حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رئیس سامسونگ مورد عفو قرار گرفته و اکنون می‌تواند این شرکت را رهبری کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ

رئیس جمهور کره جنوبی، روز جمعه، وارث سامسونگ الکترونیکس و در حقیقت رئیس کارخانه‌جات سامسونگ، لی جائه یونگ را که به اتهام رشوه به 2.5 سال زندان محکوم شده بود، عفو کرد. هرچند در ماه آگوست 2021 او با آزادی مشروط در جریان عفو روز آزادی در کره جنوبی آزاد شد، اما حالا این عفو دیگر قید و شرطی نخواهد داشت و مانعی برای فعالیت های او نخواهد بود.

 

وارث مقام ریاست شرکت الکترونیک سامسونگ، عفو ریاست جمهوری را که به دلیل اتهامات اختلاس بود به دست آورد و این به او اجازه می‌دهد که رسماً سکان هدایت این غول الکترونیکی را که تحت تأثیر شوک های عرضه و تقاضای جهانی به هم ریخته است، دست بگیرد. رئیس جمهور کره جنوبی، وارث بزرگترین شرکت این کشور را از اتهامات رشوه خواری تبرئه کرد، تا آقای لی که به خاطر آن 18 ماه را قبل از آزادی مشروط، تا یک سال پیش در زندان گذراند، حالا کاملا آزاد باشد. حالا سهام سامسونگ در سئول تا 1.3 درصد افزایش یافته است.

رئیس سامسونگ مورد عفو قرار گرفته و اکنون می‌تواند این شرکت را رهبری کند

رئیس شرکت سامسونگ مورد عفو قرار گرفت

اگرچه لی جائه یونگ پس از 18 ماه زندان با آزادی مشروط آزاد شد، اما او برای بازگشت کامل به کار نیاز به عفو ریاست جمهوری داشت. اکنون او می تواند رسماً بزرگترین تولید کننده تراشه های حافظه و گوشی های هوشمند جهان را تصاحب کند. طبق شرایط آزادی مشروط، او به مدت پنج سال قادر به رفتن به سر کار نبود. در این مدت او فقط از مدیران شرکت گزارش می گرفت، اما نتوانست در میان هیئت مدیره بنشیند.

این اعاده به او اجازه می دهد تا به هیئت مدیره شرکت و همچنین سفر به خارج از کره جنوبی برای مذاکره با مدیریت شرکت های دیگر و انجام معاملات بازگردد. ما انتظار داریم که آزادی او اتخاذ تصمیمات استراتژیک مهم را تسریع کند.

به نقل از منبع، رئیس تحقیقات شرکتی در لیدرز ایندکس، می‌گوید سامسونگ در بحران است زیرا دو نقطه قوت خود را از دست داده است: رهبری در فناوری و مدیریت دقیق. در واقع هیچ اتاق کنترلی وجود ندارد که تصمیمات درست را در زمان مناسب برای حفظ رهبری در صنعت نیمه هادی اتخاذ کند.

اگر پیگیر اخبار ترنجی باشید، هفته گذشته بود که در پی بالا گرفتن تنش های میان چین و آمریکا بر سر تایوان، برای شما نوشتیم که اگر تنش ها جدی‌تر شود حضور سامسونگ در آینده بسیار حیاتی خواهد بود. در آن گزارش گفتیم که به همین دلیل است که درخواست‌ های فزاینده‌ای برای عفو رئیس سامسونگ، لی جائه یونگ وجود دارد تا بتواند به طور کامل به مدیریت بازگردد. تصمیمات مهم مستلزم مشارکت اوست. در چنین شرایط سیاسی و اقتصادی نامطمئنی، مطمئناً به نفع سامسونگ خواهد بود که چنین شخصیت مهمی را فعالانه درگیر تصميم گیری برای آينده این شرکت کند.

حالا یک هفته پس از نگارش آن گزارش او آزاد است تا سامسونگ را از مشکلات فراگیر جهانی نجات داده و آینده این صنعت را کمی روشن‌تر از روز های اخیر کند.

 

نظر شما در پی آزادی مدیر عامل سامسونگ چیست؟ آیا او می‌تواند بر مشکلات پیش روی این شرکت چیره شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری