حافظه از عوامل اصلی سود بیشتر است. این شرکت انتظار دارد تقاضا برای تراشه های حافظه تا پایان سال و به دلیل دیتاسنترها، فروش رایانه و سرور همچنان ادامه داشته باشد. عملیات کارخانه های تراشه نیمه هادی این شرکت به حالت عادی برگشته زیرا کارخانه تراشه آستین آن کاملاً فعال بود.

در آینده، این شرکت کره ای انتظار دارد که با گوشی های تاشو، رهبری خود را در بخش گوشی های هوشمند برتر تقویت کند. انتظار می رود این شرکت Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 را با طراحی های جدید، بادوام تر و برچسب های قیمت پایین تری روانه بازار کند. سامسونگ دیسپلی گفت که در حال کار بر روی فناوری دوربین زیر صفحه است که اولین بار با Galaxy Z Fold 3 عرضه خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ چقدر توانسته موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)