حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قسمت آخر سریال لوکی چه تأثیراتی در دنیای سینمایی مارول دارد؟ (حاوی اسپویل)

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اختصاصی ترنجی، سریال

لوکی، نامی است که این روزها در دنیای سینما زیاد شنیده‌ایم. لوکی، نام جدیدترین سریال مارول است. این سریال، از سرگذشت لوکی پس از اتفاقات فیلم Avengers:Endgame حکایت دارد. اما بسیاری از مخاطبان این سریال، پس از پایان آن به شدت گیج شدند. به طوری که آن‌ها در آخر، نفهمیدند که هدف سریال چه بوده است. در این مطلب، ما از قسمت آخر سریال لوکی صحبت خواهیم کرد. همچنین می‌خواهیم نگاهی به آینده دنیای سینمایی مارول داشته باشیم.

قسمت آخر سریال لوکی: تأثیر گذاری بی‌نهایت در دنیای سینمایی مارول!

مارول از سال گذشته، انتشار سریال‌های واقع در دنیای MCU را شروع کرد. اولین سریال، وانداویژن بود. این سری، متمرکز بر اتفاقات زندگی واندا پس از بازگشت او به زندگی بود. محبوبیت سریال وانداویژن، چشمگیر بود.

 

سریال وانداویژن محبوب تر از سریال بریجرتون

 

اما این محبوبیت، ادامه پیدا کرد. به طوری که سریال لوکی به عنوان سومین سریال جدید MCU، به محبوب‌ترین سریال سال ٢٠٢١ میلادی در IMDB تبدیل شد! به نقل از Collider، نزدیک به ١ ماه پیش قسمت آخر سریال لوکی منتشر شد. با وجود این که این سریال، تنها دارای ۶ قسمت بود، مخاطبان به طور عمیقی با شخصیت لوکی و این سریال ارتباط گرفتند. همین محبوبیت بالای سریال لوکی، سبب شد تا ادامه دار بودن آن و ساخت فصل دوم به صورت رسمی تأیید شود. اما این پایان ماجرا نیست. سریال لوکی پر از اتفاقات عجیب و غریب بود. دقیقاً از لحظه اول تا آخرین ثانیه، سریال لوکی مخاطبان را در جو مرموزی قرار می‌دهد. پس اجازه دهید که از اول شروع کنیم.

بازیگر نقش اصلی سریال یعنی لوکی، تام هیدلستون دوست داشتنی است. لوکی داستان خود را از نیویورک شروع می‌کند. جایی که انتقامجویان برای بازگرداندن سنگ مکان به سال ٢٠٢٣ میلادی، در زمان سفر می‌کنند و به سال ٢٠١٢ میلادی باز می‌گردند. اما در پی این کار، حوادثی رخ می‌دهد که سبب می‌شود لوکی در سال ٢٠١٢ از دست انتقامجویان و به وسیله تسرکت فرار کند. اما پس از آن، سازمان TVA که مسئول پاکسازی مغایرها از خط زمانی مقدس است، لوکی را به جرم تخطی از این خط زمانی دستگیر می‌کنند. اما بر حسب اتفاقاتی، لوکی مجبور می‌شود تا با TVA همکاری کند. این همکاری، برای دستگیری نسخه دیگری از لوکی است. دیگر لوکی که از آن صحبت می‌کنیم، قصد نابودی TVA را دارد. اما زمان می‌گذرد و لوکی‌ها عاشق یکدیگر می‌شوند! در نهایت، آن‌ها می‌فهمند که سازمان TVA تماماً از دروغ ساخته شده است.

ما طی حدود ۶ ساعت پخش سریال لوکی، درگیر حواشی زیادی بودیم. این موضوع، نشان می‌دهد که تیم فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی و کارگردانی به خوبی کار خود را انجام داده‌اند. اما سریال لوکی، با دو سریال قبلی مارول تفاوت‌های زیادی دارد. قسمت آخر سریال لوکی، نه تنها بسیار هیجان انگیز است، بلکه تأثیر به سزایی در آینده دنیای سینمایی مارول دارد. این موضوع، سبب می‌شود تا لوکی از دیگر سری‌ها متمایز شود. اگر گیج شده‌اید که چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد و چه بلایی بر سر کانگ فاتح با بازی جان میجرز آمده است، ما به شما پاسخ می‌دهیم.

سریال لوکی نشان می‌دهد که هر چیزی ممکن است

کانگ فاتح در سریال لوکی با بازی جاناتان میجرز

کانگ فاتح در سریال لوکی با بازی جاناتان میجرز

در قسمت آخر سریال لوکی، لوکی و سیلوی (با بازی سوفیا دی مارتینو) بالأخره به پشت پرده TVA رسیدند. آن‌ها نهایتاً با اداره کننده اصلی TVA مواجه شدند. در نهایت، مشخص شد که تمام این‌ها زیر سر کانگ فاتح بوده است. البته در سریال، نامی از کانگ فاتح برده نشد. بلکه این شخصیت، با نام “He Who Remains” خطاب می‌شد. اما جاناتان میجرز، همان بازیگر کانگ فاتح است. کانگ که مدیر اصلی TVA بوده، به لوکی و سیلوی می‌گوید که از تمام اقدامات آن‌ها با خبر بوده است. همچنین او حتی از آینده نیز تا حدودی خبر دارد. او به طور دقیق‌تر گفت:

قرن‌ها پیش، من یک دانشمند در قرن ٣١ بوده‌ام. زمان این قضایا، قبل از تشکیل TVA بوده است. من در طی تحقیقاتم، به وجود جهان‌های موازی و مالتی ورس پی برده‌ام. در همان زمان، نسخه‌های دیگر من شروع به تعامل و دیدار با یکدیگر کردند. تا مدتی، این ارتباط دنیاهای موازی با صلح و آرامش پیش می‌رفت. تا این که برخی از نسخه‌ها برای برتری یافتن به دیگری، جنگ‌های چند جهانی را به راه انداختند. با وجود این که آن‌ها زمانی فناوری و دانش خود را به اشتراک دیگری می‌گذاشتند، اما پس از آن دیگر خبری از این اتفاق نبود. برای برخی از ما، همه چیز به فتح سرزمین‌های جدید مربوط می‌شد. برای همین، واقعیت توسط دسته‌ای از نسخه‌های کانگ از بین رفته بود. برای همین، تمام دنیاها در خطر بودند.

کانگ، تا این جا می‌گوید که جنگ بین دنیاهای موازی، تقصیر نسخه‌های مختلف او بوده است. اما ادامه صحبت‌های او، جایی است که داستان تشکیل TVA و نگهبانان زمان وارد کار می‌شود. او در ادامه حرف‌های خود می‌گوید که در بین این جنگ‌ها، با یک موجود خارق العاده آشنا می‌شود. این موجود، Alioth نام دارد. الیوث، موجود بسيار قدرتمندی است که قادر به تصرف زمان و مکان است. البته سیلوی و لوکی موفق شده بودند تا آن را موقتاً شکست دهند. در نهایت، He Who Remains یا کانگ فاتح حرف جالبی را می‌زند. او می‌گوید که وی الیوث را تحت تسلط خود گرفته است. به همین دلیل، او توانست با استفاده از الیوث به جنگ‌های چند جهانی پایان ببخشد. این‌ها، نشان می‌دهند که کانگ فاتح تأثیر بسیار زیادی در دنیای مارول خواهد داشت. اما ادامه ماجرا به کجا ختم می‌شود؟

 

تیزر فصل ۲ سریال ویچر (The Witcher Season 2) منتشر شد: کوتاه اما پر اطلاعات

 

خب، کانگ می‌گوید که او به وسیله الیوث توانسته است حاکم خط زمانی مقدس باشد. او ظاهراً به مدتی طولانی این کار را انجام داده است. برای همین، او از این کار خسته شده است. کانگ TVA را برای نظارت بر خط زمانی مقدس تأسیس کرده بود. او هر گونه تخطي از خط زمانی را کنترل می‌کرد تا از هر گونه جنگ چند جهانی جدید اجتناب کند. اما صبر کانگ دیگر به سر آمده است. برای همین، او به لوکی و سیلوی یک حق انتخاب می‌دهد. انتخاب اولی که به آن‌ها داده می‌شود، انتقام گیری از کانگ و کشتن او است. این کار، سبب می‌شود تا هزاران نسخه از کانگ وارد جنگ‌های چند جهانی با دیگر دنیاها بشوند. اما در مقابل، لوکی و سیلوی می‌توانند با یکدیگر ناظران جدید خط زمانی مقدس باشند. به نظر می‌رسید که انتخاب دوم بسیار عاقلانه‌تر باشد.

