حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شبکه مخابراتی 5.5G در راه است: هواوی ۱۰ برابر پیشرفت را وعده می دهد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | فناوری‌های نوین، هواوی

در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ و اجلاس 5G-Advanced Innovation Industry رئیس محصولات و راه حل های فناوری اطلاعات و ارتباطات هواوی آقای وانگ تائو درباره شش جهت ابتکاری برای 5.5G توضیح دادند. بله، شبکه مخابراتی 5.5G در راه است و هواوی ۱۰ برابر پیشرفت را وعده می دهد.

شبکه مخابراتی 5.5G

خود اسم نشان می دهد که 5.5G یک نسخه پیشرفته از شبکه 5G با برخی قابلیت های اضافی در شبکه اصلی است. هواوی ادعا می کند که 5.5G می تواند تجربه تعامل در آنِ واحد را بهبود بخشد، قابلیت های اینترنت اشیاء تلفن همراه را افزایش داده و سناریوهای جدیدی را کشف کند.

طبق اطلاعات، وانگ تائو اظهار داشت که 5.5G باید در شش جهت مختلف نوآوری داشته باشد تا به بیش از 10 برابر ظرفیت برسد. این شش حوزه نوآوری عبارتند از:

  1. ۱- بازسازی طیف (Spectrum reconstruction)
  2. ۲- افزایش Uplink
  3. ۳- سناریوی کامل IoT
  4. ۴- Synesthesia
  5. ۵- شبکه رانندگی مستقل L4
  6. ۶- فناوری سبز و کم کربن
پتنت گوشی تاشو هواوی

Huawei Logo

برای دستیابی به قابلیت های فوق العاده 5.5G باید شبکه فعلی 5G به طرق مختلف تقویت شود. پیشرفتها در سرعت دانلود و آپلود، موقعیت دقیق و چگالی اتصال مورد نیاز است. علاوه بر این، پیش نیازها همچنین افزودن قابلیت های جدیدی مانند Perception را پیشنهاد می کند.

شو ونوی، مدیر هواوی و رئیس موسسه تحقیقات استراتژیک گفت که 5.5G سطح بعدی در شبکه 5G فعلی است. شبکه پیشرفته ای که از 5G الهام گرفته شده است و باید از تمام دستگاه های 5G پشتیبانی کند.

علاوه بر این، او می افزاید که شبکه 5.5G باید برای پشتیبانی از همه باند فرکانس زیر 100 گیگاهرتز سازگار باشد.

شبکه 5.5G سرعت دانلود گیگابیتی را با تأخیر کم ۵ میلی ثانیه در مقایسه با 5G ارائه می دهد

شبکه 5.5G یک نوآوری است که هواوی به طور مداوم روی آن کار می کند. غول فناوری چین پیش بینی می کند که 5.5G در بسیاری از جنبه ها از شبکه 5G فعلی بهتر عمل کند. پس از کار مداوم بر روی شبکه 5.5G، هواوی قصد دارد به همراه شرکای خود از سال 2025 تا 2030 از مرز 5.5G فراتر رود.

نظر شما چیست؟ منتظر 5.5G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamidtn

آقای @عطایی
نسل جدید دوربین زیر نمایشگر oppo معرفی شد .

https://newsupdate.uk/oppo-under-screen-camera-showcased-with-better-display-integrity-smartprix/

ali karimi

سلام، سرعت و کیفیت اینترنت تا کجا میخواد بره خدا میدونه،مثلا میشه وقتی که یه فیلم 2ساعترو بزنی دانلود 1دقیقه ای دانلود میشه، هرچندکه تو ایران اینطور چیزها معنی نداره، تنها چیزی که دولت ما باهاش مشکل داره همین اینترنته، درصورتی که کشورهای دیگه با اینترنت چه کارها که نمیکنن، استفاده تمام رو ازش میکنن، انشاله این مشکل ماهم حل بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)