حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کسب درآمد واتس اپ از پیام های رمزنگاری شده در پیش بینی های فیس بوک

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

بر اساس گزارشی از The Information فیس بوک به دنبال منبع جدیدی از درآمد حاصل از تبلیغات هدفمند است. این بار اما پلتفرم پیام رسان و تماس اینترنتی محبوب WhatsApp این درآمد را برای تامین کند. WhatsApp به دلیل چت های رمزگذاری شده و تمرکز عمومی بر ایمنی و حریم خصوصی مشهور است، بنابراین این تلاش چالشی جدی برای این شرکت ایجاد می کند. با این وجود کسب درآمد واتس اپ از پیام های رمزنگاری شده در پیش بینی های فیس بوک دیده می شود.

کسب درآمد واتس اپ

از زمان انتشار آپدیت iOS 14.5 فیس بوک با اپل اختلافات جدی دارد. پس از تصمیم اپل به کاربران برای جلوگیری از ردیابی داده های برنامه، ضربه بزرگی به درآمد تبلیغاتی هدفمند این شبکه اجتماعی وارد شد. از آن زمان، فیس بوک در تلاش است تا راه های دیگری برای افزایش درآمدزایی پیدا کند و به نظر می رسد WhatsApp هدف بعدی آن است.

با این حال، هم پیام های واتس اپ و هم یک آپ ابری برای همه ۲ میلیارد کاربر از رمزگذاری End-to-End برخوردار هستند. به این معنی که حتی خود واتس اپ نیز نمی تواند به چت ها دسترسی پیدا کند. اما اگر تمام داده های آن برنامه رمزگذاری شده باشد، یک شرکت چگونه از تبلیغات هدفمند بر اساس تجزیه و تحلیل داده های برنامه سود می برد؟

پاسخ ممکن است در زمینه تحقیقاتی در حال توسعه ای به نام رمزگذاری همومورف باشد که ممکن است تجزیه و تحلیل داده ها را بدون رمزگشایی واقعی اطلاعات حساس امکان پذیر کند.

نحوه تشخیص بلاک شدن در واتس اپ توسط دیگران

با توجه به این گزارش، فیس بوک در حال پیوستن به مایکروسافت، آمازون و گوگل است تا به طور فعال تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی خود را به منظور کشف امکانات رمزنگاری homomorphic، گسترش دهد. به امید اینکه در نهایت بتواند اطلاعات کافی از پیام های رمزگذاری شده را بدون رمزگشایی هر چیزی یا به خطر انداختن حریم خصوصی یا ایمنی کاربران WhatsApp در برابر حملات سایبری یا نشت تصادفی استخراج کند.

فیس بوک حتی یک کارمند کلیدی هوش مصنوعی را مستقیماً از مایکروسافت (یکی از رهبران بازار رایانش ابری) برای کمک به تحقیقات خود استخدام کرده است. فیس بوک هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد برنامه های آینده خود یا پیشرفت های فعلی منتشر نکرده، از ارائه جزئیات خودداری کرده و حتی ادعا کرده است که “برای ما خیلی زود است که در حال حاضر رمزگذاری همگن (homomorphic encryption) برای WhatsApp را در نظر بگیریم.”

با این حال، این واقعیت که فیس بوک در تلاش برای رمزگذاری همومورفیک است، بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر موفقیت آمیز باشد فناوری جدید ممکن است پیشرفت بزرگی در توانایی فیس بوک برای ارائه وعده جذاب به حریم خصوصی به کاربران خود عرضه (چیزی که فیس بوک هرگز خوب نبوده است) و در عین حال تبلیغات ارایه کند. همانطور که می دانیم تا کنون بزرگترین منبع درآمد برای این شرکت تریلیون دلاری همین تبلیغات است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آینده جنگ برسر اطلاعات ما به کجا می رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)