اما لوکی و سیلوی، به شدت بر سر این موضوع اختلاف پیدا کردند. لوکی اعتقاد دارد که حکومت بر خط زمانی مقدس، می‌تواند یک انتخاب ایده آل برای هر دوی آن‌ها باشد. اما سیلوی که از کودکی به دنبال انتقام گیری از TVA است، نسبت به این مسئله کور می‌شود. بنابراین، سیلوی تصمیم به کشتن کانگ می‌گیرد. سیلوی و لوکی، دچار درگیری می‌شوند. در نهایت، لوکی گول سیلوی را می‌خورد و توسط Tempad سیلوی به سازمان TVA منتقل می‌شود. سیلوی و کانگ، اکنون تنها هستند.

به همین ترتیب، سیلوی کانگ را می‌کشد. اما کانگ در لحظات آخر می‌گوید “به زودی می‌بینمت!” مشخص نیست که منظور کانگ از این حرف چه بوده است. اما محتمل‌ترین گزینه، این است که کانگ در مورد حمله دیگر نسخه‌های خود صحبت کرده باشد. طی این قسمت، شاهد انشعاب خط زمانی مقدس بودیم. این انشعاب، باعث تشکیل خط‌های زمانی مختلف شد. در همین راستا، نظم این خط از بین می‌رود. دنیا هم اکنون آماده هرج و مرج است.

از سوی دیگر، راوونا رنسلایر به مأمور موبیوس اعتراف می‌کند که آن‌ها واقعاً نگهبانان زمان نیستند. برای همین، موبیوس و دیگران مأموران متوجه پشت پرده TVA می‌شوند. آن‌ها در واقع، مغایران خط زمان بوده‌اند. همچنان رنسلایر می‌گوید که این اتفاقات بیهوده نیستند. رنسلایر در پایان، وارد یک پورتال زمانی می‌شود. از آن‌ جایی که راوونا در کمیک‌ها معشوقه کانگ است، گفته می‌شود که او به سراغ زمان گذشته کانگ رفته باشد. بازگشت راوونا و کانگ در فصل دوم لوکی، غیرممکن نیست. بنابراین، باید منتظر هرگونه اتفاقی باشیم. چرا که سریال لوکی به ما نشان داد هر لحظه می‌تواند پر از غافلگیری باشد!

اما سریال لوکی، در آخرین لحظه نفس گیرتر از همیشه می‌شود. این لحظه، جایی است که مخاطبان خشکشان می‌زند! لوکی پس از منتقل شدن به TVA توسط سیلوی، متوجه به هم ریختگی اوضاع می‌شود. همه مأموران اجازه می‌دهند تا لوکی از کنارشان گذر کند. گویا تا به حال با لوکی آشنا نشده‌اند. پس از آن، لوکی بالأخره موبیوس و شکارچی B15 را پیدا می‌کند. لوکی پس از پیدا کردن موبیوس، خوشحال می‌شود و توضیحات فراوانی از کانگ و اتفاقات پیش رو را به او می‌دهد. اما ناگهان موبیوس با لحنی متعجب می‌گوید:

سخت نگیر. شما تحلیلگر هستید، درسته؟ از کدام دسته هستید؟

پس از آن، لوکی متعجب می‌شود. در انتهای سریال، دوربین آسانسور سازمان TVA را نشان می‌دهد. موضوع عجیب، این است که دیگر خبری از مسجمه نگهبانان خط زمانی مقدس نیست. در عوض، مجسمه‌ای از کانگ جایگزین آن‌ها شده است. این موضوع، بسیار سؤال برانگیز بود. به نقل از طراح سریال لوکی که از قضا یک ایرانی است، سیلوی، لوکی را به دنیای خود نفرستاده است. بلکه او به یک دنیای دیگر فرستاده شده است. در این دنیا، مدیریت سازمان TVA بر عهده کلنگ فاتح است. در این دنیا، موبیوس و لوکی ملاقات نداشته‌اند. اما گفته می‌شود که لوکی با استفاده از سحر، می‌تواند داستان را برای موبیوس شرح دهد. و نهایتاً، قسمت آخر سریال لوکی همه را در شوک می‌گذارد.

مجسمه کانگ فاتح در قسمت آخر سریال لوکی

مجسمه کانگ فاتح در قسمت آخر سریال لوکی

به شخصه هنگامی که قسمت آخر سریال لوکی را تماشا کردم، نا امید شدم. چرا که فکر می‌کردم سریال در همین جا تمام شده است و تنها یک پایان بی معنی رسم خورده است. اما پس از آن، متوجه شدم که سریال لوکی، در همین فصل خاتمه نمی‌یابد. بلکه فصل دوم سریال لوکی نیز در راه است. همچنین این تمام ماجرا نیست. دنیای سینمایی مارول اکنون از بی نهایت احتمال برخوردار شده است. گفتنی است که فیلم دکتر استرنج ٢، مرکز توجهات این فاز از MCU و مالتی ورس باشد. جدا از این پایان، سریال لوکی واقعاً جذابیت زیادی داشت و مخاطب را در قلب این سریال و شخصیت پردازی بی نقص لوکی فرو می‌برد.

برخی از اخبار، می‌گویند که دکتر استرنج، اسکارلت ویچ و لوکی در این فیلم تبدیل به یک تیم می‌شوند. تیمی که بسیاری از طرفداران مارول انتظار آن را کشیده‌اند. “اسپایدرمن: راهی به خانه نیست” نیز یکی از پر حاشیه‌ترین فیلم‌های جدید مارول است. بر اساس شایعات، اسپایدرمن‌های توبی مگوایر و اندرو گارفیلد در این فیلم حضور دارند. بنابراین، شاهد حضور سه اسپایدرمن خواهیم بود!

در نهایت، مقصر تمام این اتفاقات کیست؟ ما خیال می‌کردیم که مقصر اصلی، در فیلم اسپایدرمن ٣ در MCU مشخص شود. اما زودتر از این‌ها با مقصران اصلی مواجه شده‌ایم. به همین ترتیب، لوکی و سیلوی مسئول فاجعه جنگ‌های میان جهانی هستند. حتی ممکن است جنگ‌های چند جهانی، برگرفته از کمیک معروف مارول، یعنی Secret Wars باشد. سرنوشت کانگ فاتح، تا حدودی مشخص است. جاناتان میجرز که نقش He Who Remains یا همان کانگ فاتح را در سریال لوکی ایفا کرد، در فیلم انت من ٣ نیز حضور خواهد داشت. او تأیید کرده است که نقش نسخه‌های مختلف کانگ فاتح را در MCU بازی می‌کند. فیلم برداری انت من ٣ همین امسال شروع می‌شود. ما پیش‌تر فکر می‌کردیم که کانگ در سری جدید انت من معرفی شود. اما مارول غافلگیری جذابی را برای طرفداران آماده کرده بود.

محبوبیت شخصیت لوکی، سبب شد که برای او، سریالی اختصاصی ساخته شود. حتی این محبوبیت بیشتر و بیشتر شد. به طوری که مارول لوکی را برای فصل دوم تمدید کرد. لوکی می‌تواند در دکتر استرنج ٢ حضور داشته باشد و بیش از پیش در آینده دنیای سینمایی مارول تأثیر گذار باشد. به دلیل این اتفاقات در خط زمانی مقدس و ایجاد هرج و مرج، هر اتفاقی ممکن است. به عنوان مثال، ممکن است Thanos به عنوان یک شخصیت مثبت در آینده بازگردد! یا حتی ونوم و اسپایدرمن در یک مسابقه بسکتبال رقابت کنند! برای همین، بهتر است خود را برای هر چیزی آماده کنید.

نظر شما در مورد قسمت آخر سریال لوکی چیست؟ آیا از عملکرد مارول در فاز چهارم MCU رضایت دارید؟ کدام یک از سریال‌های جدید مارول را بیشتر می‌پسندید؟ آیا سریال لوکی شایسته کسب عنوان بهترین سریال سال ٢٠٢١ بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️